Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

The return of the Lolilla

SimplyTheBest skrev 2010-10-14 13:11:51 följande:
    Folk får bli hur förbannade de vill. Jag är skadad i detta tänket. Ser ingen anledning att "öppna" mig här angående detta - kan bara säga att det finns en bakomliggande orsak till min inställning till mat.
    Jag kan öppna mig eftersom jag är helt uruselt kass på min egen integritet. Jag har haft en svår ätstörning i 3 år. Det är skitkonstigt. Jag mådde aldrig dåligt men andra gjorde det åt mig istället. Mår fortfarande inte dåligt över att jag haft den. 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-14 13:34:08 följande:
    Nej, det är konstigt. Jag mådde inte heller så dåligt, det var andra som gjorde. Bra anlys faktiskt.
    Är det sant? Vad skoj. Jag trodde att jag var ensam  Jag visste ju att det inte var bra och att det var en "sjukdom" men den passade mig utmärkt och jag slutade vara sjuk när jag ville. 
  • Mariohn

Förresten undrar jag varför folk inte har mål i mun. Jag var nyss på apoteket med V och inhandlade nässpray. Jag bedriver ingen häxjakt på rökare men vissa saker är inte ok. När vi går ut genom dörren får vi ett massivt rökmoln i ansiktet av en gubbe som står och håller i dörren och är på väg in. Följande konversation utspelar sig.

"Vad sysslar du med?? Du står ju och blåser rök i ansiktet på folk som kommer ut härifrån släck den där omedelbart"

- *mosar glöden mellan fingrarna* "Det har jag ju gjort"

- Ja du har mosat glöden med dina äckliga fingrar. Titta på dem, nu är de helt kolsvarta och äckliga vart ska du nu tvätta fingrarna innan du går in och fingrar på saker i butiken???

- *tystnad*

- *drar upp en våtserviett ur skötväskan och ger till gubben* "Och så tänker du dig för nästa gång och håller inte på med såna jäkla dumheter begrips?

- *tystnad*

Varför kan folk inte prata?? Något måste de ju ha att säga om de nu inte vet att de gör fel??  

• Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-14 13:38:25 följande:
    Nja....alltså jag behövde hjälp för att komma på rätt väg igen men den hjälpen kom inte genom sjukvården eller så, tvärtom. Men jag var också rätt nöjd med min "sjukdom". Tyckte jag var jättesnygg. Vilket jag såklart  inte var. Fast är det inte precis så den här störningen fungerar då?
    Det kanske det är... Fast många mår ju vansinnigt dåligt och kan inte sluta eftersom den blir en form av tvångsbeteende. Det var den inte för mig. Jag gjorde ett val varje gång och ibland lät jag bli att göra valet. Svårt att förklara. Men jag kände mig aldrig maniskt tvingad att varken kräkas eller avstå mat. Jag bara valde... 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-14 13:42:54 följande:
    Han var väl livrädd för den ettriga lilla kvinnan. Död
    Förmodligen inte för han såg arg ut. Han kom väl inte på något bra att säga den grisen. Fy fan vilka äckliga människor det finns. Ska börja tvätta allt jag köper. Även utsidan på förpackningar. Med sprit. 
  • Mariohn
    Jazza skrev 2010-10-14 13:43:30 följande:
    Jag känner själv att det är ett rent under att inte jag varit (mer) anorektisk under min uppväxt. Med en mamma som jojobantat, så länge jag kan minnas och pratat väldigt mkt om vikt. Jag är lite kontrollfreak (blivit asmkt bättre dock) och en typisk overachiever och "duktig".... Men jag knarkade ju istället, det blir man ju också smal av
    Har du knarkat?
  • Mariohn
    Mariohn skrev 2010-10-14 13:45:00 följande:
    Har du knarkat?
    Vilken dum fråga att ställa. Lite som

"Jag har precis ätit nötter"

"har du precis ätit nötter??"  
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-14 13:45:11 följande:
    Jag kunde absolut inte kräkas, fyfan vad äckligt. Jag bara lät bli att äta.

Jag ber om ursäkt för att jag satte den här bollen i rullning idag.
    Oj förlåt jag glömde din fobi. Jag ska inte säga mer äckelpäckel  Jag kunde bara låta bli att äta när jag tränade stenhårt. 
  • Mariohn
    Jazza skrev 2010-10-14 13:51:18 följande:
    Jag lät också bli att äta, jag åt typ en påse popcorn efter skolan, och det var allt, på en dag. Fattar inte hur man orkade göra ngt alls.... Men det gick över och jag förvandlades till en bebis, som måste äta var 3e timme (jag VEET att det syns, era skanks!)
    Hahaha fast...jag undrar om det alltid måste vara en ätstörning. På högstadiet åt jag ALDRIG. Men det var bara för att jag inte var hungrig eller hade tid. Först åt jag inte frukost och det gör jag fortfarande inte när jag går upp tidigt eftersom jag hatar att äta nyvaken. Ibland tvingar jag ner lite fil för att jag vet att det är bra för mig. Sen åt jag aldrig i skolan eftersom jag hade annat för mig på rasterna. Mycket vettigare saker som att hångla, röka, spela biljard, säga häftiga saker, vara cool, osv. Efter skolan hängde jag med pojkvännen eller kompisarna och då åt man liksom inte...Kom alltid hem vid 18 och blev sur när mamma tvingade i mig lite middag. Undrar hur fan jag överlevde?? Men så hade jag snygga jeans också. 
Svar på tråden The return of the Lolilla