• Lillan1971

Min 17åring (!!!!!) bet mig!!

Helt chockad.... Hennes hår hade rufsat till sig, och jag har som vana att rätta till det då på andra med och hon blev arg och jag sa bara lugnt att jag skulle rätta till det.
    Hon sprang då upp på sitt rum och vi andra satte oss och åt, ropade på henne men inget svar. Tillslut blev jag riktigt förbannad och när jag var halvvägs i trappan sprang hon och låste in sig på toaletten. EFter många om och men kom hon ut och jag skrek då till henne att hon skulle gå ner och äta. Hon börja putta på mig och kalla mig jävla kossa bla.

Frågade henne varför hon inte ville äta och anledningen var att hon inte ville se mig. Jag tog tag i hennes arm och sa att nu följer hon med ner och äter, och vad gör hon då?! JO HON BITER MIG!!!!!!!!
    Att en 3åring gör så kan jag förstå men en 17åring, då är det nåt som inte är rätt i huvudet.

Maten är ialf undandukad och hon ska hem till sin pappa idag som säkert itne kommer ha någon mat förrän imorn, hon vet vad hon ger sig in på. Utav mig får hon inget ialf!

*chockad*

Mamma till fem ♥ Från&med dagen du blir mamma har du ditt hjärta springandes utanför kroppen för alltid ♥
  • Svar på tråden Min 17åring (!!!!!) bet mig!!
  • Lillan1971

Hennes barndom har varit mkt på sjukhus då hon föddes med en lungsjukdom, dagis började inte hon förrän hon var 2,5år ungefär, men även då var det mkt besök på sjukhus osv vilket det var fram tills ohn började 4an men nu har det blivit mer igen eftersom dom sett att det blivit värre, troligtvis pga rökning.

Hemmaföräldern skrev 2010-02-25 22:41:50 följande:
    Hur var hennes första år? Har du själv ansvarat för hennes fostran eller har hon vuxit upp på dagis?
    Mamma till fem ♥ Från&med dagen du blir mamma har du ditt hjärta springandes utanför kroppen för alltid ♥
  • burriburrbloggen

Det ligger nånting bakom att hon bet dig i armen.

Endera är det störningar som pågått en längre stund, hon har problem, eller så är det nåt annat.
    Jag skulle kunna tänka mig att bita min mamma i armen. Om hon var tillräckligt jävla irriterande under tillräckligt lång tid. Och jag är 25. 
    Årets mamabloggare 2009
  • sarah

Alltså du behandlade henne så som man ev. kanske behandlar en 5 åring.

17 år... då fick jag mer eller mindre bestämma ganska mkt själv i alla fall om i fall och när jag vill äta. Ville jag inte äta så var det naturligtvis ingen som tvingade mig. hade jag och min mamma bråkat så lät hon mig vara i fred om jag ville vara i fred. Mina föräldrar behandlade och respekterade mig som en vuxen.

Varför ska du tvinga henne att äta? hon är inget litet barn?
    Jag hade känt mig kränkt om någon började slita i mig på det där viset och jaaa kanske hade jag reagerat på samma sätt som hon...

Skulle du finna dig om din mamma i dag började slita i dig och tvinga ner dig till matbordet?
    respektera din dotter hon är inget litet barn.

(¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • HäxanSurtant3
    sarah skrev 2010-02-25 23:27:42 följande:
    Alltså du behandlade henne så som man ev. kanske behandlar en 5 åring.17 år... då fick jag mer eller mindre bestämma ganska mkt själv i alla fall om i fall och när jag vill äta. Ville jag inte äta så var det naturligtvis ingen som tvingade mig. hade jag och min mamma bråkat så lät hon mig vara i fred om jag ville vara i fred. Mina föräldrar behandlade och respekterade mig som en vuxen.Varför ska du tvinga henne att äta? hon är inget litet barn?Jag hade känt mig kränkt om någon började slita i mig på det där viset och jaaa kanske hade jag reagerat på samma sätt som hon...Skulle du finna dig om din mamma i dag började slita i dig och tvinga ner dig till matbordet?respektera din dotter hon är inget litet barn.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Choice

Hmm, du anser att det är något som inte står rätt till i huvudet på henne, men själv försöker du tvinga ner henne att äta genom att ta tag henne i armen?
    Du kanske borde ta dig en funderare om det är något som inte står rätt till i huvudet på dig själv, isåfall.

Charlotte, Elliot, Vincent & Isabelle - mitt hjärta slår för er!
  • JAG är BÄST
    Miss Cee skrev 2010-02-25 16:11:43 följande:
    Jag bedömer situationen efter vad som står i ts. Eftersom det knappast är någon annan som författar det inledande inlägget så förutsätter jag att ts står för vad hon skriver och anser att det ger en rättvisande bild av vad som skedde. Annars får man nog skylla sig själv. Nej barn ska inte få bete sig hur som helst. Men det finns en väldig massa sätt att hantera situationen på utan att bli handgriplig i de flesta fall. Det är en 17 åring vi pratar om, inte en femåring. Och kasta mat på väggarna gjorde hon knappast.Du blandar äpplen och päron rätt friskt här. Om du tycker att det är konstruktivt att handgripligen tvinga en 17-åring att sätta sig vid matbordet, och att det på något sätt skulle resultera i en trevlig stund med matro för hela familjen så får det stå för dig. Själv ska jag lägga på golvet och skratta ett tag.
    LÄS inlägg 58!
  • Miss Cee
    JAG är BÄST skrev 2010-02-26 00:44:58 följande:
    LÄS inlägg 58!
    Så??

Det var svar på nr57 som du riktade till mig. Men jag kan inte säga att nr 58 gjorde någon större skillnad.
  • BlommyNess12
    JAG är BÄST skrev 2010-02-25 00:37:36 följande:
    Du vettiga människa !!!!!!!
    Seriöst, du tycker TS gör något bra? Min mamma var sådan och jag kan säga att jag flyttade hemifrån i ren jävla protest när jag var sexton år. Man kan inte hunsa sina barn, man är fortfarande människa med rätt att bestämma över sig själv, ingen jävel har rätt att stå och skrika åt en och SLÄPA EN TILL MATBORDET?! Jag skulle fan aldrig ens tvinga min 1,5 åring att äta mat? WTF liksom?
Svar på tråden Min 17åring (!!!!!) bet mig!!