• Smultronhjärta

Gekås vol 14

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ErXuMAmglX1hWM:http://3.bp.blogspot.com/_TQRcsAg0lP0/Swuk4xc2-XI/AAAAAAAAAXU/NtUNn4fRLBw/s1600/gek%C3%A5s.jpg

Här samlas vi och diskuterar allt om shoppingparadiset Gekås i Ullared såsom utbud,fynd,storlekar,priser etc.

Kom ihåg att det inte är tillåtet att efterlysa eller skicka bud i tråden- det får man isf sköta via inbox annars riskerar tråden att stängas.

För info om öppettider, köstatus,kameravy eller happenings på Gekås kolla in:
    www.gekas.se/

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50894492.html

Missa inte att kolla in Gekåsbloggen:
    gekasullaredbloggen.blogspot.com/

Här kan du läsa om och se programmet Ullared på Kanal 5:
    kanal5.se/ullared

Länk till föregående tråd där man även kan hitta länkar till äldre trådar/bildtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m48922593.html
    {#lang_emotions_flower}Varmt välkomna{#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 11:14
    Pristråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m52120528.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-27 19:55
    Här är länken till NYA Gekåsbloggen
    www.gekas.se/blogg/latest
  • Svar på tråden Gekås vol 14
  • Havsluft
    Tessou skrev 2012-10-28 21:04:09 följande:
    Japp, iaf för 1 månad sedan då jag var där! Jag köpte likadana till mig!

Tack för svaret, det låter lovande! Och jag skulle faktiskt också behöva några.

Fanns de i olika färger/mönster? 
  • Smultronhjärta
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-25 12:42:37 följande:
    men de har haft brios övriga sortiment varenda gång jag har varit där så om de har brios dockvagnar är det inte konstigt.

Brio är ju inte ett låst koncept utan förs av många butiker.
    Just dockvagnarna är för dyra för att de ska kunna säljas med vinst fick jag veta av leksaksansvarig när jag jobbade där, likadant är Babybjörns produkter också för dyra för att tas in t ex
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • slemtorsk i din bralla
    Smultronhjärta skrev 2012-10-29 08:29:57 följande:
    Just dockvagnarna är för dyra för att de ska kunna säljas med vinst fick jag veta av leksaksansvarig när jag jobbade där, likadant är Babybjörns produkter också för dyra för att tas in t ex
    fast babybjörn hade de sist jag var där i Juli.. och jag kan slå vad om att jag såg Brios dockvagnar också, vet inte när du jobbade där men saker förändras ju och eftersom flera här i tråden har sagt att de har köpt just Brios dockvagn så får vi ju tro på det. Finns ju ingen orsak att ljuga om det.
  • Smultronhjärta
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-29 08:32:12 följande:
    fast babybjörn hade de sist jag var där i Juli.. och jag kan slå vad om att jag såg Brios dockvagnar också, vet inte när du jobbade där men saker förändras ju och eftersom flera här i tråden har sagt att de har köpt just Brios dockvagn så får vi ju tro på det. Finns ju ingen orsak att ljuga om det.
    Visst enstaka partier kan säkert köpas in för bra pris men i regel finns det inte och jag tänker inte starta argumentation om detta- det var mest eftersom det länkades till en Skrållan dockvagn (men som kallades Brio dockvagn) som jag ens la mig i...
    Jag är på Gekås i snitt varannan vecka, tre ggr nu sista veckan eftersom jag hade ärenden dit (bor nära) så jag är där ganska ofta Oskyldig

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • slemtorsk i din bralla
    Smultronhjärta skrev 2012-10-29 08:40:24 följande:
    Visst enstaka partier kan säkert köpas in för bra pris men i regel finns det inte och jag tänker inte starta argumentation om detta- det var mest eftersom det länkades till en Skrållan dockvagn (men som kallades Brio dockvagn) som jag ens la mig i...
    Jag är på Gekås i snitt varannan vecka, tre ggr nu sista veckan eftersom jag hade ärenden dit (bor nära) så jag är där ganska ofta Oskyldig

hur har du råd ??

Min väninna bor i Borås och åker dit typ en gång i månaden.. och handlar för MINST 4000 varje gång.. nu har hon visserligen 3 barn, men jag fattar inte hur hon kan bränna så mycket pengar varje månad på Gekås.. särskilt inte med tanke på att just barnkläder tycker hon är SKIT där och hon köper bara "bättre kvalitet" till sina barn så att de kan ärva varandra. GeKås kläder duger bara till "dagis-slit- o -släng" enligt henne.. så VAD köper man för 4000 varje månad där???????
  • Smultronhjärta
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-29 08:53:28 följande:
    hur har du råd ??

Min väninna bor i Borås och åker dit typ en gång i månaden.. och handlar för MINST 4000 varje gång.. nu har hon visserligen 3 barn, men jag fattar inte hur hon kan bränna så mycket pengar varje månad på Gekås.. särskilt inte med tanke på att just barnkläder tycker hon är SKIT där och hon köper bara "bättre kvalitet" till sina barn så att de kan ärva varandra. GeKås kläder duger bara till "dagis-slit- o -släng" enligt henne.. så VAD köper man för 4000 varje månad där???????
    Man måste inte handla massor för att gå in där, som i lördags gick jag in vid 19.30 för att köpa 6 koftor till vänner  men för egen del köpte jag en påse godis då 
    Det vi köper mest på Gekås är främst just leksaker, belysning och annan heminredning, min man köper verktyg ibland,
    i klädväg köper vi vantar, pyjamas,underkläder till barnen och enfärgade leggings till dottern (märket Skill håller jättebra vid tvätt) Annars är det sällan vi köper kläder där, föredrar danska barnkläder allt som oftast. 
    Det jag gillar bäst med Gekås är att man där kan köpa kända varumärken till bättre pris än i lokala affären, roar mig mycket åt de som påstår att Gekås bara säljer "skit" för visst finns där bra mycket konstigt också, man får dra och granska precis som på andra ställen och inte stirra sig blind på lägst priser (allt är iofs inte alltid jättebilligt heller )
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • slemtorsk i din bralla
    Smultronhjärta skrev 2012-10-29 09:02:00 följande:
    Man måste inte handla massor för att gå in där, som i lördags gick jag in vid 19.30 för att köpa 6 koftor till vänner  men för egen del köpte jag en påse godis då 
    Det vi köper mest på Gekås är främst just leksaker, belysning och annan heminredning, min man köper verktyg ibland,
    i klädväg köper vi vantar, pyjamas,underkläder till barnen och enfärgade leggings till dottern (märket Skill håller jättebra vid tvätt) Annars är det sällan vi köper kläder där, föredrar danska barnkläder allt som oftast. 
    Det jag gillar bäst med Gekås är att man där kan köpa kända varumärken till bättre pris än i lokala affären, roar mig mycket åt de som påstår att Gekås bara säljer "skit" för visst finns där bra mycket konstigt också, man får dra och granska precis som på andra ställen och inte stirra sig blind på lägst priser (allt är iofs inte alltid jättebilligt heller )
    ja.. jag har ju köpt kläder till sonen förr i "kända märken" till mer än halva priset... men den här tjejen har liksom bestämt sig att GeKås är skit....men ÄNDÅ handlar hon för flera tusen varje månad...får inte ihop det.. Jag handlar där ungefär en gång/år, mer orkar jag inte (haaatar att shoppa) och när jag kommer dit är jag väl förberedd med en lista över vad jag ska ha...sen blir det ju alltid något extra och några grejer som inte finns- men brukar landa på 5-6000 sammanlagt... men då åker jag ju EN gång om året och köper kläder för typ ett år framöver till sonen och massa grejer till hushållet.... nu ska jag faktiskt åka en andra gång nästa vecka... var där i juli och ska dit igen..sanslöst men jag vill komplettera till bebisen i magen och köpa julklappar

• tinis77

Nu är jag snart framme, 4 mil kvar! Ingen kö enligt hemsidan, hoppas det stämmer för det regnar...

• slemtorsk i din bralla
    tinis77 skrev 2012-10-29 09:21:56 följande:
    Nu är jag snart framme, 4 mil kvar! Ingen kö enligt hemsidan, hoppas det stämmer för det regnar...
    hejja hejja.. kan du kika om det finns babysitters till "vettigt pris"???