Jesus Mirakel Tråd 3
Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna
Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna
Det är svårt att diskutera med personer som verkar ha lagt sunt förnuft och logiskt tänkande åt sidan i vissa frågor.
Inger religon klarar av att ställas mot ett sunt och logisk resonemang, foch så fort det börjar bli kniviga frågor så undviker man dem, eller kommer med svar som "det är guds vilja" eller "det bara är så"
Men offrade jesus sig för människans synder då, var det inte bara så att romarna spikade upp honom för att han var en bråkmakare (enligt dom). Det var ju inte så att han frivilligt gick till romarna och bad dem avrätta honom för att förlåta männsklighetens synder, han blev ju avrättad i vilket fall. Det är väl en efterkonstruktion att han gjorde det för syndens skull. Att du finner tröst i jesus beror väl mest på att du är uppväxen i ett land med kristen tradition. Detta har jag nämnt tididgare, man får den tro man är uppfostrad till (till 99%). Om du har rätt skulle ju alla vara kristna, det vore ju märkligt att folk om din sits i andra länder inte finner jesus, utan muhammed eller buddha när de söker gud. Alltså kan du inte ha rätt, för fanns det en gud skulle det bara finnas en religion, och det gör det ju inte, eller hur. Anser inte pingstvänner förresten att tex cancer orsakas av syndigt leverne, dvs folk som dör i cancer har förtjänat det? Det har jag nämligen personligen hört av en pingstpastor. Tycker det är en rätt skrämmande människosyn. Kan du v isa något fall där någon fått tillbaka ett avkapat ben? någon helt blind utan ögon som fått ögon tillbaka pga bön? Och inte bara nån text, utan medicinsk dokumenterade fall. Bara för att nån skriver att en fånge slutat ha ont i benet så behöver det inte vara sant, och det är inte samma sak som att få tillbaka ett saknat ben eller en arm. Om detta skett skulle det vara en medicinsk sensation, och borde vara väl dokumenterad. Väntar ivrigt pålänk!
Rundown, vill bara tillägga att det faktiskt är mycket vanligt att muslimer ser Jesus. Jag skulle vilja säga "särskilt" vanligt att just muslimer ser Honom.
Ska berätta om en f.d. muslimsk kvinna. När hon bodde i Iran var hennes son allvarligt sjuk. Hon satt vid hans sängkant på sjukhuset och bad och läste i koranen. Då hon läser om "Ismael"- alltså Jesus, hör hon en röst som säger "be till mig och din son ska bli frisk". Hon ber till Jesus (vilken i islam "bara" är en profet), och hennes son blir frisk. Hon och hela hennes familj konverterar till kristendom. De bor nu i Göteborg.
Träffade även en muslimsk kille för något år sedan som berättade att han i en dröm sett en man som "lyste" som han beskrev det, när han frågade mannen vem han var svarade han "jag är Jesus". Han blev kristen. Jag vet också många många fler.
Det som är grejen med tro är att det inte går att bevisa och även om du själv skulle bli till exempel helad från, låt säga, cancer när du ber till Jesus är det ändå inget som säger att du skulle välja att tro för det. Man måste bli överbevisad på insidan och man måste vilja tro. Jag förstår att många kan tycka att det är helt vansinnigt när man berättar diverse under och annat som inte går att förklara vetenskapligt för det är inte så vårt vårt samhälle ser ut idag. Allt ska ju vara vetenskapligt för att kunna tas emot. Men tänk på detta: Det finns väldigt mycket som skett och som sker som inte gått eller går att förklara ur ett vetenskapligt perspektiv. Finns oerhört många exempel inom sjukvården där läkare stått förstummade då personer tillfrisknat på ett ovetenskapligt sätt.
Och tänk, att fastän Jesus vandrade omkring på jorden förut, helade människor, berörde dem och till och med uppväckte döda så var det ändå folk som ville döda Honom. Men för de som vågar öppna sitt hjärta och säga "Gud om du finns så vill jag tro på dig"....där kan Gud ge mer bevis än någon vetenskapsbok eller vetenskapsman kan ge.
Jag pratar mer än gärna tro:) Du verkar vara en härlig person.