Inlägg från: litenlind |Visa alla inlägg
  • litenlind

Vänner i Göteborg 2

Det där med fjädring är skitsvårt. Vi hade en Brio kombi-vagn förut och var supernöjda med den pga att den var rejäl men ändå inte tung och den hade gudomlig fjädring!

Nu har vi ju sulky och har då en Brio Race och är nöjda med den. Men det är svårt att få bra fjädring på en sulky...

• litenlind

Har Härryda kommun vårdnadsbidrag alltså? Göteborgs kommun har ju sagt nej till det så här får man inte det tyvärr.

Vi har lyckats pussla med våra scheman så att Alva inte behöver börja dagis förrän hon är 2 år även om vi jobbar båda två. Skönt att slippa kasta ut henne i dagisvärlden så himla tidigt även om det är meckigt att få ihop. Helst skulle man ju vilja att de slapp börja där alls innan de var typ 3-4 år, men det är ju inte möjligt. Och då hade man ju fått vara extra noga med att se till att träffa andra barn på dagarna så att de fick leka och så. Men som sagt, det går ju hur som helst inte.

• litenlind

Jag gjorde samma grej igår! Alva ramlade och började smågråta lite och jag sa bara "upp igen det gick bra", tills jag såg att hela munnen var blodig! Då gjorde det rätt ont i hjärtat. Men det var ju ingen större fara med henne, hon hade bitit sig lite bara, men ändå...

• litenlind

Hej alla.

Först måste jag ju grattulera till bebis, dop och lyckad shopping!!

Sedan hoppas jag att alla har det bra trots regn och rusk.

Vår helg har varit hektisk men helkul. Jag jobbade dessutom igår till kl 22 som vanligt på söndagar, sådär trevligt. Nu är vi rätt sega måste jag säga.

Imorgon måste vi tyvärr hoppa av Glädjebubblan. Behöver en dag hemma för att lugna ner oss lite. Men hoppas vi ses snart allihop, länge sen jag träffade många av er!

• litenlind

Lek och buslandet har en avdelning för barn mellan 0-3 år och där kan även de små ha kul!! Flisan var där med sin son för ett par veckor sedan och han är ju 6 månader och han hade jättekul!

• litenlind

Urk, mår illa av allt godis jag satt i mig!! Orkar knappt lyfta baken från soffan längre... Man är ju inte klok!

Promenader uppskattas av de muskler i vila som min kropp nu består av. Eller ja uppskattas och uppskattas, det behövs i alla fall.

Kram till alla!

• litenlind

Hade sett fram emot biokväll, nu blir det myskväll med Alva istället eftersom Martin lovat att hjälpa kompisar att flytta.

Imorgon börjar allvaret: DAGIS! Eller ja, förskola om det ska vara så noga (varför i hela fridens namn har de bytt namn på det??)

Vart tog solen vägen förresten?

• litenlind

Jo hon skulle börjat till hösten men de ringde förra veckan och sa att hon fått plats med början idag... Snabba ryck!

Kl 9 ska vi vara där, nu är det slut på friden... Känns hemskt och förväntansfullt på samma gång. Min lilla tös ska ut i stora vida världen och är inte så liten längre.

Sofia: Det är kanske i tidigaste laget Sov gott!

• litenlind

Vi håller på med inskolningen för fullt här, idag ska hon vara själv mellan 9-14. Gud vad det är hårt för mammahjärtat!!!

Kallt har det blivit igen också, suck.

Nej nu ska jag passa på att jobba lite och få undan massa pappersarbete.

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2