Inlägg från: psychocandy |Visa alla inlägg
  • psychocandy

The return of the Lolilla

M C skrev 2010-02-24 15:58:51 följande:
    Ja, halsmandlarna. De sväller upp när man har halsfluss. Får man fluss för många gånger tar de bort dem. Sök läkare, man behöver penicillin mot fluss.
    Verkligen? Jag är ju inte det allra minsta sjuk på annat sätt. Hmm. Får väl ringa och fråga imorgon.
  • psychocandy
    M C skrev 2010-02-24 15:59:49 följande:
    ELler menar du lite längre ner där pulsen sitter? Då är det körteln, den sväller vid feber. Inget att göra, bara vänta ut. Alvedon.
    Ja, typ där. Det gör ont när jag trycker på och när jag sträcker ut halsen och böjer huvudet bakåt åt vänster. Värsta skumt, aldrig varit med om förut. Men som sagt, ringer VC imorgon och kollar läget.
  • psychocandy
    M C skrev 2010-02-24 16:03:42 följande:
    Om du tittar ner i halsen och ser två runda bollar där så är ded fluss o mandlar. Är det bara på utsidan du kommer åt det som ömmar är det körteln. Den kan bli rätt stor om man har en infektion i kroppen. Men då kan de andra körtlarna vara ömma med, prova under armhålan tex.
    Haha, tittade nu. Gapade som en idiot. Inbillar mig att jag ser två bollar men jag vet ju inte hur det brukar se ut i vanliga fall...
  • psychocandy
    M C skrev 2010-02-24 16:06:32 följande:
    Ring sjukhusupplysningen istället, växeln på lokala sjukhuset och be att få rådgivningen. Det kan bli jobbigt att svälja ibland, men det är inget de gör något åt. Är bara virus. Har du feber?
    Nej, känner mig frisk som en sparv.
  • psychocandy

Sitter i telefonkö. Hahahaha, blev sjukt rädd för den bilden. Ska kolla igen.

• psychocandy

Lyste med mobiltelefonen nu, det sitter en vit liten blåsa på ena grejen därinne!

• psychocandy
    psychocandy skrev 2010-02-24 16:19:47 följande:
    Lyste med mobiltelefonen nu, det sitter en vit liten blåsa på ena grejen därinne!
    På den sidan som gör ont. Måste ju vara det.
  • psychocandy

Ska fråga om det kan vara en könssjukdom. {#lang_emotions_yell}

• psychocandy
    lokisse skrev 2010-02-24 16:25:19 följande:
    varbubblor i halsen skulle mycke väl kunna vara nagon form av könsskudom
    Ska jag få mitt straff nu efter att ha varit ren som snö i hela mitt liv.
  • psychocandy

Ska avvakta i ett par dagar och ringa VC för undersökning om det blir värre eller om jag får feber. Hon nämnde inget om hals-skabb men det är väl säkert det jag har. {#lang_emotions_yell}

Svar på tråden The return of the Lolilla