• 4blommor

Haninge söder om Sthlm tråd3

Hej! 

Förra tråden gick ut så här är den nya =)  Byter nick efter detta meddelande men det ser ni =) 
  • Svar på tråden Haninge söder om Sthlm tråd3
  • Shee

:D 

roligt att tråden kommit igång lite smått!
    vallavägen ligger nära min sons dagis - tallen! Så mycket vet jag :) vi flyttade hit i december :p
  • Hanniz84
    denimbee skrev 2010-05-28 09:50:31 följande:
    hanniz då bor du granne med min svärmor.. hon bor i sista huset mot statoil! själv bor vi på vallavägen!!
    jaha

vi har bott här sen 1maj.. känner att vi drar ner ålder ganska mkt.. hahha!..
    verkar vara poppis för äldre att bo, men det är ju å amdra sidan väldigt lungt här...
    BF 22juli *Längtar*
  • denimbee
    Hanniz84 skrev 2010-05-29 09:45:23 följande:
    jaha vi har bott här sen 1maj.. känner att vi drar ner ålder ganska mkt.. hahha!..verkar vara poppis för äldre att bo, men det är ju å amdra sidan väldigt lungt här...
    ok, men ni bår i BR eller hur? min svärmor bor fortfarande i HR, de har pratats om att de skall ombilda, men det går ganska trögt.. så undertiden försöker hon byta, hon bor i en stor 3a på 90m2.... blir det ombildning så skulle ev. jag och mannen köpa den och så får hon ta våran som "bara" är en 2a... vi får plats en så länge, men det skulle vara skönt att flytta till något större  innan bebis kommer i januari!  det klassiska brukar väl vara att man väntar till sista sekund innan man flyttar... så har alla mina vänner gjort.. skulle vara skönt att vara ute i god tid!!
  • Hanniz84
    denimbee skrev 2010-05-29 09:52:04 följande:
    ok, men ni bår i BR eller hur? min svärmor bor fortfarande i HR, de har pratats om att de skall ombilda, men det går ganska trögt.. så undertiden försöker hon byta, hon bor i en stor 3a på 90m2.... blir det ombildning så skulle ev. jag och mannen köpa den och så får hon ta våran som "bara" är en 2a... vi får plats en så länge, men det skulle vara skönt att flytta till något större  innan bebis kommer i januari!  det klassiska brukar väl vara att man väntar till sista sekund innan man flyttar... så har alla mina vänner gjort.. skulle vara skönt att vara ute i god tid!!
    jua, precis... vi äger våran

mm, tipset är att flytta innan.. hahha!

vi bodde ju i radhus innan det här, o vi flyttade dit i maj förra året, 2mån innan dottern va beräknad o det va så skönt att ha allt klart.

nu när vi sen sålde det o köpte denna, så skulle vi renovera typ hela lägenheten m nya golv, tapteter, lister, dörrar osv osv o då fick vi bo hemma hos min mans bror i 1,5mån, det va INTE kul...

så kan man är det skönt att ha flytt avklarad innan, sen har man fullt upp

spännade med bebis förresten! jag börjar bli sugen igen.. hahha
    BF 22juli *Längtar*
  • denimbee
    Hanniz84 skrev 2010-05-29 10:44:52 följande:
    jua, precis... vi äger våran

mm, tipset är att flytta innan.. hahha!

vi bodde ju i radhus innan det här, o vi flyttade dit i maj förra året, 2mån innan dottern va beräknad o det va så skönt att ha allt klart.

nu när vi sen sålde det o köpte denna, så skulle vi renovera typ hela lägenheten m nya golv, tapteter, lister, dörrar osv osv o då fick vi bo hemma hos min mans bror i 1,5mån, det va INTE kul...

så kan man är det skönt att ha flytt avklarad innan, sen har man fullt upp

spännade med bebis förresten! jag börjar bli sugen igen.. hahha
    ja , det kanske blir att vi flyttar innan... dock trivs jag faktiskt jättebra där vi bor nu!

hur gamalt är ditt barn?
  • Humlemamma

Hej hopp!!

Bor utanför Nynäshamn men tänkte hoppa med här ändå, e juh inte så långt till Haninge.

E man välkommen? =D

**Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 23/9**
  • denimbee
    Humlemamma skrev 2010-06-29 08:45:42 följande:
    Hej hopp!!

Bor utanför Nynäshamn men tänkte hoppa med här ändå, e juh inte så långt till Haninge.

E man välkommen? =D
    absolut!... inte så bra fart på tråden dock.. men vi kanske kan få fart på den igen!!
  • Humlemamma
    denimbee skrev 2010-06-29 08:48:52 följande:
    absolut!... inte så bra fart på tråden dock.. men vi kanske kan få fart på den igen!!
    Klart vi kan =)

Så, hur gamla är alla? Hur gamla barn ? sysselsättning osv? =) *försöker*
    **Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 23/9**
  • denimbee

jag är 31, väntar mitt första barn är i vecka 12(idag)....

jobbar som ekonom!

själv?

• Miss vision

Hej alla :)

Jag flyttade till Haninge i november så jag är relativt ny i området.
    Har en son som är 18 månader och en bebis på väg med BF 16/10.

Vore kul att lära känna andra i närheten :)

Svar på tråden Haninge söder om Sthlm tråd3