• Mi na

Dansmatta

Har just skaffat Dance Dance Revolution Extreme 2 och återupptäckt hur kul det är att skumpa omkring på dansmattan. Ah, det är helt underbart ju! Har svårt att sluta trots att mina ben blir skakigare och skakigare timme för timme. Är det inte underbart att det finns något man kan göra för att få bättre motion som faktist är roligt och inte känns som sport!?

Min mening med det här inlägget är egentligen att ta reda på om det finns några andra dansmattedårar här? Gör det det? Och isf - vilket är erat favoritspel/favoritlåt?

• Svar på tråden Dansmatta
  • Mi na

Har du något annat bra speltips till PS?

• pucken

åh dansmattor är ju stenkul! hade vi på vårt bröllop =) tyvärr har vi inga egna än, får inte tummen ur ändan. men vi ska köpa... eller så kanske jag får i födelesdagspresent!!!

• Mi na

pucken

Jag fick min i födelsedagspresent. Vill förövrigt också dansa dansmatta på bröllopet om jag gifter mig någon gång.

• aktuelle

det var något av syrrans spel borta i australien, ska fråga henne vad det heter för jag kommer inte ihåg.., kan ha varit någon av ddr's orginalspel. appropå arcade spelen, jo man måste stampa mycket hårdare...dem är inte lika känsliga som mattorna, det gör ju att man inte hinner lika många steg

• MammaFia

Det är ju jätte kul!!!
    Det står ju längst ner hur många kalorier man har bränt oxå Toppen med rolig motion!

• Mi na

Precis! Jag kan lätt stå i 3 timmar utan att bli less. Brukar känna mig helt skakis i hela kroppen efter att jag dansat färdigt.

• MammaFia

Problemet är bara att man inte får ha mattan för sig själv för barnen
    Vi har en dubbeldansmatta å en eyetoy. Har du provat att göra med både händer å fötter?

• Mi na

Jo, men det är så gräsligt svårt. Provade en demo av ett nytt spel där man ska sjunga karaoke och dansa samtidigt. Det var inte heller lätt. Kan bara tänka mig hur det måste ha låtit.

Vi har inga barn ännu så vi får ha våra mattor i fred än så länge. Vi brukar skämta och säga att vi säkert kommer få sånna barn som inte alls gillar spel eftersom vi har så många sådana grejer redan.

Tänkte skriva att ni får passa på att dansa när barnen sover men sen insåg jag vilken dum idé det var. *skumpa, skumpa*

• MammaFia

Det var faktiskt det jag gjorde tidigare. Dansade när barnen hade gått å lagt sig

Men vet du! Det ger mer effekt när man måste ha ett barn i famnen

• Shoegal

Har precis köpt Xbox och var lite sugen på att köpa dansmatta. Nu är jag ännu mer sugen Det verkar hysteriskt kul samt att det måste vara en syn att se TS och sambon (?) i pastellkläder på sina mattor

Svar på tråden Dansmatta