• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

bibeln är otroligt bra godnattsagor, läste barnens bibel med min farmor som liten innan jag skulle sova.
    och så pass kristna var vi....

så tack gubbar/tanter som skrev bibeln så jag hade nått att läsa innan jag skulle sova som liten

• KristenTjej84

Jag har svarat på dom frågorna jag kort och gott kunnat svara på, såhär pang bom.Då jag har mycket annat att göra på vardagarna( som att t ex jobba)så vill jag inte slösa en massa tid på att tjafsa med folk som inte är ett dugg intresserade av något annat än att provocera.
    Så därför tackar jag för mig:) och sen får ni garva, håna och förlöjliga mig hur mycket ni vill och kalla det jag publicerar för skitsnack eller påhitt.

Har redan svarat på din fråga rundown, så du kan för övrigt gå lite bakåt och se vad jag skrev innan du upprepar frågan.

• M C
    KristenTjej84 skrev 2011-03-09 18:10:47 följande:

Jag har svarat på dom frågorna jag kort och gott kunnat svara på, såhär pang bom.Då jag har mycket annat att göra på vardagarna( som att t ex jobba)så vill jag inte slösa en massa tid på att tjafsa med folk som inte är ett dugg intresserade av något annat än att provocera.
    Så därför tackar jag för mig:) och sen får ni garva, håna och förlöjliga mig hur mycket ni vill och kalla det jag publicerar för skitsnack eller påhitt.

Har redan svarat på din fråga rundown, så du kan för övrigt gå lite bakåt och se vad jag skrev innan du upprepar frågan.

Men du har tid att sprida dina lögner?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • KristenTjej84
    M C skrev 2011-03-09 18:19:02 följande:
    Men du har tid att sprida dina lögner?
    Men dom som tycker det jag skriver är lögner, kan jag undra vad dom gör här?
    någonstans inom sig måste dom ju ändå undra om Jesus och hans liv och mirakel, annars skulle
    de inte komma hit? förutom för att provocera förstås, vilket tyvärr verkar vara anledningen till att vissa kommer hit.
    Enda anledningen till varför vissa protesterar så mycket mot Jesus samt påståenden om hans existens, som jag kan komma på nu, är att de inte har den inre friden som bara Jesus kan ge. Dvs Jesus är en stötesten för dom.
    För folk med inre frid hånar, förlöjligar och dumförklarar inte andra som vill dela med sig av den tro de själva saknar.
  • R Franklin
    KristenTjej84 skrev 2011-03-09 18:25:43 följande:
    Enda anledningen till varför vissa protesterar så mycket mot Jesus samt påståenden om hans existens, som jag kan komma på nu, är att de inte har den inre friden som bara Jesus kan ge. 
    De kan också tycka det är djup tragiskt att utbildade vuxna människor i Sverige 2011 fortfarande tror på tomtar, troll, gudar, mirakel och andra irrationella påhitt och vill belysa detta tragiska faktum genom att ifrågasätta dumheterna. Men det är bara en tanke, vad vet jag... 
  • 100kgpappa

Jag tycker det är viktigt att motargumentera dina argument så att osäkra människor faller i den religösa fällan utan att tänka efter ordentligt. Förhoppningsvis inser de orimligheten i dina resonemang när de läser tråden och kan fina inre styrka utan en massa religösa pekpinnar och myter.

Har själv inga problem med min inre frid, men vissa irrläror känner jag att jag måste bemöta.

Religon är det värsta självplågeri som människan uppfunnet, då ofattbart många människor har dödats, torterats, fått leva i skam, blivet förtryckta mm i religonens namn, så jag hoppas snart mänskligheten kan gå vidare och kasta av sig det religösa oket!

Den siste idioten är inte född...
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-03-09 18:25:43 följande:
    Men dom som tycker det jag skriver är lögner, kan jag undra vad dom gör här?
    någonstans inom sig måste dom ju ändå undra om Jesus och hans liv och mirakel, annars skulle
    de inte komma hit? förutom för att provocera förstås, vilket tyvärr verkar vara anledningen till att vissa kommer hit.
    Enda anledningen till varför vissa protesterar så mycket mot Jesus samt påståenden om hans existens, som jag kan komma på nu, är att de inte har den inre friden som bara Jesus kan ge. Dvs Jesus är en stötesten för dom.
    För folk med inre frid hånar, förlöjligar och dumförklarar inte andra som vill dela med sig av den tro de själva saknar.
    Tja... den som inte gillar att diskutera... kan jag undra vad den personen gör på ett diskussionsforum eller? Du påstår saker och jag frågar efter dina belägg för det du påstår samt dina tankar runt det hela, det har varken att göra med någon slags inre frid, nyfikenhet om religion eller att provocera. Ärligt talat, tycker du ofta att ifall folk ber dig backa upp det du påstår att du provocerar eller att de hånar dig? Hade det inte varit enklare att kunna visa evidens för den propaganda du sprider?

Kan du inte peka ut exakt var du svaradepå min fråga, jag har läst tillbaka i tråden men hittar det faktiskt inte?

Kul att du har "viktigare" saker att göra än att diskutera (grattis, du har ett arbete, det har jag med)... men tid att titta på timslånga program på internet och sedan posta dem här, den tiden har du?
  • KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-03-09 22:33:10 följande:
    Tja... den som inte gillar att diskutera... kan jag undra vad den personen gör på ett diskussionsforum eller? Du påstår saker och jag frågar efter dina belägg för det du påstår samt dina tankar runt det hela, det har varken att göra med någon slags inre frid, nyfikenhet om religion eller att provocera. Ärligt talat, tycker du ofta att ifall folk ber dig backa upp det du påstår att du provocerar eller att de hånar dig? Hade det inte varit enklare att kunna visa evidens för den propaganda du sprider?

Kan du inte peka ut exakt var du svaradepå min fråga, jag har läst tillbaka i tråden men hittar det faktiskt inte?

Kul att du har "viktigare" saker att göra än att diskutera (grattis, du har ett arbete, det har jag med)... men tid att titta på timslånga program på internet och sedan posta dem här, den tiden har du?
    Jag skrev att inget får mig att vända mig bort från min kristna tro, då jag redan funnit rätt:)

• Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-03-10 18:02:20 följande:
    Jag skrev att inget får mig att vända mig bort från min kristna tro, då jag redan funnit rätt:)
    Det må kännas rätt för dig, men det betyder inte att det är sant. Du är alltså inte öppen för att du kan ha fel?

Du har ingen kommentar till mina övriga frågor utan fortsätter glatt som att inget har hänt? Hur resonerar du kring det jag sagt om vittnesmål och liknande då... är allt sant som bekräftar det du redan tror på, och allt som pekar på motsatsen är automatiskt osant? Hur tror du världen hade sett ut om vi alla gick efter den "principen"?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3