Inlägg från: Anonym (erfaren bipolär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (erfaren bipolär)

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

hmm: Otroligt jobbigt att inte bli tagen på allvar och få den hjälp man behöver. Hur blir du när du inte kan sova då? många bipolära triggs ju upp och insjuknar då. kan du inte byta läkare på nåt sätt. Bor du hemma fortfarande?

Maia skrev 2010-10-26 08:10:59 följande:
    Jag skrev ett jätte långt inlägg igår...som försvann.
    Skriver igen sen. 
    Nej va synd att de försvann.. när man har skrivit mycket och allt
    Anonym (hmm) skrev 2010-10-26 15:47:30 följande:
    Ja Jag bor ensam. När jag inte kan sova blir jag irriterad, kan inte sitta still utan måste pilla med något hela tiden. Blir hipsig bara mest och andra tycker jag är skitjobbig. Funderar på att byta läkare men jag orkar inte berätta min historia ännu en gång känns det som :/
    Nej förstår att de måste kännas jobbigt att sitta o rabbla allt igen. Men de kanske är värt de, har du tänkt på de? Om man kan tappa kontrollen som bipolär... ABSOLUT tror jag det, på flera olika sätt. Jobbigt de där med sömnen har du försökt med att gå upp ungefär samma tid, inte ta tupplurer på dagen mer än 20 minuter. Aktivera dig med träning, försöka att släcka ner på kvällen så sömnhormonet malatonin får sig en skjuts. Sen att om du inte kan sova är de bättre att gå upp och bryta för att sen 15-20 minuter senare gå och lägga sig igen. Inte dricka kaffe eller te eller cola 6 timmar innan sänggående.

Jag vill ha ett plus på stickan.... men inte vart de nåt denna månad. Väntar otåligt på mensen som är sen!

Har plussat idag, har inskrivningssamtal nästa vecka

Tack tack, de gjorde mig riktigt glad! Skrattande

Nej skönt att de kunde vända från sen mens till ett plus! Glad

Så har ni några planer för helgen? Här har vi inga planer, min sambo jobbar hela helgen. Men nästa helg ska jag klä ut mig till häxa, när vi skall på halloweenfest.. mohahaha! :)

Bippo2/adhd: Välkommen hit, hoppas att du blir stabil efter doshöjningen. Roligt att planera kalas, nån som fyller jämt? Julen slipper vi planera för vi är alltid hemma hos sambons mamma. Vi har de för bra helt enkelt! Som sagt jag är häxan på halloween Vad gör du på halloween?

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2