Inlägg från: Elins mamma 2010 |Visa alla inlägg
  • Elins mamma 2010

Gekås vol 14

Kinne79 skrev 2010-05-21 12:57:05 följande:
    Äntligen är det dags att åka ner till Gekås vi stannar lör-mån, tanken är att jag ska köpa på mig mycket i bebisväg men vart lite orolig när jag läste t0vas inlägg att det inte fanns så mycket nu i veckan.  Har ni några tips på vad man inte får missa i bebisväg och upp till året ungefär? Har tänkt köpa på mig saker som behövs det första året (har långt till Gekås)  Något man kan hoppa över? Är torra tvättlappar prisvärda? Lillegården eller vad de heter.
    Jag håller med N21, tycker också att det finns mycket, det var mer kläder som jag tyckte det var lite snålt med, fanns tex bara en modell av byxor när vi var där för några veckor sen. Tycker absolut att det är värt ett besök iaf! Finns dessutom mycket leksaker om du vill handla till 1-årsdagen
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    TriciaN skrev 2010-05-22 15:43:19 följande:
    Hej alla gekås läsare!!Jag har lite frågor. Va på gekås för några veckor sedan men var hemskt stressad så fick inte med mig allt och hittade inte allt så på tisdag blir det en ny färd dit :)- Angående plastad frotte, ligger de bland bebis sakerna eller var ligger den?Hur mycket kostar dee?- Matstol, har gekås en matstol som är bra och billig och kan man också hitta denne bland bebis sakerna?- Lekmobil, även denne hittade jag inte bland bebis sakerna men möjligt att den är där. Vet någon vad den kostar?- Barngrind, har gekås barngrindar? hade tänkt sätta upp en ut till köket sen, kan lika bra passa på att köpa :)Ha en trevlig helg:D
    Plastad frotté finns bland bebissakerna. Den kostade 19,95 när jag köpte den, inte så jättestora bitar då. Matstol finns en liknande tripptrapp som många i tråden varit nöjda med, den finns också bland bebissakerna.
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Kaerleksbarn skrev 2010-05-30 11:30:54 följande:
    Testade ladda upp en bild och lägga i en ny mapp som inte fanns, gick inte..
    kanske problem med själva bilden, är den för stor?
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Camilla D skrev 2010-06-01 20:33:18 följande:
    Vet någon om det fortfarande finns badbalja med stativ? Pris? Har badbaljan en plugg i botten?
    Kom på att vi inte har någon badplats och bebisen kommer väldans snart!
    Känns onödigt att köra dit imorgon enbart för den om det inte finns.
    ja det finns en badbalja med stativ, eller om det bara var stativet som såldes och badbaljan separat. Minns tyvärr inte pris. Såg den i början av maj.
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    Camilla D skrev 2010-06-01 20:59:34 följande:
    Tack! Då blir det till att åka dit och handla. Det lär ju vara billigare än vanliga babyaffärer i all fall!
    ja jag minns att det inte var dyrt alls, funderade nämligen på att köpa det
    BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010
    ÄlskarMina skrev 2010-06-08 09:46:47 följande:
    På måndag åker vi! Ska passa på att köpa bebisprylar trots att jag då bara är i nästan v.16, men vem vet om jag orkar åka dit innan jul som jag brukar göra. Nä, får nog passa på som sagt. Vad rekommenderar ni att man ska köpa i bebisprylar? Har tänkt: -babysitter -täcke -lakan -påslakan (-spjälskydd?) -babywatch -skötbädd -mobil till säng och vagn -gravidkläder Finns det och är det helt okej saker? Nåt mer?

Jag var där i början av maj och tyckte det fanns dåligt med gravidkläder då, de flesta var inte så fina enligt mig. Men jag köpte en mammatröja och 2 amningströjor som funkar nu under graviditeten också Det finns en hel del bodys men inte så många i neutrala färger, men det är billigt. Vi köpte en hel del i blått trots att vi inte vet könet på vår bebis. Det är värt att fråga om nån storlek på kläder är slut. Det gjorde vi och då hämtade de fler Babysitter finns en billig för ca 200 kr, vet ej om den är bra.

Allt du räknade upp fanns när vi var där men jag såg inte mobil till vagn, men det kanske fanns ändå.

Bebis i magen - BF 4 september
  • Elins mamma 2010
    AochJsMamma skrev 2010-06-08 20:11:36 följande:
    jag håller inte alls med om att de inte funkar, har haft vår sen A var nyfödd.. vår son har dessutom legat in ett par gånger för sin astma o behandlats för hög cke- nedgången feber, flera läkare/ssk har sagt att en bra örontermometer är lika tillförlitlig, även om rektaltermometer givetvis också är jättebra! Jag tror det handlar om vilken man köper, vi har den som säljs på apoteket som är från Braun, den skall vara superbra och är rekommenderad från läkare då vi frågade, köper man en billig så kanske den visar fel, vad vet jag, men denna är super!
    skönt att du skriver det här, vi köpte en braun termoscan på gekås i maj till vår kommande bebis. är det en sån ni har?
  • Elins mamma 2010
    AochJsMamma skrev 2010-06-08 20:20:07 följande:
    vi är som sagt jättenöjda. Så den säljs på Gekås, vad kostad den? när jag var gravid sålde de inte den..
    den kostade 349 kr, ett fynd! kostar ju dubbelt annars ju..
  • Elins mamma 2010
    AochJsMamma skrev 2010-06-08 20:29:16 följande:
    oj, ja DET var billigt! Tror vi betalade 450 - 500 kr, kostar väl 700 på apoteket..?
    ja nåt sånt, jättedyrt!
Svar på tråden Gekås vol 14