• Mi na

Dansmatta

Har just skaffat Dance Dance Revolution Extreme 2 och återupptäckt hur kul det är att skumpa omkring på dansmattan. Ah, det är helt underbart ju! Har svårt att sluta trots att mina ben blir skakigare och skakigare timme för timme. Är det inte underbart att det finns något man kan göra för att få bättre motion som faktist är roligt och inte känns som sport!?

Min mening med det här inlägget är egentligen att ta reda på om det finns några andra dansmattedårar här? Gör det det? Och isf - vilket är erat favoritspel/favoritlåt?

• Svar på tråden Dansmatta
  • Mi na

MammaFia

Jaiks! Dansa med ett barn i famnen?! Överkurs helt klart! Borde finnas med som gren i dansmattetävlingar. Har nån gång haft på mig tyngder på armarna för att få lite gratisträning av dem men ett barn låter grymt mycket bättre. Blir det inte ganska skumpigt för dem? *ler*

Shoegal

Vi har just varit i Kina så vi har varsin ljusblå (jag) och rosa (sambon) tröja som vi köpte i Kina. Det som gör det hela ännu bättre är att båda tröjorna har chingrish på framsidorna (alltså engelska skrivet av chineser som inte kan engelska). På den rosa finns det bland annat ett hjärta med texten "smel". Jag vill gärna få det till att det ska stå "smell". ... och på min har de kopierat någon innehållsförteckning från en schampoflaska eller något liknande men stavat fel i nästan varje ord.

På den rosa står det förresten även "It's My favorite Clothes. I recommended you."

• Shoegal

Haha, det låter ju störtballt!!

• aktuelle

jag har nå brevpapper med "chingrish", det är så otroligt fult hur dem stavat :D

• Mi na

Aktuelle

Jag förstår det. Vi bodde på ett väldigt flott hotell i Peking och trots det hade de reklambroschyrer i lobbyn på total rotvälska. De måste ha varit direktöversatta från kinesiska till engelska. Vi lyckades inte ens lista ut vad broschyren handlade om.

Är det någon av er som dansat till ett japanskt spel utan engelsk text på tal om språkproblem? Innan jag förstod att de har sin OK-knapp på mattan till höger istället för till vänster lyckades jag inte ens starta spelet. Valde alltid att jag inte ville gå vidare på alla frågor utan att förstå det. *ler*

Har förresten lyckats komma så pass långt i DDR Extreme 2 nu att jag har klarat min första 8-fötterslåt. Så bra brukar det inte gå för mig så jag är klart stolt.

• aktuelle

vad menar du med 8-fötters låt?

• Mi na

I spelen vi spelar mest brukar svårighetsgraden visas med antal fötter. 1 fot är enklast och 10 är svårast. 6-7 är svårt. Åtta är klart svettigt. Har aldrig lyckats ta mig igenom en hel 9 fötterslåt och tio fantiserar jag inte ens om.

• Mi na

MammaFia

Jag måste förresten passa på att fråga dig om du tycker att dubbelmattan är bra? Vi har två lösa mattor och de är sköna att dansa på och har hållit bra men de vrider sig alltid under låten så att man måste vrida tillbaka dem innan nästa låt.

Håller sig dubbelmattan på plats eller skrynklar den ihop sig i mitten? Och finns det nog plats för två personer som fäktar med armarna medans de spelar?

• Tingilya

Vilken dansmatta e bäst/bra att köpa för en nybörjare till ps2?

• Legewiel

Jag skulle också vilja ha en dansmatta, men jag vill ha en som man kan koppla till datorn! Var 17 hittar jag såna någonstans?? Har bara sett de som ska till Playstation, X-box och liknande...tror jag blir galen om jag inte får en snart! B-)

• Tingilya

men va jag har fattat kan man köpa en som e till ps å köpa en adapter så den går in i datan...

Svar på tråden Dansmatta