• Smultronhjärta

Gekås vol 14

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ErXuMAmglX1hWM:http://3.bp.blogspot.com/_TQRcsAg0lP0/Swuk4xc2-XI/AAAAAAAAAXU/NtUNn4fRLBw/s1600/gek%C3%A5s.jpg

Här samlas vi och diskuterar allt om shoppingparadiset Gekås i Ullared såsom utbud,fynd,storlekar,priser etc.

Kom ihåg att det inte är tillåtet att efterlysa eller skicka bud i tråden- det får man isf sköta via inbox annars riskerar tråden att stängas.

För info om öppettider, köstatus,kameravy eller happenings på Gekås kolla in:
    www.gekas.se/

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50894492.html

Missa inte att kolla in Gekåsbloggen:
    gekasullaredbloggen.blogspot.com/

Här kan du läsa om och se programmet Ullared på Kanal 5:
    kanal5.se/ullared

Länk till föregående tråd där man även kan hitta länkar till äldre trådar/bildtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m48922593.html
    {#lang_emotions_flower}Varmt välkomna{#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 11:14
    Pristråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m52120528.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-27 19:55
    Här är länken till NYA Gekåsbloggen
    www.gekas.se/blogg/latest
  • Svar på tråden Gekås vol 14
  • siriius
    livet från ljusa sidan skrev 2010-03-06 22:46:24 följande:
    jag vet, hajjade till på det också? Men vet inte varför...
    Täcken och kuddar rekommenderas av vissa inte före ett års ålder för att de kan begränsa ditt barns rörelsefrihet och göra det för varmt, samt öka kvävningsrisken. Socialstyrelsens rekommendationer råder: "Spädbarn ska hållas varma men de ska inte kläs på för mycket så att de blir alltför varma. Anpassa klädseln efter omgivningens temperatur. Barnet ska inte heller bäddas in så att det inte kan röra armar och ben." 

http://se.babycenter.com/baby/buyingforbaby/cotscribsbedding/bedding/

*~ Loke 070721 ~*~ Lithea 090517~*
  • Scaniamamma
    Mamma till Rasmus skrev 2010-03-06 22:35:39 följande:
    Vad är det för strl på täcke och kudde till spjälsäng? kostar? Kan man använda det till nyfödd? Strl på täcke och kudde till vagn/vagga? Kostar?

Babykudde 25’35cm till vagn/vagga 12.95kr

Babykudde 30’50cm till spjälsäng 29.95kr

Babytäcke  spjälsäng 100’130cm 79.95kr

Har inget mått på täcket till vagnet men vet att priset var billigare än till sängen iaf

• Kaerleksbarn
    Mamma till Rasmus skrev 2010-03-06 22:35:39 följande:
    Vad är det för strl på täcke och kudde till spjälsäng? kostar? Kan man använda det till nyfödd? Strl på täcke och kudde till vagn/vagga? Kostar?
    Har hört nyfödda inte ska ha kudde alls!
    Först för en månad sen när vår lilltjej blev 4mån och började sova i spjälsängen..
    då började vi med kudde till henne men väldigt väldigt platt o under axlarna också är viktigt
  • Kaerleksbarn
    Ekorrfamiljen skrev 2010-03-07 01:15:55 följande:
    Den där sulkyn de har köpte jag till min son hösten 2006, sedan köpte syrran den av mig och använder den fortfarande!! Kanonbra köp, väl värt de knappa 400:- vagnen kostade då.
    Låter ju kanon
  • tindistar

Passar på att fråga här bland alla gekås älskare. När kommer Vår/sommarkläderna in?? Vi ska åka till gekås sista veckan i april. Har dem då fått in sommarkläder både till barn och vuxna??

• Mamma till Rasmus
    Scaniamamma skrev 2010-03-07 10:54:53 följande:
    Babykudde 25’35cm till vagn/vagga 12.95kr Babykudde 30’50cm till spjälsäng 29.95kr Babytäcke  spjälsäng 100’130cm 79.95krHar inget mått på täcket till vagnet men vet att priset var billigare än till sängen iaf
    Tack så jättemycket!!
  • Norrskog

Jag frågade på Ikea varför de satt 12 månadersgräns på sina täcken och det var pga att små barn helst ska ha något lättare än täcken i sängen. Expediten nämnde en fleecefilt som exempel. Kan tänka mig att de tar det säkra före det osäkra och sätter en sådan gräns på sina produkter. (Jag använde täcket innan dotterns ettårsdag och tycker det funkade bra)

• Ruso
    Krabbolina skrev 2010-03-04 19:11:13 följande:
    jippi idag blev jag glad när vi var på ge-kås för äntligen har de On the peak jackor i stora storlekar på damavdelningen! Så jag köpte mej en blå softshell jacka.Köpte några jackor till lukas i strl 86/92, dock blev jag besviken på utbudet av killkläder i strl 80 eller 86.Vi köpte sittkärra bmx för 529 kr, det kommer att bli vår andra vagn som får ligga i bilen och tas med på köpcenter och sånt. Någon som har den eller har någon erfarenhet av den?Sen inne på sko boo köpte jag kavatskor på rea, dock höstmodell men den fungerar i vår med. Ingen typisk höstsko enligt mig.Lukas blev glad över sin tax ifrån brio och sin gräsklippare!Och just det jag köpte sjukt sköna jeansleggings som de också har i stora storlekar. Inte för att jag kanske kommer att ha dem till tunika utan mer som hemmabrallor, beror på hur våglig jag är!
    Vad menar du med stora storlekar?
    Jag har 48 i vanliga överdelar hos tex Lindex och Kappahl, och har tidigare provat deras jackor i XL (och kanske även XXL) och får de inte ens ihop över brösten :( fick köpa softshell på herravdelningen förra gången, men de blir rätt långa i ärmen. I vintras hade de _en_ jacka på dam som jag kunde knäppa...

Så, är det även hopp för mig nu??
  • Kinne79

Är det någon som vet om de har Bobbycars? Och isåfall vad de kostar?

• Mamma till Rasmus och Amanda
    Kinne79 skrev 2010-03-07 21:10:08 följande:
    Är det någon som vet om de har Bobbycars? Och isåfall vad de kostar?
    Det har dom! Tror dom kostar 289 kr.
    ♥ Rasmus 2007 ♥ BF 5/4 2010 ♥
Svar på tråden Gekås vol 14