• Lillan1971

Min 17åring (!!!!!) bet mig!!

Helt chockad.... Hennes hår hade rufsat till sig, och jag har som vana att rätta till det då på andra med och hon blev arg och jag sa bara lugnt att jag skulle rätta till det.
    Hon sprang då upp på sitt rum och vi andra satte oss och åt, ropade på henne men inget svar. Tillslut blev jag riktigt förbannad och när jag var halvvägs i trappan sprang hon och låste in sig på toaletten. EFter många om och men kom hon ut och jag skrek då till henne att hon skulle gå ner och äta. Hon börja putta på mig och kalla mig jävla kossa bla.

Frågade henne varför hon inte ville äta och anledningen var att hon inte ville se mig. Jag tog tag i hennes arm och sa att nu följer hon med ner och äter, och vad gör hon då?! JO HON BITER MIG!!!!!!!!
    Att en 3åring gör så kan jag förstå men en 17åring, då är det nåt som inte är rätt i huvudet.

Maten är ialf undandukad och hon ska hem till sin pappa idag som säkert itne kommer ha någon mat förrän imorn, hon vet vad hon ger sig in på. Utav mig får hon inget ialf!

*chockad*

Mamma till fem ♥ Från&med dagen du blir mamma har du ditt hjärta springandes utanför kroppen för alltid ♥
  • Svar på tråden Min 17åring (!!!!!) bet mig!!
  • Birgitta2

Men oj. Var hon 17 år????  Jösses, jag har hört att barn kan bråka med sina föräldrar, men att bita sin mamma? Dock - jag hade verkligen inte sprungit efter henne och tvingat henne till middagsbordet. Och jag skulle verkligen inte skrika till min 17-åring att komma ner och äta. Hon avgör själv om hon är hungrig eller inte. Jag tror inte det är bitandet som är problemet här utan ömsesidig brist på respekt. Från ditt håll också alltså. När du frågade henne varför hon inte ville äta, var det redan kört. Det skulle du gjort innan du började skrika till henne. 17-åringar är stora, och vill bli behandlade som det. Hon var sur från början och då hade jag lämnat henne ifred. Men - det är jag det.

• LabLover

Ja, jag hade nog också kunnat bita någon om jag kände mig kränkt. Kanske behöver ni gå och samtala med någon om er relation?

Lycka till!

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Lillan1971

Kan förstå att hon blir arg när jag skriker på henne att hon ska komma ner och äta... Men att hon biter mig!! Inte ens min 3,5åring har bitit mig nån gång.

Hon har tjatat sen klockan 1 ungefär att hon var hungrig och när maten väl är klar ska hon inte ha just för att jag rättade till hennes hår som lagt sig konstigt.

Mamma till fem ♥ Från&med dagen du blir mamma har du ditt hjärta springandes utanför kroppen för alltid ♥
  • Lillan1971

Har haft kontakt med psykolog sedan hon var liten. Pga hon har en medfödd lungsjukdom. Men sen bor hos sin pappa och träffar mig kanske 1 gång i månaden ungefär.... Så det blir inte så ofta att vi pratar med någon, men var där igår och sen dess har hon varit ganska småtjurig.

LabLover skrev 2010-02-24 15:02:58 följande:
    Ja, jag hade nog också kunnat bita någon om jag kände mig kränkt. Kanske behöver ni gå och samtala med någon om er relation? Lycka till!
  • Birgitta2
    Lillan1971 skrev 2010-02-24 15:04:48 följande:
    Kan förstå att hon blir arg när jag skriker på henne att hon ska komma ner och äta... Men att hon biter mig!! Inte ens min 3,5åring har bitit mig nån gång.Hon har tjatat sen klockan 1 ungefär att hon var hungrig och när maten väl är klar ska hon inte ha just för att jag rättade till hennes hår som lagt sig konstigt.
    Sen kl 13.00? Kunde hon inte tagit en macka att lugna magen med? Eller fick hon inte det? Ni båda två beter er som tre-åringar tycker jag. Du griper tag i hennes arm, hon biter dig. Du skriker på henne och hon skriker tillbaka.
  • Terppa

hm, hon är 17! Det är dags att kräva mogenhet av henne men också GE respekt till din nästan vuxna dotter! Själv flyttade jag hemifrån som 17-åring och har sedan dess skött mig själv... Skulle aldrig i livet godtagit att behandlas så som din dotter behandlas. Men jag skulle inte heller behandla min mamma lika respektlöst som din dotter behandlat dig...hmm... Det kanske är läge att gå och prata gemensamt med en terapeut?

• LabLover
    Lillan1971 skrev 2010-02-24 15:06:33 följande:
    Har haft kontakt med psykolog sedan hon var liten. Pga hon har en medfödd lungsjukdom. Men sen bor hos sin pappa och träffar mig kanske 1 gång i månaden ungefär.... Så det blir inte så ofta att vi pratar med någon, men var där igår och sen dess har hon varit ganska småtjurig.
    Jo, men ni behöver kanske prata om er relation, inte om hennes lungsjukdom?
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Lillan1971

Hon får jättegärna äta hur många smörgåsar hon vill, men det vill hon inte för det är ju äckligt.

Birgitta2 skrev 2010-02-24 15:06:36 följande:
    Sen kl 13.00? Kunde hon inte tagit en macka att lugna magen med? Eller fick hon inte det? Ni båda två beter er som tre-åringar tycker jag. Du griper tag i hennes arm, hon biter dig. Du skriker på henne och hon skriker tillbaka.
  • Birgitta2
    Terppa skrev 2010-02-24 15:07:07 följande:
    hm, hon är 17! Det är dags att kräva mogenhet av henne men också GE respekt till din nästan vuxna dotter! Själv flyttade jag hemifrån som 17-åring och har sedan dess skött mig själv... Skulle aldrig i livet godtagit att behandlas så som din dotter behandlas. Men jag skulle inte heller behandla min mamma lika respektlöst som din dotter behandlat dig...hmm... Det kanske är läge att gå och prata gemensamt med en terapeut?
    För att FÅ respekt så skall man förtjäna det. Och det gäller både mor och dotter. Ja, terapi låter inte dumt. TS - försök att komma till samtalsterapeut med din dotter innan er relation barkar rätt åt skogen.
Svar på tråden Min 17åring (!!!!!) bet mig!!