• Kaerleksbarn

Gekås vol 14

Ruso skrev 2010-08-10 09:19:01 följande:
    Köpte till 9 åringen i lördags, 379 kostade det!
    Är nog billigare till  barn ja
  • Kaerleksbarn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-10 09:18:33 följande:

Hej kan ni ge mig tips på NÄR det är bäst att ka för oss?

Många har ju börjat jobba igen så bägge dessa kanske bra?

Men tänkte åka dit antingen nu Nästa vecka torsdag den 19:e eller Torsdagen den 26:e veckan därpå.

Är dessutom höggravid så det är ju jobbigt att behöva trängas bland massa folk i onödan alltså om det är överbefolkat där då

Förra året då jag va i v17 i v17 i april åkte vi och sen v33 åkte vi i v33, 30aug
    Undviker alltid Gekås juni, juli +halva aug sen dess!
    Helt lagom med folk slutet på aug och nu i april o maj med dottern insåg jag att vi får göra så i fortsättningen också även nu när hon är utanför magen.. åka på våren i april och sen slutet på aug, däremellan orkar man inte gå på Gekås varken med bebis i magen eller utanför!
  • Kaerleksbarn
    Lisslo skrev 2010-08-11 14:26:25 följande:
    Hemkommen efter årets besök i Ullared.
    Bodde på ett väldigt mysigt Bed&breakfast.

Nu till besvikelsen.
    Det är inte så himla billigt på Gekås längre. Är det bara jag som tycker likadant?

Iof handlade vi rätt mycket iaf. Men jag kände inte det där WOOWet som jag gjorde förr.
    Är det vi KUNDER som för betala för den feta utbyggnaden med restaurang, frisörsalong och sportbar??!!
    Kommer priserna smyghöjas allt eftersom?

De fynd jag gjorde va de som det va 50% rea på. Då känns det som jag lika gärna kunda ha handlat på Ö&B eller Lindex när de rear ut.

Är tveksam om det blir några fler resor ned till Ullared!
    Gekås har smyghöjt senaste 10åren, så nej.. är inte jättebilligt som många tror!
  • Ruso
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-12 12:28:19 följande:
    Förra året då jag va i v17 i v17 i april åkte vi och sen v33 åkte vi i v33, 30aug
    Undviker alltid Gekås juni, juli +halva aug sen dess!
    Helt lagom med folk slutet på aug och nu i april o maj med dottern insåg jag att vi får göra så i fortsättningen också även nu när hon är utanför magen.. åka på våren i april och sen slutet på aug, däremellan orkar man inte gå på Gekås varken med bebis i magen eller utanför!
    Det där är så olika, den gången jag har varit i den längsta kön var i mitten på maj ett år... Nu var jag i början på juli och det var inte så värst med folk, ingen kö in och ingen kö till kassan, sedan var vi där nu för en vecka sedan och då hittade vi tom parkering allra, allra närmast gekås, ingen kö och bara att gå rakt i kassan. Just det... var ju där i  juni också, början, samma sak då.

Så, det har nog lite med "tur" att göra också, och vilken dag man väljer. På sommaren är det mer i veckorna säger de själva, medan på hösten är det mer folk på helgen. vi brukar mycket åka tisdag/onsdag på hösten/våren, bra dagar, och nu var vi ju på en lördag  och i juli var vi på en onsdag.
  • Ruso
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-12 12:38:07 följande:
    Gekås har smyghöjt senaste 10åren, så nej.. är inte jättebilligt som många tror!
    Vilken affär har inte höjt priserna senaste 10 åren?

Det gäller dock att vara prismedveten så klart och inte "svälja" allt, men när jag samanliknar mycket av det jag köpt kan jag inte säga annat än att det just är jättebilligt... upptil tokbilligt för rätt mycket!
  • Lisslo
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-12 12:38:07 följande:
    skönt att höra att det inte bar aär jag som tycker det har blivit dyrt att handla där.
  • Lisslo
    Ruso skrev 2010-08-12 13:10:32 följande:
    Vilken affär har inte höjt priserna senaste 10 åren?

Det gäller dock att vara prismedveten så klart och inte "svälja" allt, men när jag samanliknar mycket av det jag köpt kan jag inte säga annat än att det just är jättebilligt... upptil tokbilligt för rätt mycket!
    Jag tycker priserna har hållt sig på samma nivå väldigt länge. Det enda som har blivit dyrt är kött.
    Elektronik är billigare.
    Kläder håller samma priser.
    Möbler tycker jag inte har blivit dyrare.

HIttade gammal reklam för nån vecka sedan, som va från 90 talet, och vissa matpriser va högre då än vad de är nu.
  • Ruso
    Lisslo skrev 2010-08-12 13:20:22 följande:
    Jag tycker priserna har hållt sig på samma nivå väldigt länge. Det enda som har blivit dyrt är kött.
    Elektronik är billigare.
    Kläder håller samma priser.
    Möbler tycker jag inte har blivit dyrare.

HIttade gammal reklam för nån vecka sedan, som va från 90 talet, och vissa matpriser va högre då än vad de är nu.
    Ok då

Det kanske bara är jag som gör sådanna kanonfynd i Ullared. Sparar faktiskt flera tusen i året på att åka dit (stor familj) Men, jag är ju rätt så prismedveten, jag lägger inte bara i kundvagnen allt jag ser typ. Även kläder, jag synar dem ordentligt, då det finns alla möjliga kvaliteer där, och så köper jag det som är bra och billigt.
    Det är väl bara shampoo som jag ibland har köpt fast det är dyrare än på ÖB, men det är för att det just då behövdes och ÖB inte alltid har hemma, och det kostar ju även att åka till ÖB (5 mil totalt).
    Sedan köper jag inte längre typ massa godis och så, hittar sånnt till lika bra priser på både netto och ÖB, så man behöver inte ladda upp.
  • Pigelinen
    Tessou skrev 2010-08-12 11:07:52 följande:
    Någon som vet om de säljer rullgardiner? Gärna svarta/mörkblå med stjärnor som är självlysande...
    Jag såg bara enfärgade när jag var där sist. Men de var ca 100kr billigare per st mot Jysk.
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Rocktroll
    kalmar brud skrev 2010-08-11 17:03:04 följande:
    Vi har anvät gekås overaller sen vintern 06 och dom har alltid varit vatten täta... Finns någon som heter Finetek den ska du ha
    Ok får kolla på det när vi ska dit Glad Hon har en från förra vintern men då var hon så liten att hon aldrig hann använda den på marken. Så den är vattentät, vad bra Tyst ska visserligen sälja den för den är för liten nu men då vet jag vilken typ av overall jag ska kolla på.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
Svar på tråden Gekås vol 14