Inlägg från: Elins mamma 2010 |Visa alla inlägg
  • Elins mamma 2010

Gekås vol 14

Bubblan2 skrev 2010-04-13 22:35:06 följande:
    Ett tips som jag fick för ca 2 år sedan är följande:---------------------------Ett tips till er som köper babykläder Det finns 4 olika baby märken på gekås. om man tittar i nacken på strl lappen.Teddy: Dessa kläder tappar lätt formen dom är EXTREMT breda.Walking baby: Helt okejFinns ett plagg med en giraff på lappen: Detta plagg handlar jag uteslutande av dom håller bra är mjuka o sköna o är bra storlek på. Dom noppar sig inte så mycket heller.Mörkblå lapp med små figurer på: Tycker dom är så där, känns som dom blir lite sladdriga.----------------------------Efter egen erfarenhet kan jag säga att pyjamis i märket Walking baby är små i storlekarna.Jag har handlat av alla olika märken som de har haft de gånger jag varit ner och det är väl kanske så att Teddy är oformliga och breda men jag tycker nog att de flesta har klarat sig ganska bra.Trots allt är det ju så att man tvättar dem ofta och de små liven har dem inte under så lång tid... De växer ju som ogräs!Sen är det också så att jag har köpt body på POP som ärligt talat ser värre ut, bleka och noppiga efter tre tvättar typ!Ni som nu har turen att åka dit i dagarna, ha så kul!Jag är inte ett dugg avis...nä! *mutter*
    tack, vilken bra info!
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Kaerleksbarn skrev 2010-04-14 08:18:06 följande:
    Samma här, tröjor är ju värdelöst till bebisar!Ska köpa på oss ett gäng igen när vi åker 30april Har fått så sjukt mycket till dottern att vi inte köpt ett enda plagg sen hon föddes, hon är 6½månad nu och har kläder tills hon är 1år^^
    vi har köpt en del, jag tycker det är jättekul att shoppa till vår kommande bebis. men det är ju svårt att veta hur mycket man kommer få. man kan ju inte direkt fråga, haha!
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Snuttjulla skrev 2010-04-14 20:13:14 följande:
    nu har jag lagt upp lite bilder på lite av det jag köpt på ullared.
    kunde inte se galleriet. har du gjort det tillgängligt?
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Snuttjulla skrev 2010-04-14 20:31:00 följande:
    ja, jag trodde det, men jag är inte så haj på det tekniska, men jag kryssade för, att inloggade fick se innehållet, vad mer ska jag göra?
    jag kollade lite på min sida.. prova att gå till inställningar, sen kontoinställningar och kryssa i att bildgalleriet ska visas.
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Snuttjulla skrev 2010-04-14 20:45:08 följande:
    så, då hoppas jag att det funkar nu då...
    ja nu funkar det :) vad kostade barbapappa-filten? precis en sån jag vill köpa till min bebis som anländer i september.
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Snuttjulla skrev 2010-04-14 20:56:17 följande:
    jag har två, en snuttefilt, i tunn bomull, den kostade 29.95 och den i fleece kostade 49.95.  Fleecen är verkligen jättemysig och fin...
    hoppas de finns kvar i maj när jag ska dit :)
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Pikku85 skrev 2010-04-17 20:45:11 följande:
    hejsan! läste tidigare i den här tråden om att bebiskläderna inte var så jätte bra och någon hade skrivit om de olika märkena..vilket av deras märken är bra och mindre bra?
    märket med giraffen ska tydligen vara jättebra, men märket med en nalle är tydligen dåligt, kläderna tappar formen. Några sidor bakåt i tråden står det mer om detta :)
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Dundermamman skrev 2010-04-17 22:28:40 följande:
    Jaha, då är man slut efter en heldag i Ullared...jättemycket folk, dock ingen kö när vi kom dit kl 8,45.Mycket trångt vid damkläderna och rengöring/livsmedel, annars framkomligt. Gick ut första gången från GeKås kl.12,30 och då var det 3-4 personer framför i kassakön...helt okej! Fick stämpel vid utgången...När vi gick mot parkeringen mötte vi det "berömda" skåneparet Rose-Marie & Kjell med döttrar från tv-såpan ...dock utan kundvagn...Stämpeln behövdes inte användas när i gick in igen vid 14,15-tiden...ingen kö och lugnt och framkomligt överallt, däremot längre köer i kassorna!
    Rose-Marie får gärna besöka tråden, hon vet säkert vad som finns och var på Gekås! :)
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    hallonpuck skrev 2010-04-20 20:36:18 följande:
    Ska åka till Gekås på torsdag. Vilken tid är det bäst att komma dit?Alltså när är det lugnast, när det öppnar, förmiddag eller eftermiddag?
    jag känner några som kom till gekås kl 17 och då var det tydligen lugnt :)
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    villa villekulla skrev 2010-04-22 09:18:30 följande:
    Jag försöker övertala min sambo att vi tjänar på att åka till gekås och shoppa lite. Det är bara lite vi ska ha men jag har inga "bevis" på att vi tjänar på det, nån kankse kan hjälpa mig :PVad kostar nagelset (till bebis)? vet att det stått tidigare men någon kanske kan det i huvudet så jag slipper leta...leksaker till de minsta? Ex spegel, bitleksaker, billeksak mmFinns myggnät och parasoll till vagn? pris?nappflaskborste?Sen undrar jag om det finns någon tvättkorg eller liknande?Vad kostar jackor till dam?Om ni vet priser hemma i butik att jämföra med så skriv det med så är det lättare att övertala sambon..Vi har 25mil till gekås men delar på bensin så tjänar jag 250kr på att åka så åker jag snart =)
    nagelset kostar 13 kr om jag minns rätt. Ca 49 på babyproffsen tror jag.
    BF 100904 - Längtar!
Svar på tråden Gekås vol 14