Krabbolina skrev 2010-03-08 11:12:48 följande:
jo det finns ett amningsrum utanför kassorna, man kan även byta blöja där. Finns en enda fåtölj där inne.Det tråkiga är när folk låser det rummet eftersom det är svårt att komma åt att byta blöja på en bra arbetshöjd. Vill itne direkt lägga lukas på golvet på ett dass.När vi var där i torsdags satt det en mamma bland barnjackorna och ammade, lite ivägen. Känns inte så lustigt att rota i kläderna när en mamma sitter och ammar precis framför en. Ska man amma bland kläder så kan man väl göra det i en hörna eller nått.
Jag har ammat i cafeterian, det har inte stört mig och jag tror inte jag stör någon heller (försöker dölja så gott det går). Blöjorna byter jag med barnet i knät på vilken toa som helst, annars finns det ju skötbord på toaletten närmas kundinfo och borta vid röda fiket är det en toa som har en liten "hylla" som är pefekt till att byta blöjor om man har en liten handduk med att lägga under bordet (nr 2 från vänster)
Man måste ju respektera att andra inte vill ha bröst var som helst, så kan man inte dölja sig så kanske man får gå ur affären till amningsrummet ändå...
Fast en gång fick jag stå i kön och amma... lite dåligt timing, men det funkade det med

Stora filtar döljer bra