• Anonym (pinsamt!)

Böld i rumpan

Det här är lite pinsamt, men jag har fått en böld i stjärten...inte precis i anushålet utan på sidan..den utgår typ från anus och sedan fortsätter den några centimeter utåt. Det är som en pingisboll där inne. Gör sjukt ont! Den kom för ett par veckor sedan. Jag tyckte den lugnade sig lite men nu är den öm och jag undrar vad det kan vara?? Jag har kollat med en spegel och den syns inte, har ingen färg, men känns som en bulle där under.

Iom att det inte är ngt rött så undrar jag om det verkligen kan vara en inflammerad hårsäck eller dyl? Har försökt att söka lite på nätet.. Man är ju livrädd att det skall vara värsta cancertumören där inne. Någon med samma erfarenhet?

Tack

• Svar på tråden Böld i rumpan
  • Anonym

Jo, min satte i skåran bakom, det var kanske en fistel som du skriver. Men ju mer jag tänker på det så gjorde den rejält ont. Hade problem med att göra nr 2 om man säger så och hade obehag när jag satt.

Tycker absolut du ska gå till läkaren som du skriver - det är det ju värt alla gånger om det går att få hjälp!

• Probably the best    in the
    http://www.sjukvardsradgivning.se/artikel.asp?CategoryID=32017

Har lagt om många såna genom åren, ofta på unga människor.
    Se du till att gå iväg till doktorn och få konstaterat om det är en sån pionidalcysta. Då behöver du behandlas nu och inte dra ut på det för DÅ har du en jobbig tid framför dig. Kan ta månader innan det läker om det vill sig illa.
  • Anonym (pinsamt!)

Den varar inte utan sitter verkligen inombords. Den sitter inte i ryggslutet utan mitt emellan benen egentligen. Fast då, som sagt, på sidan. Det känns som att en cykelsadel skulle vara helt uteslutet just nu t ex.

• Anonym

Ja, det låter ju mer som det som den ts i den andra tråden har/hade! Fistel var ju helt klart det jag hade men det verkar ju inte stämma in på ts - iaf inte enl. den beskrivning sjukvårdsrådgivning ger.

• Anonym (pinsamt!)
    Carisma skrev 2010-02-21 00:01:34 följande:
    Kom på att jag läst en liknande tråd här för inte så länge sedan. Hittade den: www.familjeliv.se/Forum-4-46/m50053213-1.html...Du kanske kan fråga TS i den tråden vad det visade sig vara för henne (har för mig att det var en hon)Lät väldigt likt nämligen.
    tack! Jag läste den tråden precis innan faktiskt. Jag svarade i den tråden, så får vi se om jag får ngt svar.

Man blir ju så nojig när det är en bulle/böld....
  • Anonym (..)

tur du inte är på cykelsemester..

• Anonym (pinsamt!)
    Anonym (Dr House) skrev 2010-02-21 00:14:36 följande:
    Analabscess!www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleI...Tycker du ska gå till farbror/tant doktorn!
    Ja, du har helt rätt...2 månader med omläggning lät ju halvroligt. Men det låter ju som ngt som jag har. Bara det att min sitter på sidan som jag har lite svårt att se kopplingen till en fistel. Men, det låter ju som någon inkapsling som bör tömmas. Får bli läkaren på måndag innan man kanske får feber etc.
  • Anonym (pinsamt!)
    Anonym (..) skrev 2010-02-21 00:13:36 följande:
    tur du inte är på cykelsemester..
    Ja det kan man lugnt säga, men säga, men det gör fasiken lite ont att sitta på en hård, vanlig stol också.
Svar på tråden Böld i rumpan