• Anonym (XXXXXL)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Idag har jag ätit:

En baguette med skinka, ost och gurka till frukost.

Lunchen blev 4 potatisbullar, blomkål, broccoli, svamp, majs, oliver, vatten. Delade en Delocatoboll med en kollega.

Mellis 2 drömmar-kakor, 1 tekaka med cremefraiche och sallad på.

Kvällsmat; Fullkorns snabbmakaroner, korv, ketchup, senap. vatten.

Sen, efter kl 18 har jag ätit detta:

1 minisemla med mandelmassa å grädde.
    2 små bakelser Pannacotta med hallonfromage.
    1 stor semla med äppelsylt och grädde.
    10 marianne-godisar
    5 dumlekolor
    ca 100 g vitlökssalami
    ca 1 hård macka
    vatten
    1 kopp te...

Det absolut värsta av allt är att jag INTE är mätt... Det är sjukt. Jag är sjuk. Riktigt sjuk... {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...
  • Linda1976

Lady D sköter utbildningen utmärkt på egen hand ser jag

Det är dags att omvärdera kcal-begreppet, som hon så klokt säger - människor är inga ugnar...

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Probably the best    in the
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 23:45:13 följande:
    jag märker nog om jag får muskler eller ej. Jag lyfte inte tyngder, man bygger inte muskler genom att gympa en timme fyra gånger i veckan. Speciellt inte om man sitter på röven resten av dygnet. och som sagt -- jag gick ner massor i vikt när jag började äta MER. inse att du inte kan allt om viktnedgång och kroppens funktioner.
    Din stackars kropp svalt ju! På enbart 1500 kcal och så mkt träning. Den höll ju hårt som busen i det som fanns. Då är det många som inte går ner. Och defenitivt bygger man inte upp kroppen.
  • Lady Dahmer
    Probably the best in the skrev 2010-02-21 23:49:03 följande:
    Din stackars kropp svalt ju! På enbart 1500 kcal och så mkt träning. Den höll ju hårt som busen i det som fanns. Då är det många som inte går ner. Och defenitivt bygger man inte upp kroppen.
    nja. jag är väldigt liten och stillasittande. Vill jag gå ner ett halvt till ett kilo i veckan enligt gamla metoderna (äta mindre och röra mig mer) så ska jag äta 1500 kcal om dagen (aldrig mindre)  Jag har rådfrågat dietister som gett mig det programmet.

och sen gick jag UPP i vikt när jag åt 2000 kcal.
    och NER i vikt av 3000.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 23:45:13 följande:
    jag märker nog om jag får muskler eller ej. Jag lyfte inte tyngder, man bygger inte muskler genom att gympa en timme fyra gånger i veckan. Speciellt inte om man sitter på röven resten av dygnet. och som sagt -- jag gick ner massor i vikt när jag började äta MER. inse att du inte kan allt om viktnedgång och kroppens funktioner.
    *s* Du kan inte ett dugg om kost och träning, ser jag. 
    Klart som fan man bygger muskler och förbränner energi om man tränar några gånger i veckan, oavsett träningsform. Sen beror många faktorer också på hur mkt man anstränger sig på träningen också. Ju mer ansträngning, desto mer händer det. Ju mindre man anstränger sig, desto mindre händer det. Vardagsmotionen hjälper också till med förbränningen.
    Sen beror det mkt på vikten HUR mkt energi man gör av med per dag. En stor människa behöver fler kalorier än en mindre, och gör av med mer energi också p.g.a. storleken.
    Logiskt, va?
  • Linda1976
    1500 är en väldigt vanlig gräns på både Viktväktarna och aftonbladets viktklubb....
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Stinky
    Sant! Kroppen behöver -och jag vet att ni lchf:are hatar det- även lite mer kolhydrater för att hjälpa till med förbränningen.
  • DreamBitch

Fast det är ju faktiskt som så att om man tränar vissa dagar och förbränner 500kcal/dag så bör man dessa dagar äta 500kcal mer än vanligt.

Och det är inte så konstigt att man går ner i vikt när man ökar kaloriintaget eftersom ett ökat kaloriintag (inom vissa gränser) även ökar förbränningen.

Lady Dahmer skrev 2010-02-21 23:52:59 följande:
    nja. jag är väldigt liten och stillasittande. Vill jag gå ner ett halvt till ett kilo i veckan enligt gamla metoderna (äta mindre och röra mig mer) så ska jag äta 1500 kcal om dagen (aldrig mindre)  Jag har rådfrågat dietister som gett mig det programmet. och sen gick jag UPP i vikt när jag åt 2000 kcal. och NER i vikt av 3000.
    Och när hade en dietist rätt senast?
    Linda1976 skrev 2010-02-21 23:55:33 följande:
    1500 är en väldigt vanlig gräns på både Viktväktarna och aftonbladets viktklubb....
    Och uppenbarligen ganska felaktig...hur kan man sätta en sån gräns generellt?
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...