Semeldagen...
Semeldagen idag och jag har inte råd att köpa semlor till mina barn... känns fördjävligt att kylen är nästan tom... Vi har mat för dagen men inte mer än så... Är student med två barn och är själv...
Semeldagen idag och jag har inte råd att köpa semlor till mina barn... känns fördjävligt att kylen är nästan tom... Vi har mat för dagen men inte mer än så... Är student med två barn och är själv...
Men du. Gör semlor när barnbidraget kommit
Vi är också totalt utan pengar denna månad, fått prioritera att baka matbröd
men det blir ju så knas med alla dessa "dagar" då det förväntas att man ska köpa, äta eller göra något. Kan vara bra att lära barnen att det inte är självklart..visst tråkigt, men det kan de ha nytta av sen och de slipper många besvikelser!
Dina barn blir förmodligen glada över att få en semla när det blir läge för det!
Baka själv eller ihop med någon så kostar det inte många kronor.
Så nu är det en mänsklig rättighet och ett måste att ungarna ska ha en semla en viss dag? Vad händer om de inte får våfflor på våffeldagen eller ärtsoppa och pannkakor på torsdag? Fan vad trött jag blir på svenskar.
va skulle man äta semla denna v? trodde det var senare... vilken tur att jag slapp oro mig för det då.....
Här är en ensamstående heltidsstuderande trebarnsmor som inte har tagit något tilläggslån, men vi klarar oss i vår familj. Lite framförhållning och planering är allt som krävs.
Kläder köps på rea, tradera eller loppisar,
all mat handlas på Willys förutom kött där vårat lokala ICA i perioder är otroligt billigt och då passar jag på att packa frysen.
Jag gör på samma sätt som någon annan skrev, lägger all växel i en plåtburk och de går till lyx som badhus, pizza, semlor osv.
Storkok och mycket grönsaker samt köpa på sig basvaror vid varje barnbidrag så att man har till slutet av månaden då man vet att det blir knapert.
Jag har ett traderakonto där alla urväxta kläder hamnar, leksaker och lite annat smått och gott, det är vår "semesterkassa", detta år satsar vi på Kålmården.
Hör av er så ska jag bjuda på semla!
Tack för alla åsikter och tips!! Jag behövde bara få skriva av mig lite. Jag är en rätt ekonomisk tjej så det går ingen nöd på oss men tänk den dag jag är klar med min utbildning och får ett bra jobb!! Då blir det andra visor för mina barn!! Jag älskar traditioner och det ska bli semla på semmeldagen i framtiden!
Lycka till alla därute som kämpar för att få livet att gå i hop!!