• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-22 13:12:13 följande:
    Det ringde på dörren nu..brevbäraren står där med ett paket till mig....

Tusen tack Carohl...hihi blir ju rörd till tårar här, du e så underbar...Hjärta
    Finner inte ord, mer än tusen tack...*snyft*

Ska såklart lägga in foto ikv på vad carohl har gett både mig å mina barn :)

Puss på dig carohl...{#emotions_dlg.flower}
    Roligt att du gillade sakerna Skrattande
    elinnnnn skrev 2010-06-22 14:08:08 följande:
    tetta: grattis till sjukskrivningen (låter sjukt egentligen att gratta för en sån sak haha, men iallafall. skönt att fk fattat ett bra beslut för en gångs skull :D

pregga: grattis på din dag! hurra hurra hurra!
    och ja men då hoppas jag att du hinner gå upp lite till eller att inte alla kilona försvinner sen när dominic är född :)
    och förresten vad är det för bälte du har? jag blev rekommenderat detta (se länk nedan) av min barnmorska, men hur vet man egentligen att det är just sånt man ska ha om man inte ens träffat en sjukgymnast än?
    www.gulare.com/shop/index.php?main_page=produ...
    Såg din länk och det är ett foglossningsbälte. Jag var till sjukgymnasten ganska nyligen och hon visade mig ett sånt exakt. Jag tänker dock inte köpa ett då jag har ett annat som fungerar likadant. Glad
    ~☆*★~Våran lilla prinsessa väntas 100825~☆*★~
  • carohl

God morgon! Nu ska jag till jobbet och det känns tungt! Men men sånt är livet... Nallepuhmamma: min bm började att mäta v 24 om inte jag minns fel.

~*~Våran lilla prinsessa väntas 100825~*~
  • carohl
    tetta skrev 2010-06-23 08:38:08 följande:
    Grattis!!!  Stora kramar till er.....
    Mycket tack Skrattande
  • carohl
    Myran 08 skrev 2010-06-23 10:32:38 följande:
    Hej på er

Herregud vad ni skriver. Vet inte om jag orkar gå tillbaka. Det är många sidor att läsa igen.

Minns inte namn på alla nu, men grattis till nya veckor. Någon som hade blivit friad till STORT grattis, hoppas ni får ett underbart bröllop den dagen det står. Någon hade fyllt år, så grattis i efterskott.

Jag och namn just nu är inte det bästa, ibland kallar jag till och med maken vid fel namn jag kallar honom för sonens namn och ibland någon annan mans namn oftast från någon av hans vänner, då vi är vän med varandras vänner och så har man pratats vid på facebook lr msn.

Hur är det med alla? Hoppas allt är bra med er och era magar.

Här hemma har vi och ligger fortfarande i förkylning så  därav min frånvaro, har varit in och läst lite men inte mycket.

Igår var vi iväg och kollade till bebisen och fick en viktuppskattning på den. Ca 3,5-3,7 tippade läkaren på att bebisen skulle ligga på när h*n kommer ut till oss... ca 400-600 g tyngre än storebror. Storebror var med och såg sitt syskon men förstod inte så mycket, min man frågade vart lillebror/lillasyster var och då pekade han på magen.

Nu ska vi vila vidare så vi är pigga till midsommar. Sonen är lite sur att vi inte går ut idag, då han ser att solen lyser och vi brukar vara ute.

Vad mysigt med ul för jag antar att det var det du var på Skrattande 3,5-3,7 i vikt är ju en bra födelsevikt!

Tack för det var jag som blev friad till Glad

Hoppas ni kryar på er snart!
  • carohl
    lillabambi skrev 2010-06-23 20:05:18 följande:
    hej tjejer :)
    Vill bara meddela att jag fortfarande lever, flyttat till huset nu och har inge internet hemma kommer efter den sista :) Allt är i allafall bra med mej o bacon, en aning nervös för måndag har vi bm koll och mätning, låg ju exakt på strecket för understa kurvan sist så är super nervös och håller tummarna för att magen växt en del sen sist :)
    Ha det bra tjejer :)
    Härligt att ha flyttat frädigt nu, måste vara jätteskönt! Skrattande Håller tummarna för er på måndag, det går säkert bra.
    sofie och laura skrev 2010-06-23 20:08:13 följande:
    Hej alla mina nära och kära!!

Först så vill jag verkligen säga att denna tråd har varit en sån otrolig upplevelse!
    Man har fått vänner som kommer stanna ett tag i ens hjärta!
    Fast det bara är skriva här och en del sms så betyder det jätte mkt för mig!

Ni är ngt som funnits vid min sida som gravid.. stärkt mitt självförtroende samt gjort mig trygg.

Pregga fast du är en orolig individ så lugnar du mig när jag får panik och blir galen,
    Du lyckas med ngt som du själv har fobi med hahahahahhahahaa

Jag älskar er här inne =)
    Vad du är go gumman! Gillar dig med massor! Brukar säga det till Pregga att du är så söt Glad
    Och jag håller med dig och det var nån annan också så som sa något om det men det är fantastiskt skönt att ha er här inne.
  • carohl
    knyzzel skrev 2010-06-23 20:38:25 följande:
    Hej hej... Ingen inne (suck).

Har varit på MVC:n i dag å träffat läkare. Jag fick äntligen datum för mitt snitt... Yes.
    Vår Lilleprins-Bus kommer senast den 22 JULI. På måndag e 24 dagar kvar. Oj vad tiden gick fort helt plötsligtTungan uteFlört... hahahahaha

Ska ner å hämta hans säng i källaren snart å sen ska jag bädda å fixa så att sovrummet blir som jag tänkt.

Kommer kanske in en runda till sebnare, men nu måste jag städa lite så att sängen får plats hahahaha....
    24 dagar?! Det är ju INGENTING! Åh vad roligt och vad mysigt Hjärta
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-23 21:17:27 följande:
    Gokväll tjejer!

vad fasen finns det för huskur mot denna plågsamma halsbrännan?
    Den tar knäcken på mig
    Den kommer ju fast jag inte äter starkt osv...
    Vist citruc (tex c-vitamin) tar jag då jag ta rmina järntabletter och måste ta tyvärr men iaf annars tar jag lungt med dom sakerna som annars ska göra så man får halsbränna.

sen även det där med livmodertappen alltså alla säjer så jäkla olika (Även olika barnmorskor) att man KAN känna på sig själv om man kan ,har rena  händer och kortklipta naglar osv...
    Men hur fasiken kan man räkna ut cm på sin tapp?
    Jag tar mig en samarin ibland då jag ej tycker att tuggtabletterna hjälper men som elinnnn skriver så ska mjölk hjälpa mot halsbränna. Jag kan dock inte dricka det då jag tycker att det är apäckligt, haha. Men du har du en sodastream hemma så gör dig lite vatten, det är skönt mot halsen med kolsyrat vatten...
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-23 12:47:00 följande:
    Då är man tillbaka från BM och har hunnit vila/sova 2 timmar nu med.

Mitt HB hade fallit jätte mycket så det blir att börja knapra 2 st järntabletter IGEN.
    Låg bara idag på 113 och sist var de tju på 125 som det stigit till.

Mitt SF-mått var högt sa dom. Låg låååångt högre upp än den "normala" kurvan.
    Hela 30 i SF-mått och det är för mycket i v 30 som jag är i tydligen.

Sen hittade dom inga hjärtljud på tösen heller och letade som galningar fleeeera ggr och jag får en stark panikångest och får värsta tårarna när dom som tur var kände vart hon var (Ligger högt upp) så hittade dom henne tack och lov

Jaha då ska man äta äcklig Blodpudding nu till Lunch... *Kräks*
    Jag kollade just och v 30 hade jag sf-mått 29. Jag ligger också lite över medelkurvan...
  • carohl
    elinnnnn skrev 2010-06-23 21:48:54 följande:
    jorå visst är jag därinne och kollar lite, har även kommenterat ;)
    Såg att du hade kommenterat hos mig med och tack för den fina kommentaren Flört
  • carohl

God morgon!

Vilken härlig dag! Solen skiner och fåglarna kvittrar. Synd att man ska jobba men men jag är ledig i helgen och det är ju superbra! Skrattande Jag och min karl blev ensamma på midsommar iår. Michelle ska iväg med sin pappa och farfar, mamma jobbar, min syster ska iväg så då struntar vi i det, jag och han får fixa lite eget mys. Jag känner inte för att gå på nån "suparfest" direkt... tror att ni förstår mig på den punkten.

Jag har betalat mina räkningar nu på morgonen, skönt att ha det ur världen.

Nu ska jag rusa men ha en fin dag! Flört

• carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-24 05:59:31 följande:
    Godmorgon *Jäsp*

Hoppas eran dag idag blir bra.
    Har ni planer för denna dagen?

Kanske handla osv till imorgon midsommar?

Hehe min man garvade imorse när han tänkte på hur det kunde se ut när hans fru (Jag) skulle dansa "små grodorna" nu när man är gravid hehe.
    Nej fy vilken syn.
    Hade jag dansat det på huk typ som man ska så hade jag då inte kunnat komma upp igen.

Hihi nä smågrodorna är inte att tänka på nu direkt...

måste rusa nu
    kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10