Inlägg från: Linnpinn |Visa alla inlägg
  • Linnpinn

    77:ORNAS fortsättningstråd...nr ??

    Hej tjejer, har haft fullt upp med allt här hemma och har inte alls haft tid att sitta framför datorn, men allt är bra med oss. Amningen fungerar bättre och bättre och tjejen växer som hon ska.

    Grattis till Isak! Hade ni något barnkalas? Jack pratar hela tiden om sitt kalas som han ska ha med sina kompisar.

    Sydney: Hoppas att ni kan få den hjälp som ni ev. behöver nu. Förstår om det känns dubbelt men om det kan vara det som stört så är det ju skönt att ni får veta nu. Håller tummarna för er.

  • Linnpinn

    Sydney: Vad kul med en vecka i Sälen! Oavsett om det har varit vinter här i söder i år så är det alltid kul att komma iväg.

    Hos oss har Jack varit sjuk hela förra veckan, men imorgon blir det dagis för honom igen. Men det har faktiskt gått riktigt bra att vara hemma med båda två på dagarna. Just nu så är klockan halv nio på kvällen och både Jack och Sanna sover Otroligt skönt. 

    Vet inte om jag skrivit något om det tidigare, men mitt i vårt 2-barns-kaos har vi påbörjat renoveringen av vårt badrum. Det har nu gått två veckor sedan hantverkarna kom och rev ut hela vårt gamla badrum. Imorgon är det dags för dom att börja med täckskikten och allt har flytit på väldigt bra hittills. Det ska bli så kul att se hur det blir med kaklet som vi valt och att få allt färdigt.

  • Linnpinn

    Sydney: har de gått bättre med den nya målarfirman? Jag har en kakelsättare hos mig idag. På väggarna har vi valt en vit blank rätt så stor kakelplatta, 25x40 cm och på golvet blir det mörkgrå 20x20 klinkerplattor. Väldigt enkelt och tidlöst, men jag tror att det kommer att bli bra.

    Trist att maken din är bortrest, förstår att det känns som en otroligt lång tid. Min man ska till stockholm ons-fre denna vecka och jag är riktigt nervös över att ha båda barnen själv även på kvällen för första gången. Men på något sätt får det gå...min syster kommer och hjälper mig den ena dagen men hon har en egen 4-månaders bebis också.


    Jack har nedräkning till sin fyra-årsdag nu, bara 10 dagar kvar och han frågar flera gånger om dagen. Flera av hans kompisar har redan fyllt fyra så jag förstår att han längtar också. Kalasinbjudningarna postade vi igår i alla fall.

  • Linnpinn

    sydney: håller tummarna för er idag och hoppas på bra resultat på proverna.

    Ja, att vara ensam med barnen blev ingen höjdare. Samma dag som Lars åkte blev Sanna sjuk. På torsdagen fick jag gå med henne till doktorn som skickade oss vidare till barnakuten. Som tur var kunde jag fixa barnvakt till Jack för vi fick vänta i fem timmar på akuten tillsammans med alla andra RS-sjuka barn. Lars fick lov att köra hem från Stockholm på torsdagkvällen eftrsom jag inte visste om Sanna skulle behövas läggas in på sjukhuset. Men det behövde hon inte och hon har sakta blivit bättre. Hon har fortfarande en fruktansvärd hosta som gör att hon spyr upp slem med jämna mellanrum, men hon mår mycket bättre nu. Förhoppningsvis är hon tillbaka i vanlig form till helgen inför allt kalasande.

    På fredag blir det kalas med familjen och på söndag kommer 4 av hans kompisar hit på barnkalas. Vi funderade länge på hur vi skulle göra med inbjudningarna. Det finns så många på dagis som han skulle kunna bjuda men vi beslutade att det fick räcka så här i år. Han kommer bl.a. att få smålego och ett fjärrstyrt tåg till briojärnvägen.

    Min ena syster var här under helgen och grattade honom. Av henne fick han månsand som blev väldigt populär. Han har lekt med det hela helgen, så vi har grön, gul och blå superfinkornig sand överallt...men det finns ju dammsugare så det gör inget.

  • Linnpinn

    sydney: Skönt att höra att din prover var bra. Trist att spermaprovet kommit bort bara, men håller tummarna för att allt är bra där också. Det vore ju toppen om det kunde fungera med insemination, antar att man slipper äggplockning och så då?  

  • Linnpinn

    Mamma Cia: Stackars Isak, hur är det med honom nu?


    Vi fick åka med Sanna till akuten igen i torsdags. Hon hade så mycket slem i halsen att hon hade svårt att andas. hon behövde inte läggas in men har under två dagar fått inhalera medicin på sjukhuset och blivit bättre. Tyvärr har hon det fortfarande kämpigt med hostan stackarn.

    Trots alla sjukhusbesök har vi även hunnit med att fira vår stora 4-åring! Oj, vad han har längtat till sin födelsedag och nu äntligen var det dags. I fredags hade vi kalas med familjen och i söndags var det dags för barnkalaset. Det var alldeles lagom att bjuda fem barn i 2 timmar, sen var hela familjen helt slut. Jack sov till 8:30 morgonen efter.

  • Linnpinn

    Sydney: vad härligt med en fjällvecka. Tycker att det låter jättebra att hon kunde åka knapplift själv. Hade gärna åkt slalom med Jack denna vinter men pga utökningen av familjen har det liksom inte blivit av. Det får bli nästa vinter.

    Sanna mår mycket bättre nu, men tyvärr började hennes näsa rinna idag igen men hon verkar inte så väldigt påverkad av det förutom att hon sov lite sämre i natt.

    Vår badrumsrenovering är nu färdig och vi är bara så otroligt nöjda! JAck har invigt nya badkaret genom att simma runt med snorkel och cyklop i det. Urgullig var han

    Imorgon ska Jack få cykla på sin cykel till dagis för första gången, om nu vädret är ok. Han är så otroligt seg när det gäller att gå själv. Och jag får ont i ryggen av att ha honom på ståbräda på vagnen, så nu testar vi cykling. Vi har inte alls långt till dagis så jag tror att det kommer att gå jättebra och han ser fram emot det massor.

  • Linnpinn

    Sydney: Vad roligt med "nygammalt" jobb för maken. Var det på jobbet ni träffades från början?

    Hoppas att ni har haft en bra påskhelg. Vi har varit i Kopparberg och visat upp Sanna för svärföräldrarna. Besöket gick bra, men det var väldigt skönt att komma hem igen. Det är jobbigt att bo med en bebis hemma hos någon annan, tycker iaf jag.

    Det börjar så sakta kännas som att vi håller på att få lite koll på vårt "nya" liv med fyra personer i familjen. Att komma väg till dagis på mornarna börjar fungera riktigt smidigt. Jag lägger fram kläder och dukar till frukost kvällen innan och har slutat fajtas med Jack om ytterkläder. Jag vet att han kan ta på sig själv men jag orkar inte med den striden varje morgon just nu, så nu hjälper jag honom ist.

    Cia: Är det bättre med Isaks knä?

  • Linnpinn

    Cia: oj, stackars Filip. Får alldeles ont i magen när jag hör lunginflammation, eftersom jack blev så väldigt sjuk när han hade det. Hur är det med Filip nu?

    Vad härligt det låter med en mallorcaresa. Vart på Mallorca ska ni?


    Sydney: Har målarfirman kommit igång ännu hemma hos er?

  • Linnpinn

    Cia: Jack hade lunginflammtion när han var nästan 2 år gammal. Vi blev inlagda för att han syresatte sig alldeles för dåligt. Skönt att höra att filip mår bra igen.

    Har ni varit i Alcudia tidigare? Barnvänligare strand är ju svårt att hitta. Ni kommer att få det toppenbra där.

Svar på tråden 77:ORNAS fortsättningstråd...nr ??