• Anonym (pinsamt!)

Böld i rumpan

Det här är lite pinsamt, men jag har fått en böld i stjärten...inte precis i anushålet utan på sidan..den utgår typ från anus och sedan fortsätter den några centimeter utåt. Det är som en pingisboll där inne. Gör sjukt ont! Den kom för ett par veckor sedan. Jag tyckte den lugnade sig lite men nu är den öm och jag undrar vad det kan vara?? Jag har kollat med en spegel och den syns inte, har ingen färg, men känns som en bulle där under.

Iom att det inte är ngt rött så undrar jag om det verkligen kan vara en inflammerad hårsäck eller dyl? Har försökt att söka lite på nätet.. Man är ju livrädd att det skall vara värsta cancertumören där inne. Någon med samma erfarenhet?

Tack

• Svar på tråden Böld i rumpan
  • Anonym (samma problem)

jag har också en sådann, fast övre delen av rumpan, inne i analen. Har inte vågat gå till doktorn o den gör inte ont mer än när jag trycker på den imellanåt o känner om den är kvar...
    den har jag haft där i massa år, så länge jag kan minnas! så vill gärna veta när du har varit hos läkaren TS vad det kan vara, om det är samma, ite intressant!

• Anonym

Jag tror nok att det kan vara en fistel du har fått. Hade för 2 år sedan samma problem, missbrukte xyloproct, men blev inte av med det. Trodde hela tiden det var hemmorojder. Till slut blev det en jätteböld som varade mycket och gjorde superont, blev opererad och efter det har jag inte hatt ondt. Det var en fistel vid analen. Inte alls kul att gå till läkaren, men jag hade så ondt att jag knappt kunde sitta så det var enda vägen. Gå och kolla upp det, lycka till.

• Anonym (pinsamt!)
    Anonym (samma problem) skrev 2010-02-21 00:19:12 följande:
    jag har också en sådann, fast övre delen av rumpan, inne i analen. Har inte vågat gå till doktorn o den gör inte ont mer än när jag trycker på den imellanåt o känner om den är kvar...den har jag haft där i massa år, så länge jag kan minnas! så vill gärna veta när du har varit hos läkaren TS vad det kan vara, om det är samma, ite intressant!
    Men menar du att den sitter inne i analen? ingenting utanför? min är mer utanför! Det gör ont att göra nr 2 om man är hård i magen men det är mer för att det blir lite tryck på området omkring (ledsen för detaljerna...)
  • Anonym (pinsamt!)
    Anonym skrev 2010-02-21 00:20:04 följande:
    Jag tror nok att det kan vara en fistel du har fått. Hade för 2 år sedan samma problem, missbrukte xyloproct, men blev inte av med det. Trodde hela tiden det var hemmorojder. Till slut blev det en jätteböld som varade mycket och gjorde superont, blev opererad och efter det har jag inte hatt ondt. Det var en fistel vid analen. Inte alls kul att gå till läkaren, men jag hade så ondt att jag knappt kunde sitta så det var enda vägen. Gå och kolla upp det, lycka till.
    Var satt din?
  • Anonym (samma problem)
    Anonym (pinsamt!) skrev 2010-02-21 00:20:47 följande:
    Men menar du att den sitter inne i analen? ingenting utanför? min är mer utanför! Det gör ont att göra nr 2 om man är hård i magen men det är mer för att det blir lite tryck på området omkring (ledsen för detaljerna...)
     ne kännerinte av den mer än när jag klämmer på den för att kolla om den är kvar, dte är som en böld i öre delen av analen som en tummnagel i storlek o hård. om du tänker dig ryggen o ner i början på klykan, på min vä sida...ingen fara med detaljer, jag är ju rätt generös med sådanna med
  • Anonym
    Anonym (pinsamt!) skrev 2010-02-21 00:21:51 följande:
    Var satt din?
    Den satt vid sidan om analen, en fistelgång eller vad de nu kallade det. Hade inte alls mycket ont efter operationen, läkte jättebra. Det var tusen gånger värre att gå med bölden.
  • Anonym (googla)

:Låter som en bartolonit, helt ofarlig. Googla för mer info.

• Anonym (pinsamt!)
    Anonym skrev 2010-02-21 00:26:18 följande:
    Den satt vid sidan om analen, en fistelgång eller vad de nu kallade det. Hade inte alls mycket ont efter operationen, läkte jättebra. Det var tusen gånger värre att gå med bölden.
    Men den varade inte från början? Hmm låter ju exakt som jag har det. Har sökt lite på fistel och om jag bortser från just varandet så låter det exakt som det jag har.
  • Anonym (Dr House)
    Anonym (googla) skrev 2010-02-21 00:26:55 följande:
    :Låter som en bartolonit, helt ofarlig. Googla för mer info.
    Nja, bartolins körtel sitter i slidmynningen, och vid bartolinit svullnar nedre delen av yttre blygdläppen upp:

www.1177.se/artikel.asp

Tror på analabscess jag!
  • Anonym
    Anonym (pinsamt!) skrev 2010-02-21 00:32:44 följande:
    Men den varade inte från början? Hmm låter ju exakt som jag har det. Har sökt lite på fistel och om jag bortser från just varandet så låter det exakt som det jag har.
    Nej den varade inte från början.  Hade säkert hatt den ett år för jag fattade att det var en fistel och inte hemmorojder. Fick antibiotika också efter ha varit hos läkaren, men det blev inte bättre av det, så operation var enda utvägen.
Svar på tråden Böld i rumpan