Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Jag är sjuk i matmissbruk...

Stinky skrev 2010-02-22 00:01:29 följande:
    Ja, det är jättebra att ni äter kolhydrater. Men jag menar just att man bör äta lite mer när man tränar.
    en del behöver det, en del inte. och beroende på hur hårt man tränar. men för de som inte tränar hårt så är det mellan 20 och 100 gram om dagen beroende på hur känslig man är och om man vill gå ner i vikt eller ej. Det är individuellt och man får prova sig fram.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Linda1976 skrev 2010-02-22 00:01:58 följande:
    Inte vet jag - viktklubben och VV botar vare sig matmissbruk, sockerberoende eller annat... När man läser deras kostråd får jag krupp. Frukt, bröd, bönor, sojaprodukter (ryyys). Sorgligt sorgligt..
    jo det var just frukt bönor och soja som gav mig denna vackra kropp. ja och fullkornspasta.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-22 00:05:14 följande:
    Hur ska du ha det nu, egentligen? Ena stunden är du stor, andra stunden liten? Ena stunden är du pedagog, men det visar sig att du är barnskötare. Ena stunden är det si, andra stunden så. Är det så att du lider av personlighetsklyvning, eller sitter du och ljuger för att få rätt till varje pris? Och jo, jag är rätt duktig på hur kroppen funkar. Som sagt, man blir expert när man lidit av övervikt i hela sitt liv.
    1. jag är fet. men jag är fortfarande liten. du vet - kort? tunn benstomme? liten. Min idealvikt är 50 kilo.

2. barnskötare ÄR pedagoger. Jag är dessutom specialpedagog eftersom att jag har träning i sonrise och IBT och har jobbat med autistiska barn ett par år.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-22 00:07:25 följande:
    Och jo, gumman. Du vardagsmotionerar om du inte ligger helt stilla i sängen eller åker runt i rullstol. 
    jag går mellan soffan och kylskåpet, eller mellan ungens rum och toan. på sin höjd går jag på vivo ett par gånger i veckan och ÖF en bit bort. Jag brukar ta på mig en stegräknare för skojs skull. Jag får ihop 4000 steg på en bra dag. 8000 då jag jobbade.

men ja, vardagsmotion är det då. *s*
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-22 00:17:15 följande:
    Finns inget som heter "tunn" eller "kraftig" benstomme. Det är en myt som du kan kasta i soptunnan. Och när någon skriver att h*n är "liten" i en tråd om vikt, så blir ju den logiska tolkningen att personen är liten, dvs, smal. Nä, du är barnskötare med lite påbyggnadsutbildning. Men glöm att du kan jämföra dig med dem som gått och utbildat sig på högskola i flera års tid för att få titeln "pedagog". Ungefär som att jag skulle få för mig att jag är SSK bara för att jag utför mkt av deras jobb, fast jag egentligen är en usk:a med påbyggnadsutbildning.   Ja, du ser! Du verkar ju få lite vardagsmotion trots allt. Slå upp ordet och lär dig nåt nytt!
    1. människor har olika bredd på benstommen.  fakta. Det ser du på handleder och runt bröstkorg. en person på 160 med kraftigare bestomme kan väga 60 kilo medans en som jag ska väga 50.

2. pedagog kallas vi vare sig du tycker om det eller inte. går man höskola så blir man förskollärare eller lärare eller nåt annat. pedagog kallas alla som jobbar med pedagogik.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-22 00:30:18 följande:
    Nej, alla ser ju olika ut formmässigt, men själva benstommen blir ju inte automatiskt grov eller tunn bara för att man är tjock eller smal. SÅ var det jag menade.
    det var inte det det handlade om. jag pratade om mitt skelett.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-22 00:40:48 följande:
    Googlade nyss och läste att benstommen varierar med ett par kilo, så man kan inte skylla sin övervikt (eller undervikt) på den. 
    jag har inte påstått att vikten är beroende av den. jag påstår att jag som är liten inte ska väga mer än 60 innan jag blir fet. 50 kilo är min idealvikt.

sen så spelar muskelmassa in. min syster t.ex, som har grövre skelett än jag och dessutom muskler är inte fet trots att hon väger över 65. (samma längd)

det finns olika kroppstyper.

och det är därför man inte kan använda sig av bmi.
  • Lady Dahmer
    Probably the best in the skrev 2010-02-22 00:45:00 följande:
    Det är väl ingen som skyller sin över eller undervikt på sin benstomme. Däremot kan vi väga mkt olika pga av att benstommen är kraftig eller tunn. Som jag beskrev innan, två lika långa personer kan ju båda se högst normalviktiga ut men det skiljer 20 kg i vikt om man hör till den längre skaran (kan ta mig själv som ex...).LD har en idealvikt på 50 kg, hennes lika långa kompis har en idealvikt på 60 kg. Vad är problemet? Även här är vi alla olika...och några lika...
    vad skönt att nån fattar vad jag säger iallafall.
  • Lady Dahmer

exempel.

även när jag vägde 45 som minst så hade jag kött/fett på kroppen och en DD-kupa. Inga ben stack ut och jag såg normal ut även om jag var smal.

Min syrra som är i samma längd ser ut som att hon lider av cancer när hon väger 50.
    Samma sak med min mamma. Hon ser sjuk ut om hon kommer under 55 och då är hon fem cm längre. Svägerskan väger 65 och är tunn som en sticka trots att hon är 165 lång.

Kroppstyp, benstomme, kalla det vad du vill.... poängen är att jag är en liten person även när jag är överviktig. Och den stora poängen var att jag INTE förbränner (enligt gamla mått) 3000 kcal om dagen stillasittandes när en fullvuxen karl som rör på sig normalt ska äta runt 2500.

smal men normal - 48 kilo tunn:

• Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-22 12:08:52 följande:
    Jag är också liten person fast jag är överviktig, trots att jag är mer än tio centimeter längre dig. Detta för att min kroppsform ser ut så.  Men varför har du ett sådant enormt behov utav att visa bilder på dig själv i olika trådar? Lite faschinerande, faktiskt.
    varför inte om jag ska illustrera nåt som har med mig att göra? stör det dig?
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-22 12:29:26 följande:
    Det är inget vanligt mönster att fläka ut sig på så sätt som du gör. Du har ett avvikande beteende som är lite roande och fascinerande. På gott och ont.
    jag är väldigt fascinerande
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...