The return of the Lolilla
Mariohnym skrev 2010-11-10 11:36:25 följande:
Jag vet men jag vet inte vad fan jag ska göra åt det. I somras bestämde jag att jag skulle ha lite skaldjursmys hemma och köpte hummer, gjorde räksmörgåsar, sesamfriterade scampi och köpte dyr champagne. Jag ansträngde mig verkligen jättemycket för att det skulle bli riktigt fint och mysigt. Det hela tog många timmar och kostade mycket pengar. Vad hände? Jo...en av våra kakfixerade släktingar ringde på vägen och frågade om hon skulle köpa med sig tårta och kakor. Jag gjorde klart väldigt bestämt att detta inte var ett KALAS och att jag verkligen ansträngt mig för att få till min skaldjur och champagnekväll och att hon INTE fick ta med sig kakor och tårtor eftersom det skulle fördärva hela idén och ingen av de 13 inbjudna ville ha tårtor och kakor utan såg fram emot mitt lilla tema. 30 min senare var de här 10 minuter tidigare än alla andra och när jag kommer in till mitt fina upduk står det två tårtor och en massa ballerinakex och ett gäng läskflaskor mitt på mitt findukade bord och fördärvar precis allting samtidigt som kärringen säger att "ja vi tog med för vi tycker ju om kakor. Vi är ju kakmänniskor visst e vi hihihihi jag går och sätter på kaffe"
Det blev gratinerade hummerklor med kaffe och prinsesstårta och hela jävla idén var FÖRSTÖRD, pengarna i sjön. Då vill jag tillägga att hon och hennes man bjöd in sig själva och att jag redan på telefon gjorde extremt tydligt att "XXX ni brukar inte gilla och uppskatta denna sortens fester. Detta är alltså inget kalas utan en FEST med ett TEMA som jag lagt ner mycket pengar och jobb på".