• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-07-14 09:19:11 följande:
    Vad fint namn!!
    Här funderar man lite till. man ändrar sig fram och till baka.
    Får skicka lite regn till er..
    Idag skiner solen så man hoppas att det inte blir för varmt. Nu när man är kanon förkyld. Hostar.....och snorar. Urk!
    Tack! Jag älskar unisex namn Skrattande
    Ja det är svårt vilket namn ska man ta? Vi har funderingar på andra och ev ett tredje namn. Funderar på att ta ett spanska och ett tyskt namn som andra och tredje då jag är chilenare och han tysk Glad
    Sänd oss lite regn du för att det brinner snart här...
    Usch din stackare, du är förkyld Rynkar på näsan Du får också dricka varmt te med honung i. Även om varmt är inte det man vill ha direkt. Min hosta är iaf lite bättre, det går sakta men säkert framåt.
    (¯`°?.¸ Vår prinsessa väntas 100825¸.?°´¯)
  • carohl
    knyzzel skrev 2010-07-14 09:42:47 följande:
    God morron mina damer. här ska d städas nu på förmiddagen, sen ska vi till en vännina jag å dottern. Hon har oxå en dotter i samma ålder så dem leker bra ihopa. Jätte fint namn. Här har Silas legat på topp LÄNGE, men sambon har aldrig gillat d, emn har tyckt att jag får bestämma ifall vi inte kommer överrens då jag burit på honom så länge, men hur kul e d att ta ett namn som man vet att han inte tycker om?! Nu har vi bestämt oss för Devin Lennox Efternamnet.

Hahahahaha skrattar gott. Dottern har fått tag på min höökskatalog (hästbutik) å sitter å beställer hästar... hahahaha Nu e hon nästan helt torr på dagrna. Händer typ 1-2 olyckor om dagen, men inte mer å d e duktigt efter bara 1 vecka tycker jag.
    Devin Lennox är ju jättefint! Skrattande
  • carohl
    elinnnnn skrev 2010-07-14 12:18:30 följande:
    på mitt förra BM-besök så berättade jag om mina förvärkar och sammandragningar och BM kollade då om jag hade havandeskapsförgiftning(också för att jag tycker jag går upp himlans mycket i vikt och alldeles för snabbt och för att blodtrycket var högre än vad det brukar vara) men allt var okej, ingen förgiftning här inte.

i och med mycket sammandragningar lämnade jag urinprov också för odling och hon berättade idag att det inte visade något, alltså INGEN UVI, vilket jag typ redan visste :P och min fråga ang GBS eller vad det nu heter så svarade hon att man testade alla som har upprepade UVI. men eftersom jag inte hade UVI så fanns det ingen anledning att misstänka gbs. Så det känns skönt och lugnande :D

nästa vecka är det dags för nästa bm besök. sen efter det är det bara 1 till inbokat, sen har jag BF 5 dagar efter! herregud vad tiden går, ja jag fattar fortfarande inte att vi är så långt gångna!
    Skönt att inte behöva nå "skit". Jag får också mina förvärkar då och då... det de har sagt till mig om det är att eftersom man är omföderska kan de vara starkare och att man kan få de oftare. Alla behöver inte ha så men vissa får så...
  • carohl

Börjar känna mig stressad nu! Kl 15 kommer en präst hem till oss för på lördag ska Michelle döpas. Jag måste städa upp lite här hemma och jag måste cykla och köpa nå bullar eller nå då jag har inget bakat hemma.

Kommer in senare efter att han varit här...

• carohl
    Belly skrev 2010-07-14 13:00:43 följande:
    Vi har ett namn som vi båda fastnat för, men vi kollar runt liiiiite mer... Men kommer nog sluta med det namnet skulle jag tro.
    Alexis är jättefint! Förstår att ni fastnat för det!
    Tack Skrattande

Ja det är svårt att  "hitta" sitt namn Obestämd
  • carohl

Hello!

Prästen har varit här, han var mycket trevlig Skrattande Det kommer att gå bra på lördag.
    Nu ska vi iväg och köpa käk....

Hahaha jag mms:ade bild på mina elefantfötter till Pregga, de är enorma och jag har insett att jag har inga skor jag kan ha på lördag på dopet, suck! De är superfeta hahahahahaha

• carohl

Ok lyssna nu tjejer!
    Vi var iväg och hämtade mat. Thaimat, jag älskar thai. Hur som helst så var jag extremt hungrig när vi skulle till och äta, jag åt i mängder jag åt två portioner. Nåt stank illa, det stank liksom sopor och när jag hade ätit färdigt min andra portion insåg vi att det var mina jätteräkor! Min sambo åt kyckling. Vad skulle hända om man blev matförgiftad nu? Jag har blivit det en gång förut och jag trodde att jag skulle dö då....

• carohl
    Pregga skrev 2010-07-14 19:38:50 följande:
    Tjejer tjejer...
    haha

en liten undran, absolut INGET ni måste svara på om ni inte vill, inget som behöver förklaras ngt vidare,utan man väljer HELT själv om man vill svara å hur mkt, utan att det ska ifrågasättas på ngt vis. sen kanske man får en nyfiken fråga å det e ju inte hela världen.

MEN-Hur ställer ni er till amning?

jag själv kommer amma så länge jag bara kan å orkar :)
    Men gud för mig har den där frågan ett självklart svar och det är att mitt barn ska ammas tills hon blir 6 månader åtminstone precis som de rekommenderar att man minst ska göra. Skulle jag inte kunna eller att hon inte kan suga då får vi lösa det då men självklart vill jag amma. Skrattande
  • carohl
    Pregga skrev 2010-07-14 19:38:50 följande:
    Tjejer tjejer...
    haha

en liten undran, absolut INGET ni måste svara på om ni inte vill, inget som behöver förklaras ngt vidare,utan man väljer HELT själv om man vill svara å hur mkt, utan att det ska ifrågasättas på ngt vis. sen kanske man får en nyfiken fråga å det e ju inte hela världen.

MEN-Hur ställer ni er till amning?

jag själv kommer amma så länge jag bara kan å orkar :)
    Syftade du på "idiottråden" om tjejen som inte tänker amma? Jag går inte ens in och diskuterar, vissa är ju för ego. Som jag sa går det inte är det en annan sak men om man kan varför skulle man inte?
  • carohl
    Pregga skrev 2010-07-14 19:49:59 följande:
    HAR SVARAT DIG FLERA GNG MEN DET POSTAS INTE, TAR DET PÅ TEL....
    OOOOOKKKKKKKKKKK!!! HAHAHAHAHAHA!!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10