Inlägg från: Elins mamma 2010 |Visa alla inlägg
  • Elins mamma 2010

Gekås vol 14

Lisa1976 skrev 2010-05-07 11:16:40 följande:
    alltså jag har kollat i bloggen. Är det NÅN som tycker att kläderna dom visar där är snygga? Randiga bikinin - avskyvärd! Den svartvitrandiga kavajen - fruktansvärd! Sailortröjan- vem vill ha på sig den? Skepp o hoj-kjolen - menar dom allvar?Jag ska dit imorgon och kolla klädutbudet. Hoppas att inte allt är av samma hemska stil!!
    jag håller med dig, och den där vasen är inte snygg heller enligt mig..
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Tina o Nellie skrev 2010-05-07 15:09:36 följande:
    Hejsan! Undrar om nån vet om det finns ståbräda till vagn på Gekås? Har för mig att jag såg en sist jag var där, märket Babyboom men är inte säker. Finns det flera varianter/märken? Pris? Hoppas någon kan hjälpa mig
    kolla nån sida bakåt i tråden, där skrev nån om ståbräda.
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010

Igår var vi på gekås och handlade massor till vår kommande bebis. Ville inte åka under högsäsong så det blev en ganska tidig resa (bf 4/9) Hittade massa fina saker och har uppdaterat pristråden

BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Smultronhjärta skrev 2010-05-13 18:50:26 följande:
    Idag var det kö in ibland,inne var det ganska trångt men ok. Iofs så fanns det gott om människor som blir taggade av att det är trångt och kör fram som idioter med sina kundvagnar. Mina hälsenor har fått stryk flera ggr idag och jag har lika många gånger skällt ut dessa stackars hysteriska människor Dock ska jag tillbaka imorgon vilket jag nämnde till kassörskan på Sko-Boo som kontrade med att råda mig att stanna hemma
    När jag var där förra helgen tyckte jag att alla var så hänsynsfulla med sina kundvagnar, körde inte på en och stod sällan i vägen. Men då var det i och för sig inte så jättemycket folk
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    t0va skrev 2010-05-13 20:21:51 följande:
    Får se hur det blir nästa vecka när jag ska dit, kanske ska montera ett sånthär horn på rullstolen så tanterna flyttar på sig. Jag är svårt allergisk mot folk som ställer sig mitt i gången med sina vagnar och vägrar flytta på sig trots att jag ropar och drar dem i kläderna. En tant blev jättesur när jag drog henne i tröjan, hade ropat ett par gånger innan. Eller så får svägerskan gå först med vagnen och plöja väg. Inte lätt när man sitter ner och inte syns. Har dem cykelflaggor på ullared? ;) Nu har jag gått igenom pristråden och gjort en inköpslista, får hoppas att vi hittar endel fynd åt bebis. Jättebra med en pristråd så det går att se ungefär vad det ligger i för prisklasser och vad som kan finnas.
    det går säkert bra, annars får din svägerska gå före som du skrev
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    ÄlskarMina skrev 2010-05-16 19:06:10 följande:
    spjälskydden där-hur ser de ut och pris?
    det finns ett med nalle puh för 139 kr. Vi köpte inget för jag har läst på fl att gekås spjälskydd inte är så bra..
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    ÄlskarMina skrev 2010-05-16 19:06:10 följande:
    spjälskydden där-hur ser de ut och pris?
    enligt pristråden finns det ett spjälskydd för 119 kr också. Vet inte hur det ser ut.
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    ÄlskarMina skrev 2010-05-16 19:29:47 följande:
    tack för svar! Tycker bara spjälskydden i barnaffärerna är sjukt dyra eller hur? 
    ja de är jättedyra! vi ska köpa ett på IKEA, tror det kostar 129
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    t0va skrev 2010-05-17 17:25:21 följande:
    Någon som har tips till en förstagångsullaredare med vän? Jag och svägerskan ska åka ner på torsdag och sist jag var där var jag 10år. Vi ska shoppa bebissaker i första hand men har ni bra tips på vad man ska tänka på så tar jag gärna emot det. Ska man ta med egen dricka för att pausa eller finns det cafe att ta det lungt på? Ingen av oss är egentligen så förtjusta i shopping men vi ska sammla vuxenpoäng och en upplevelse :)
    Hej t0va! ett tips jag har är att använda toaletterna inne i varuhuset, de ute på parkeringen tycker jag var äckliga (avskyr offentliga toaletter). Det kan vara skönt att ha med sig dricka när man är gravid, som du och jag är, så man vet att om man känner sig yr så behöver man inte stå i kö för att köpa.

Ett fyndtips är matningsskedar från bambino (även om det dröjer innan vi behöver såna). De kostar 19,95 för 2 st. Såg de här hemma för 45 kr...
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    livet med barn skrev 2010-05-17 21:15:11 följande:
    är det sånna av silikon eller?
    nej jag tror att det är plast men vet inte säkert, har inte öppnat förpackningen än.
    BF 100904 - Längtar!
Svar på tråden Gekås vol 14