• Anonym

Semeldagen...

Semeldagen idag och jag har inte råd att köpa semlor till mina barn... känns fördjävligt att kylen är nästan tom... Vi har mat för dagen men inte mer än så... Är student med två barn och är själv...

• Svar på tråden Semeldagen...
  • Stårschan

Kanske de har fått semlor på dagis eller i skolan redan? Om det är till någon tröst så känns det säkert värre för dig än för barnen, även om jag förstår att det måste kännas förjävligt.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Lizzyy

DEn enda som fokuserar på det är nog du. Jag har aldrig ätit semlor på fettisdagen som liten... Att ha mat, tak över huvudet är det viktigaste!

Kram
  • Trollet Ludenben

Vi köper inte heller semlor. Av enkla anledningen att det är tisdag och mitt i veckan. Vi håller hårt på rutiner. Finnd de kvar på fredag köper vi då för vi har alltid fredagsmys. Vem bryr sig om fettisdagen, våffeldagen, kanelbullens dag mm att det är så blodigt allvar??

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Anonym

Ja det är nog så att vi lägger mycket vuxenvärderingar i det hela... Hoppas de fått semla på dagis!! känns lite bättre tack!

• Anonym (sugen..)

samma problem här!! har precis så det räcker tills på fredag då pengarna kommer.. inget vidare.. men men.. barnen vet ju inget så det är ju tur..

• Anonym (Elis&Ellens mamm)

Jag har inte heller råd just nu!! =) Efter rust och allt så är ALLA våra depåer tomma. Jag har 170 kr till på fredag att leva för :) Men vi har fullt i kyl o frys så det går ingen nöd på oss. Halvtank i bilen.
    Och visst skulle jag ha råd att köpa semlor och ändå klara mig till fredag, men det kan ju komma upp något oförutsett. =)
    Fast nu när jag tänker efter kanske man kan baka egna semmelbullar och klicka på lite grädde.

Vilket fall som helst - det är bara du som tänker på semlorna, barn tänker oftast inte så.... Semmeldagen är överskattad. Precis som alla hjärtans dag =) KRAM!! =)

• Anonym

Oj där var det en som var lite bitter tror jag... trevlig semeldag;)

• StinaV
    Anonym (framförhållning) skrev 2010-02-16 15:06:01 följande:
    För det första heter det semmeldagen.För det andra kommer semmeldagen varje dag i februari, så det är knappast någon överraskning.Om du hade lagt en krona om dagen i en sparbössa i ett år hade du haft 365 kronor och kunnat köpa säkert 15 semlor. Tips till nästa år!Jag tycker det är mer sorgligt att dina barn växer upp där ingen framförhållning finns än om de inte får någon semla idag.
    Äh lägg av.
    En semla mindre dör inte barnen av.. De kan säkert få en nästa år.

Dessutom heter det väl fettisdagen?
  • Stårschan

Barnen kanske inte ens tycker om semlor. Det är ju långt ifrån alla barn som gör det.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Anonym (eh?)
    Anonym (framförhållning) skrev 2010-02-16 15:06:01 följande:
    För det första heter det semmeldagen. För det andra kommer semmeldagen varje dag i februari, så det är knappast någon överraskning. Om du hade lagt en krona om dagen i en sparbössa i ett år hade du haft 365 kronor och kunnat köpa säkert 15 semlor. Tips till nästa år! Jag tycker det är mer sorgligt att dina barn växer upp där ingen framförhållning finns än om de inte får någon semla idag.
    För det första heter det fettisdagen. För det andra så behöver man inte äta några semlor bara för att det är fettisdagen. Dina barn klarar sig, säg att ni ska äta semlor så fort ni har råd om det är så, inte riktigt samma sak, men då vet dom att dom får semlor iaf.
Svar på tråden Semeldagen...