• Anonym (pinsamt!)

Böld i rumpan

Det här är lite pinsamt, men jag har fått en böld i stjärten...inte precis i anushålet utan på sidan..den utgår typ från anus och sedan fortsätter den några centimeter utåt. Det är som en pingisboll där inne. Gör sjukt ont! Den kom för ett par veckor sedan. Jag tyckte den lugnade sig lite men nu är den öm och jag undrar vad det kan vara?? Jag har kollat med en spegel och den syns inte, har ingen färg, men känns som en bulle där under.

Iom att det inte är ngt rött så undrar jag om det verkligen kan vara en inflammerad hårsäck eller dyl? Har försökt att söka lite på nätet.. Man är ju livrädd att det skall vara värsta cancertumören där inne. Någon med samma erfarenhet?

Tack

• Svar på tråden Böld i rumpan
  • Anonym (pinsamt!)

Analabscess låter mycket troligt. Herre Gud...shit vad jobbigt. Får ringa läkaren på måndag. Låter ju i alla fall, tack o lov, som det inte är värsta cancersvulsten som jag var rädd för.

Tack snälla ni för alla svar, så här mitt i natten :)
    Kram och tack Anna

• Anonym (pinsamt!)

Nu vet jag vad det är!!! En anal abscess. De försökta ta bort den med lokalbedövning men jag skrek rakt ut och det var det värsta jag varit med om. Så jag fick en remiss till SÖS. Där blir det narkos och kniven......

Men, nu vet jag vad det är i alla fall.

• soffiloppan01

åh stackars dig skönt att du fått bort den nu.... nu blir de till att knappra antibiotika för din del då.. hoppas de läcker fint nu

• Anonym (pinsamt!)
    soffiloppan01 skrev 2010-02-22 19:38:39 följande:
    åh stackars dig skönt att du fått bort den nu.... nu blir de till att knappra antibiotika för din del då.. hoppas de läcker fint nu
    Har tyvärr inte tagit bort den än ;) Men senare i veckan så...tack för lycka till i alla fall. Ja det kanske blir antibiotika också.
  • soffiloppan01
    Anonym (pinsamt!) skrev 2010-02-22 19:47:34 följande:
    Har tyvärr inte tagit bort den än ;) Men senare i veckan så...tack för lycka till i alla fall. Ja det kanske blir antibiotika också.
    DE brukar gå bra att ta bort dessa bölder utan större komplikationer.
  • Anonym (pinsamt!)
    soffiloppan01 skrev 2010-02-22 19:55:54 följande:
    DE brukar gå bra att ta bort dessa bölder utan större komplikationer.
    tack!! Är du sjuksköterska/läkare eller så?
  • Anonym (aj)

Jag har precis opererats, har en analabscess och en fistelgång från den ut till tjocktarmen. Nu har de öppnat upp fistelgången och satt gummiband runt så att den ska läka ut, ska gå med detta i några månader, sen ska gummibanden bort och fisteln täppas igen. Vad som händer med abscessen då vet jag inte.
    Gör skitont nu iaf, kan inte sitta ned, men det läker iaf.

• Anonym (pinsamt!)
    Anonym (aj) skrev 2010-02-24 23:14:09 följande:
    Jag har precis opererats, har en analabscess och en fistelgång från den ut till tjocktarmen. Nu har de öppnat upp fistelgången och satt gummiband runt så att den ska läka ut, ska gå med detta i några månader, sen ska gummibanden bort och fisteln täppas igen. Vad som händer med abscessen då vet jag inte. Gör skitont nu iaf, kan inte sitta ned, men det läker iaf.
    Jag opererades också. Hörde inget om någon fistelgång. Men de lyckades inte tömma hela för en del av den har hela tiden varit kvar. Nu är den lika stor igen!! Jag har ringt dem, för jag kände redan från början att de inte fick bort hela - men de har sagt att det kan vara ömt och svullet osv. Men, nu är det inga tveksamheter längre..bölden är stor, öm och tillbaks. hur mår du?
  • Anonym

Jag hade problem med bölder runt underlivet när jag var typ tio, elva. Jättejobbigt. Hoppas att det aldrig händer igen. Det var så smärtsamt och äckligt. Kändes nästan som om jag fick men av det. Jag var i en känslig ålder, och så skulle folk vara där och rota och klämma, bedöva och skära.  Jag hade fixat det bättre idag när jag är äldre.
    Stor kram till dig Ts, och till alla andra som har eller har haft böldproblem.

• Shikorina

Hej, inser att det var längesedan tråden startades men känner igen mig så väl i din beskrivning TS. Har en stor böld några centimeter ifrån anushålet. Varit till läkare som föreslog väntan på några dagar, den var tydligen inte mogen för att tömmas :/ 
    Så nyfiken på hur det gått för dig, är även en lite orolig själ så jag tänker mig ju orsaken till att ha fått den vara någon hemsk underliggande sjukdom. Fick du förklarat vad som kan ha varit orsaken?
    Hoppas på svar och att allt gått bra för dig.. 

Svar på tråden Böld i rumpan