Semeldagen...
Semeldagen idag och jag har inte råd att köpa semlor till mina barn... känns fördjävligt att kylen är nästan tom... Vi har mat för dagen men inte mer än så... Är student med två barn och är själv...
Semeldagen idag och jag har inte råd att köpa semlor till mina barn... känns fördjävligt att kylen är nästan tom... Vi har mat för dagen men inte mer än så... Är student med två barn och är själv...
Elis och Ellens mamma: Ja att baka själv är ju en ide!!
Det är inte nyttigt med semlor ;). Kanske kan du köpa semlor på fredag eller nått istället när barnbidraget har kommit, förklara för dom att ni ska äta semlor men att dom får vänta lite...
Fast det kostar ju att köpa ingredienserna till semlor oxå...
Tack alla för uppmuntrande svar! Jag ska säga till dem att vi ska äta semlor längre fram när jag har råd!! Att vara ärlig är ju ändå bäst!
Jag har inte heller råd med semlor (är studerande), men jag tröstar mig med att de förmodligen redan är slut på mitt favvo-kondis
Ett alternativ kan ju vara att dela på en semla? Jag tycker ändå att de är så stora/mäktiga. Och så är det ju inte nyttigt heller
Du får väl vara extra snäll mot dina barn så att de tycker att det är en superbra dag ändå!
Jag skulle inte ha nämnt semlorna alls. Det de inte tänker på längtar de inte efter.
Ungarna bryr sig inte om nån jävla semla, men de blir nog påverkade av att du får ångest över en sådan liten skitsak.
Måste man äta semlor? Det gör vi aldrig. Har aldrig köpt hem en enda semla.
När vi var små fick vi hembakade semmelbullar med sylt istället för mandelmassa, pga allergi iofs, men det gick också bra, väldans gott. Tänkte om du har sylt hemma och inte hade råd att köpa mandelmassa. Annars tror inte jag heller att barnen bryr sig nämnvärt.