Inlägg från: HonSomHarDetLångaStörigaNicket |Visa alla inlägg
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket

The return of the Lolilla

2timearound skrev 2010-04-18 00:04:07 följande:
    Hon har väl aldrig ens fått se ditt breda arsle? Bodde du här skulle det bli ändring minsann. Vi skulle fika jätteofta.
    Nope vi spanar efter varandra på ICA och jag har som plan att om jag någon gång ser henne så ska jag smyga upp och nypa henne i röven men hitills så har hon bara sett min karl.

Jag är faktiskt ganska trevlig eller rent utav sjukt trevlig om man lyckas lura fram mig.
    SimplyTheBest skrev 2010-04-18 00:11:13 följande:
    Funderar på att kolla på film.
    Nått bra hemma?
    SimplyTheBest skrev 2010-04-18 00:14:05 följande:
    "Not forgotten" heter den.
    Japansk rysare eller?
    lokisse skrev 2010-04-19 10:59:15 följande:
    hon haller sig för huvet och grater om man ändrar ställning pa henne typ om man sätter henne fran liggande.men nu har hon fatt en alvedon och sitter i sin fotölj och kikar pa tv... och tycks ma klart bätre!jag gissar pa att det handlar om hörntänderna, jag hoppas det i allafall
    Lillstackarn hoppas hon mår bättre snart!
    Jazza skrev 2010-04-19 12:41:32 följande:
    Hur är det med E? (och dig, har du hämtat dig?)
    Mycket bättre fattar inte hur hon kan må så bra idag kanske bara så att hon spelar i skräck för att få panodil suppar.

Jag är nog ärrad för all framtid hade inte en aning om att jag blivit så fånig brukar kunna hålla huvudet kallt och vara stark i krisituationer men det är fan skillnad på att se sin egen unge blöda.

Nu känner jag mig lite bekymrad över omläggningen blev bara en plåstertejp på och knappt tvättat pga lillans frenetiska kamp för frihiet på akuten.
    lokisse skrev 2010-04-19 12:46:53 följande:
    vad hade hänt jag har missat hela historien!
    Lillan klämde sig riktigt ordentligt igår. Både hon och jag var jättetrötta och så lyckliga över att gå upp till sängen för att få sova lunch.
    Eira var jätteivrig över sin Lällä/välling sprang fram till grinden som separerar köket och hallen och stod där och väntade.
    Vad jag inte såg var att hon pillrat in sitt ena finger i ett litet håll på grinden (ska sitta en plastpryl där som försvunnit).
    Blev lite av en giljotinliknande effekt då när jag drog upp haspen. Fingret gick inte av men huden skalades av och hon klämdes nå så grönjävulskt och fast satt hon.

åh gud de där tysta paniksmärtskriken från henne innan jag fattade vad som hänt. Var så jävla obehagligt och jag fick inte loss henen hon hade dragits fast där inne.

Så jag SKREK och Skrek i vild panik på karln som sov efter sitt nattpass. Han hörde och förstod paniken för han var uppe på nån liten sekund och lyckades dra loss henne.

Så som hennes lilla finger såg ut!

jag sprang omkring helt hysterisk och packade för akuten karln tyckte först att det inte behövdes men han hade väl inte vaknat riktigt. Tog nån minut sen så "Jo du har rätt vi åker".

Det tog kanske 30 minuter för oss med bilen till sjukan och lillan fick bara ondare och ondare. Jag har aldrig sett henne lida så och att inte kunna hjälpa henne det var så fruktansvärt.

Hon sträckte fram fingret till mig gråtandes och skrikandes förväntade sig att jag skulle kunna blåsa bort det onda.
    Vi grät alla på väg till sjukan{#lang_emotions_cry}
    Jazza skrev 2010-04-19 12:49:20 följande:
    Be att få det ordentligt omlagt, isf. Skall du tvätta och lägga om det, själv, eller skall ni låta det vara nu?Skönt att hon är bättre, lilla musen, jag kräktes nästan när jag hörde det.... Fattar att du mådde skit av det, det finns inget värre än när de gör illa sig
    Ja du när vi kommit hem och så där så började vi oxå fundera. Öh hur ska vi göra med omläggningen , vad är det här för mesig liten tejp osv..
    Vi hade inte huvudet med oss att fråga och fick ingen info ¨å det blir till att besöka vårdcentralen känns säkrast så.

Haha nä fy så fjollig man kan bli av skräcken och fasan att se sitt barn skadad!
    Jazza skrev 2010-04-19 13:01:29 följande:
    Usch, jag får ont i magen
    Ja jag kommer nog bli lite av ett säkerhtsfreak nu här framöver. Det går så jävla fort för något hemskt att hända.

Men ungar är då otroliga jag hade då krävt starka smärtlinfrande och legat gnyendes i en vecka av en liknande skada.

Eira har varit på ganska bra humör idag ätit lekt och stojat på bara gnällt och visat handen när hon kommer åt den. Jo självklart så är det på högerhand och hon är högerhänt.
    lokisse skrev 2010-04-19 13:02:06 följande:
    oh lillgosan!stackars er alla!!man är sa hjälplös när dom sma har ont!
    Oja så fruktansvärt hjälplös och lillan verkade ju tro att jag skulle kunna ta bort det onda.
    lokisse skrev 2010-04-19 13:10:44 följande:
    jag vet!när mopsen fick lunginflamation med astma och vi fick ligga inne tva vecor för att komma hem och vara hema en vecka innan hon fick nagot spännande mag virus och var hellt utorkad sa vi fick ligga inne en vecka till bada gangerna med dropp i huvet, blev jag helt nojig och hade en väska packad i typ en manad för man vet ju aldrig när det är dax för nästa sjukhusvistelse
    Gud så obehagligt förstår att du blev nojjig. Har hon astma annars eller var det enbart i samband med lunginflamation?
    Ord blind skrev 2010-04-19 13:16:32 följande:
    Stackars!! Mår illa när jag läser.
    Mm det var riktigt jobbigt men idag mår hon knepigt nog bra
    Jazza skrev 2010-04-19 13:34:12 följande:
    Usch, ja... Vi har en liten påse mjöl i frysen (i plastpåse, alltså) för om barnen slår i huvudet.... Den fryser inte, men blir tillräckligt kall, för att kyla ner och formar sig bra på dem.... Hua.
    Fiffigt!
Svar på tråden The return of the Lolilla