• LillfisenE

Gekås vol 14

ÄlskarMina skrev 2010-08-24 08:12:23 följande:
    på lördag är det dags för en tripp till gekås..var där senast för 10veckor sedan. Men sen dess har vi varit på UL och vet att det är en pojke i magen så nu kan man inrikta sig på pojkkläder-gutt!  
    Tror ni att det är förhållandevis lite folk iaf trots att det är lönehelg? de skriver ju trots allt att det är lite lågsäsong nu och de flesta i tråden verka tyckt att det varit lugnt? *hoppas!

jag undrar om babyvakterna som finns i pristråden-doro och philips. Vilken är något att ha? Vart finns de i varuhuset? 
    Jag vet inte om de är något att ha, men de står borta vid babysakerna, vid trappgrindarna.
  • LillfisenE
    Gurkan skrev 2010-08-24 19:19:42 följande:
    Hej!

Någon som har lite koll på var i varuhuset man hittar de olika sakerna kankse vill hjälpa mig?
    Var hittar jag påslakanset till vagn är det på hemtextil eller på babytillbehöravdelningen?

Och andra frågor jag har ;P
    Finns det örngott att köpa till spjälsäng?
    Vad kostar lakan och örgott till spjälsäng?
    Påslakanset till vagn ungefärligt pris?
    Finns det bra spjälsskydd i vitt?
    babyavdelningen, måtten står på förpackningen och det står även vagn/vagga eller säng på.
    Pris varierar, men under 100-lappen var det till vagn o så.
    Spjälskydd finns i vitt, grått, rött och blått tror ja + en del mönstrade.
    Köpte ett i grått och jag är nöjd. Mät omkretsen innan så det faktiskt passar till din säng..  
  • LillfisenE

Gällande amningsbh.. jag köpte båda sorterna när jag var där nu i aug. både de med blomma och den släta varianten.. dock tyckte jag det var svårt med storlekar eftersom jag nu under graviditeten gått till en 80E, och E var det största jag kunde hitta.. blir de större när mjölken rinner till, vette tusan hur jag ska lösa det då..

• LillfisenE
    Krabbolina skrev 2010-09-08 17:50:41 följande:
    jag trodde inte man köpte amningsb-h förrän man fött barn och fått mjölk i brösten. Jag hade aldrig lyckats köpa rätt storlek innan mjölken runnit till för jag ökade 3 kup-storlekar.
    ne ja vet, men ja köpte det största de hade, för att ha ngt i början. Handlade en av varje bara, sen får ja se hur bra det går efter mjölken kommit..
    3 storlekar.. då e jag värre än lola ferarri sen, jösses! 
  • LillfisenE
    MollyMax skrev 2010-09-08 19:46:18 följande:
    Jag har faktiskt redan också köpt amningsbehåar redan (är i v. 26) så man har något att ha på sig!

KnasM: jag var där i måndags och då hade de amningsbehåar från Swegmark i 80F iallafall för 59,95:-
    jaså?
    hm.. kanske bara va utplockat när ja var där i aug.
    Får ta en tur dit om jag behöver efter förlossningen 
  • LillfisenE
    Bambusa skrev 2010-09-08 22:02:52 följande:
    vi ska dit runt den 11oktober, så om du vill kan ja köpa..
    Vore kanon isf, då borde jag fått och märkt hur det blir. Hör av dig närmre fram för jag lär glömma det :) bebisen har snott all hjärna
  • LillfisenE
    Snuttjulla skrev 2010-09-09 08:27:33 följande:
    Ang. amningsbehåar, så kan jag rekomendera att man innan förlossningen köper deras amningslinner, de är underbara. Då slipper man det där med kupstorleken, och man slipper visa mamma-magen när man ammar. (använder mer mina linnen än amningsbehåarna jag har, till tidigare barn hade jag nåt annat amningslinne och de var inte alls lika bra) Gwkås är dessutom billiga. 59.95 kostade de i april, och jag hoppas på samma pris nu för jag ska snart ner. *hurrar* börjar pirra lite i magen när jag tänker på´t.
    Jag köpte det med :)
  • LillfisenE
    Bippa skrev 2010-09-09 13:15:43 följande:
    vart i varuhuset ligger mammakläder och sådant?
    Ligger i ena hörnet av damavdelningen, där de har lite större storlekar än på vanliga damavdelningen.. 
  • LillfisenE
    tomtenisse skrev 2010-09-11 15:20:26 följande:

Bumblebina- Ok! det mesta alltså :)

Någon som har köpt barnvagn där?

ja min moster, och hon är supernöjd med sin!
  • LillfisenE
    okt06maj11 skrev 2010-09-14 07:27:13 följande:
    Jag har fråga angående mammakläderna på gekås.

Vad brukar de ha för mammakläder ?
    De gånger jag vart där nu under min graviditet har de haft leggins, 3/4 brallor (iom vår/sommarperiod), mjukis-set, någon t-shirt/tunika, amningslinnen/toppar och underkläder. Inte jättemycket, eller jättesnyggt.
Svar på tråden Gekås vol 14