2timearound skrev 2010-05-16 13:15:04 följande:
Ja, alltså...... vi började med anti pasti med en fantastisk Amarone. Det åt vi medans vi stod och roddade med resten, vi hade det på köksön och bara gick och smuttade. Nästan bästa stunden på hela middagen. Sen åt vi crostini med en supergod kronärtskocksröra och lite tomat och ruccolasallad. Fortsatte med amaronen. Vi spelade italiensk musik och låtsades att vi var i Italien. Det gick ganska bra med tanke på vädret igår. Efter crostinin bytte vi om och dukade bordet. Sen satte vi oss med jordärtskockssoppa och grillade pilgrimsmusslor. Till det drack vi vitt, tyvärr franskt, för det fanns inget italienskt som passade. Efter det fortsatte vi med hemgjord gnocchi (gott!) slungad med sparis och parmesan. Också där lite tomat och ruccola. Sen blev det dags för carni, som var saltimbocca och en stor grönsallad för mig. De andra åt risotto till men jag har faktiskt en gräns! Jag hade gjort vanlijpannacotta smaksatt med bl a stjärnanis och en päronkompott till dessert. Den gick ner men sen var det lite motigt. Vi avslutade med en enkel espresso och så självklart; Bacchi! Jag är fortfarande mätt och lite svullen. Ser lite grisaktig ut, men det var det värt!
Shit pomfritt vad sugen jag blev på pannacotta.... Ska ha mens så det är lite extra infekterat i sött-tarmen skulle man kunna säga...