• Coca cola light

Gekås vol 14

Varför jag tvekar till att köpa vinterkläder där är för att mitt eget skidställ jag köpte för ca 3 år sedan inte håller torrt. Jag kan t.ex inte vara ute när det regnar för då är jag blöt rakt igenom jackan.  Jag hoppas dock att jag hittar något till barnen när jag åker för det är inte kul att betala 700 kr eller mer för en overall som håller en vinter.

• Enensammamma
    Bumblebina skrev 2010-08-14 11:22:43 följande:
    Köper alltid barnens vinterkläder där och aldrig blivit missnöjd. De har många gånger hållit bättre än de vi fått i present av bekanta som är av betydligt dyrare/"bättre" märke. De är tämligen slittåliga så de har fått gå i arv! Kan inte annat är rekommendera dem! Har fyra barn som är "uppväxta" i deras vinterkläder...

Är det nån som vet om de fortfarande har bilbarnstolar på gekås? De har haft de för ett par år sedan vet jag, men eftersom det inte varit aktuellt förrän nu ev, så har jag inte kollat de senaste två åren...
    Jag såg babyskydd iaf vet inte pris tyvärr
  • Bubblan2
    rymdapa skrev 2010-08-14 10:45:28 följande:
    så synd..har hört så många andra säga att den är bra Obestämd
    köpte en på babyproffsen för två veckor sen och den har nu gått sönder för tredje gången, kostade det dubbla..
    Och jag köpte en Carena Easy och blev väldigt besviken. Hjulen blev vinda två gånger så jag har lämnt tillbaka den.
    Funderade på Gekås men är lite osäker på dubbla svängbara hjul fram. Det var det på Carenan och de hjulen vobblade något otroligt mycket. Gick inte att styra vagnen med en hand.

Men många har varit väldigt nöjda med sulkyn från Gekås.
  • Ruso
    Coca cola light skrev 2010-08-14 11:30:33 följande:
    Varför jag tvekar till att köpa vinterkläder där är för att mitt eget skidställ jag köpte för ca 3 år sedan inte håller torrt. Jag kan t.ex inte vara ute när det regnar för då är jag blöt rakt igenom jackan.  Jag hoppas dock att jag hittar något till barnen när jag åker för det är inte kul att betala 700 kr eller mer för en overall som håller en vinter.
    Frågan är ju om du köpte ett vattentät ställ eller inte? De har ju haft mängder med ställs om det inte står något om vattentäthet på...

Min skaljacka står det 4000 vp på, och den höll i alla fall under en timmes promenad i ösregn och flera timmar i skogen i regnväder...

acqatex och fintex har jag bara bra erfarenheter med så långt, har haft ställ, jackor och overaller, både vinter, vår och höstkläder
  • Bumblebina
    Enensammamma skrev 2010-08-14 11:32:03 följande:
    Jag såg babyskydd iaf vet inte pris tyvärr
    Nej inte babyskydd utan nästa bilbarnstol så att säga. Babyskyddet hyr vi på BB.
  • Ruso
    Coca cola light skrev 2010-08-14 11:30:33 följande:
    Kan annars tipsa om Lindex FIX overall, den kostar 699, men just nu har man som clubmedlem 30% på ett plagg och det finns en annan kod som ger 25% på ett barnplagg... och beställer man i shoppen får man i tillägg 10% på hela beställningen - det blir "nästan" ullaredspriser"!
    Och någon som hade sett den live sa att den i år hade vattenpelare på hela 10000, fintex brukar väl mest vara 4000...
  • Coca cola light
    Ruso skrev 2010-08-14 12:38:11 följande:
    Frågan är ju om du köpte ett vattentät ställ eller inte? De har ju haft mängder med ställs om det inte står något om vattentäthet på...

Min skaljacka står det 4000 vp på, och den höll i alla fall under en timmes promenad i ösregn och flera timmar i skogen i regnväder...

acqatex och fintex har jag bara bra erfarenheter med så långt, har haft ställ, jackor och overaller, både vinter, vår och höstkläder
    Nja, jag vet inte om den var vattentät då jag inte hittar någon info om det. Vilken vp ska man kolla efter för att vara säker på att overallen klarar även blötsnö och regn? Vissa pratar om 10000 men det låter väldigt mycket.
  • Ruso
    Enensammamma skrev 2010-08-14 10:37:03 följande:
    Dom har nog bara sitt protech finte tex märke på overaller. Har tyvärr ingen egen erfarenhet av dom men jag köper oftast inte overaller jag inte vet vattenpelare på. Vill helst inte ha under 10.000
    Nä, de brukar ha olika, men jag tror det är 4000 vp på de "bästa".
    Galon är ju 5000...

Det viktiga är dock å se om sömmarna är tejpade, är de inte det så kan det läcka även vid hög vattenpelare.
    och så att de andas, så barnen inte behöver svettas i kläderna.

Jag har varit nöjd, men har nog inte haft deras overaller till de allra minsta barnen, dock har jag haft andra overaller med 4000 vp till någon när de var små, utan problem
  • Pigelinen
    Mia386 skrev 2010-08-14 09:38:04 följande:
    Jag kände inte på den personligen, men sambon gjorde, och den såg väldigt lätt ut samt obekväm, och ganska plastig.. Tror ryggstödet var hyfsat högt. 
    ja jag säger det bara igen... supernöjd med vår vagn. Dottern älskar den!!!
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • BeaverGiirl

Har någon koll på om det finns bilmatta på Ullared? Pris gärna?

Svar på tråden Gekås vol 14