• Anonym (XXXXXL)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Idag har jag ätit:

En baguette med skinka, ost och gurka till frukost.

Lunchen blev 4 potatisbullar, blomkål, broccoli, svamp, majs, oliver, vatten. Delade en Delocatoboll med en kollega.

Mellis 2 drömmar-kakor, 1 tekaka med cremefraiche och sallad på.

Kvällsmat; Fullkorns snabbmakaroner, korv, ketchup, senap. vatten.

Sen, efter kl 18 har jag ätit detta:

1 minisemla med mandelmassa å grädde.
    2 små bakelser Pannacotta med hallonfromage.
    1 stor semla med äppelsylt och grädde.
    10 marianne-godisar
    5 dumlekolor
    ca 100 g vitlökssalami
    ca 1 hård macka
    vatten
    1 kopp te...

Det absolut värsta av allt är att jag INTE är mätt... Det är sjukt. Jag är sjuk. Riktigt sjuk... {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...
  • Probably the best    in the
    Stinky skrev 2010-02-22 00:02:44 följande:
    Kroppen behöver ju av alla tre typerna som räknats upp under trådens gång, men just kolhydraterna hjälper till lite extra just vid träning.
    Jasså? För alla menar du? Att personer som valt äta enl LCHF inte orkar prestera?
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-22 00:01:29 följande:
    Ja, det är jättebra att ni äter kolhydrater. Men jag menar just att man bör äta lite mer när man tränar.
    en del behöver det, en del inte. och beroende på hur hårt man tränar. men för de som inte tränar hårt så är det mellan 20 och 100 gram om dagen beroende på hur känslig man är och om man vill gå ner i vikt eller ej. Det är individuellt och man får prova sig fram.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Linda1976 skrev 2010-02-22 00:01:58 följande:
    Inte vet jag - viktklubben och VV botar vare sig matmissbruk, sockerberoende eller annat... När man läser deras kostråd får jag krupp. Frukt, bröd, bönor, sojaprodukter (ryyys). Sorgligt sorgligt..
    jo det var just frukt bönor och soja som gav mig denna vackra kropp. ja och fullkornspasta.
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-22 00:01:36 följande:
    jo och jag är en väldigt liten person. som är stillasittande. jag "vardagsmotionerar" inte. det är du som inte vet hur kroppen funkar. Jag är ett levande bevis på att du har fel.
    Hur ska du ha det nu, egentligen? Ena stunden är du stor, andra stunden liten? Ena stunden är du pedagog, men det visar sig att du är barnskötare. Ena stunden är det si, andra stunden så. Är det så att du lider av personlighetsklyvning, eller sitter du och ljuger för att få rätt till varje pris?
    Och jo, jag är rätt duktig på hur kroppen funkar. Som sagt, man blir expert när man lidit av övervikt i hela sitt liv.
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-22 00:03:56 följande:
    Jasså? För alla menar du? Att personer som valt äta enl LCHF inte orkar prestera?
    Nej, jag säger inte att lchf-personer inte orkar prestera. Varför tolkar du in saker i mina inlägg som saknar grund? Du har gjort det ett flertal tillfällen, och det börjar bli riktigt, riktigt irriterande.
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-22 00:04:12 följande:
    en del behöver det, en del inte. och beroende på hur hårt man tränar. men för de som inte tränar hårt så är det mellan 20 och 100 gram om dagen beroende på hur känslig man är och om man vill gå ner i vikt eller ej. Det är individuellt och man får prova sig fram.
    Och jo, gumman. Du vardagsmotionerar om du inte ligger helt stilla i sängen eller åker runt i rullstol. {#lang_emotions_dreamer}
  • Linda1976
    Lady Dahmer skrev 2010-02-22 00:04:47 följande:
    jo det var just frukt bönor och soja som gav mig denna vackra kropp. ja och fullkornspasta.
    men precis. Jag har själv varit med i viktklubben innan jag kom på bättre tankar.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Probably the best    in the
    Stinky skrev 2010-02-22 00:06:29 följande:
    Nej, jag säger inte att lchf-personer inte orkar prestera. Varför tolkar du in saker i mina inlägg som saknar grund? Du har gjort det ett flertal tillfällen, och det börjar bli riktigt, riktigt irriterande.
    Jag ställde en fråga, det var inget påstående....det är nu du som påstår att jag tolkar in saker i dina inlägg...när jag bara ställer en fråga. Så sluta hoppa på mig!
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-22 00:05:14 följande:
    Hur ska du ha det nu, egentligen? Ena stunden är du stor, andra stunden liten? Ena stunden är du pedagog, men det visar sig att du är barnskötare. Ena stunden är det si, andra stunden så. Är det så att du lider av personlighetsklyvning, eller sitter du och ljuger för att få rätt till varje pris? Och jo, jag är rätt duktig på hur kroppen funkar. Som sagt, man blir expert när man lidit av övervikt i hela sitt liv.
    1. jag är fet. men jag är fortfarande liten. du vet - kort? tunn benstomme? liten. Min idealvikt är 50 kilo.

2. barnskötare ÄR pedagoger. Jag är dessutom specialpedagog eftersom att jag har träning i sonrise och IBT och har jobbat med autistiska barn ett par år.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-22 00:07:25 följande:
    Och jo, gumman. Du vardagsmotionerar om du inte ligger helt stilla i sängen eller åker runt i rullstol. 
    jag går mellan soffan och kylskåpet, eller mellan ungens rum och toan. på sin höjd går jag på vivo ett par gånger i veckan och ÖF en bit bort. Jag brukar ta på mig en stegräknare för skojs skull. Jag får ihop 4000 steg på en bra dag. 8000 då jag jobbade.

men ja, vardagsmotion är det då. *s*
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...