Inlägg från: DrKejs |Visa alla inlägg
  • DrKejs

Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!

Lady Dahmer skrev 2010-02-20 00:09:14 följande:
    du har verkligen inte förstått ett jota. Men tack för din input!
    Nej, det är såklart du som är så fantastiskt genusupplyst som förstår allt.
    Snacka om att du indoktrinerar ditt stackars barn. Tänk så kul det blir när hon, likt andra döttrar till fanatiska feminister, vänder på klacken och får extrema rosa perioder. Ja, för inte kan du väl vägra henne det? Önskar att jag fanns på plats för att se din min för du kan kallt räkna med att den dagen kommer.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 00:16:42 följande:
    jag kommer alltid bejaka mitt barn oavsett. men jag kommer aldrig låta mitt barn bestämma allt, oavsett. jag kommer alltid göra det jag tror är bäst för mitt barn och jag tror inte det är bra för mitt barn att bli bemött som en vänt litet sött våp. eller som jag fått kommenterat "nu ser hon ut som en RIKTIG flicka" då hon haft nåt rosa. Nej tack.
    Nej, istället verkar du om man läser TS fostra din dotter till att bli en värsting. Way to go, grrrl.
  • DrKejs
    camillimill skrev 2010-02-20 00:22:16 följande:
    Värsting? O vad fan menar du med det?
    Läskunnig? Inte? Här kommer förklaringen, direkt från TS:
    "Jag vet att jag gjort mitt jobb då hon vrålandes brottar ner kusinen i leken"
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 00:24:08 följande:
    jo jag uppmuntrar ju flickebarnet att höras och synas.
    Fel.
    "Jag vet att jag gjort mitt jobb då hon vrålandes brottar ner kusinen i leken"

Detta är lika fel oavsett om det är en pojke eller flicka. Skärp dig och uppfostra ditt barn till att bete sig som en människa.
  • DrKejs
    vindil skrev 2010-02-20 00:26:35 följande:
    Är det en värsting i dina ögon? Vad hade ett snällt barn gjort, låtit sig tryckas ner och snällt väntat på att den andra ska ge sig? I leken står det, missade du det?
    Jag har inte lärt mina barn att brottas och vråla rakt ut. Varför ska jag det? Det är rent ut sagt rubbat att göra det.
  • DrKejs
    Bam skrev 2010-02-20 00:26:46 följande:
    Hade du gjort detsamma med en pojke?
    Nix, det borde framgå. Kompensatorisk pedagogik, du vet. Smart...
  • DrKejs
    camillimill skrev 2010-02-20 00:30:10 följande:
    Ja, tar man en sak från sitt sammanhang kan det ju få vilken betydelse som helst. helt sanslöst att man ska behöva förklara sig vidare. Men okej. Detta uttalande syftade ju till att hon betedde sig på ett sätt som inte är så typiskt för SITT kön, men fullt normalt för en kille.
    Ni är otroliga. Var fan är det normalt att vråla och slåss/brottas (utöver i feministernas hjärnor)?
  • DrKejs
    Bonanza skrev 2010-02-20 00:36:23 följande:
    Att oprovocerat brotta ner en kamrat som man leker någon lek med är inte något att uppmuntra, oavsett kön. Däremot är en kontrollerad "brottningsmatch" med två barn som är med på leken ett utmärkt sätt att utöva kroppskontroll, träna smidighet och bli av med överskottsenergi. Oavsett kön. Men det har du väl också något problem med DrKejs? Jag skulle kunna skriva att tomater är goda, och det skulle vara ett tecken på hur dum i huvudet jag är enligt dig.
    Japp, håller fullständigt med om det du skriver (utöver sista meningen). Dock anser jag att en tvååring inte är mogen för att hålla på med kontrollerade brottningsmatcher. Hur sannolikt är det att denna tvååring använder sina färdigheter i oönskade situationer, till exempel vid möten med andra jämnåriga? Mycket stor. Eller anser du att en tvååring är mogen för att utöva kontrollerade brottningsmatcher? 
  • DrKejs
    camillimill skrev 2010-02-20 00:37:26 följande:
    Ja, det är klart att det är normalt att vråla och brottas när man leker. Absolut. Och det som står i TS är just det. "vrålande brottar ner kusinen i LEKEN" Fast kanske inte om man är flicka och bor hos dig. Då ska man kanske mest sitta i sin rosa klänning och se duktig ut. Ursäkta sandlådan, men du gör mig mållös med ditt oförstånd.
    Ja, du sitter i en stor sandlåda fylld med genusleksaker.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 00:44:26 följande:
    jag kan inte tala för nån annan, men MIN tvåring och hennes kusin skrattar så de kiknar när de brottas och rullar runt på golvet med varandra.
    Det är en enorm skillnad mellan att rulla runt och skratta och att brotta ner och vråla, eller hur? I det första fallet är det precis som du skriver tidigare en del av utvecklingen att vara fysisk, i det andra fallet beskriver du sjuklig aggressivitet som inte är naturlig hos en tvååring.
Svar på tråden Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!