• Lillan1971

Min 17åring (!!!!!) bet mig!!

Helt chockad.... Hennes hår hade rufsat till sig, och jag har som vana att rätta till det då på andra med och hon blev arg och jag sa bara lugnt att jag skulle rätta till det.
    Hon sprang då upp på sitt rum och vi andra satte oss och åt, ropade på henne men inget svar. Tillslut blev jag riktigt förbannad och när jag var halvvägs i trappan sprang hon och låste in sig på toaletten. EFter många om och men kom hon ut och jag skrek då till henne att hon skulle gå ner och äta. Hon börja putta på mig och kalla mig jävla kossa bla.

Frågade henne varför hon inte ville äta och anledningen var att hon inte ville se mig. Jag tog tag i hennes arm och sa att nu följer hon med ner och äter, och vad gör hon då?! JO HON BITER MIG!!!!!!!!
    Att en 3åring gör så kan jag förstå men en 17åring, då är det nåt som inte är rätt i huvudet.

Maten är ialf undandukad och hon ska hem till sin pappa idag som säkert itne kommer ha någon mat förrän imorn, hon vet vad hon ger sig in på. Utav mig får hon inget ialf!

*chockad*

Mamma till fem ♥ Från&med dagen du blir mamma har du ditt hjärta springandes utanför kroppen för alltid ♥
  • Svar på tråden Min 17åring (!!!!!) bet mig!!
  • Lillan1971

Spänd av förväntan: Nej hon har aldrig bitit mig innan, hon bet sin storasyster en gång men då var hon ungefär 11år. Slagits och kastat saker har hon gjort med, senast det hände var väl när hon var 15år. Därför blev jag så chockad nu...

Mamma till fem ♥ Från&med dagen du blir mamma har du ditt hjärta springandes utanför kroppen för alltid ♥
  • Birgitta2
    Lillan1971 skrev 2010-02-24 14:54:56 följande:
     Maten är ialf undandukad och hon ska hem till sin pappa idag som säkert itne kommer ha någon mat förrän imorn, hon vet vad hon ger sig in på. Utav mig får hon inget ialf! *chockad*
    Det känns lite trist att läsa. Du straffar din dotter. Hon är 17 år. Det känns som om ni är två stycken 17-åringar som kräver plats båda två och ingen jäkel tänker backa. Och bara en kan vinna. Läs din sista mening. Det är svårt att slåss mot sin mamma men hon gör sitt bästa. Du kan inte ändra på henne - du kan enbart ändra på dig själv. Men gör du det kan jag nästan garantera att din dotter kommer bete sig bättre.
  • hemmafrun

Kanske sett för många vampyr filmer på sistone;)?????

• tindra01

Om jag har förstått det hela rätt så bor hon inte hos er utan hos sin pappa..
    Då handlar det nog inte om "rätta till hår äta bita skrika" utan det var en reaktion från henne som blev när du rörde vid henne...
    Hon är beroende av mammas närhet och känsla av att få vara liten ibland.
    Istället för att känna en behaglig känsla när du rörde hennes hår så skyddade hon sig med en attityd bara för att slippa känna. Hon kanske är känslig just nu av olika orsaker..skola pojkvän mm mm . Har det hänt något i hennes liv just nu som du kanske inte vet om att hon bär på? En reaktion av detta slag beror oftast på något djupare än vad vi ser..  Hur nära relation har ni annars? Bor hon hos sin pappa och träffar dig bara en ggr i månaden så är det alldeles för lite. Hon behöver sin mamma fortfarande som stöd och support. Har ni ingen möjlighet att träffas oftare så att ni kan bygga upp ett förtroende..många småbråk och tjafsanden skulle automatiskt försvinna då om hon öppnade upp."Skriker du åt mig då slutar jag att lyssna..men pratar du med mig så hör jag varje ord.,,"sa min son till mig../kram kram

• Maria A Koberg

Varför straffar du din dotter genom att inte låta henne äta trots att du vet att hon inte kommer få i såg nåt under hela kvällen???

Tycker du att ni löser problemet då? Hur tror du detta påverkar hennes syn på dig? Självklart är det inte okej att bitas och slåss men att inte ge sina barn mat för att man själv är arg är fan inte heller okej!!

• Lillan1971

Tindra01: När jag flyttade ifrån den staden där hennes pappa bor -07 så flyttade hon med mig. Det var hennes egna val. I juni -09 bestämde hon sig för att flytta tillbaka till sin pappa och börja gymnasiet där, och visst fick hon det. Vi kom då överens om att hon skulle komma hit varannan helg och lite då å då på loven, det funkade super till en början sen ville hon inte de mer :(

Vi har haft en ganska nära relation med lite småbråk som hör till då å då. Sen nu sen hon flyttade till sin pappa har de bara blivit värre å värre.

• lejosmamma06

Försök att bli vänner innan hon åker, trots att det var fel av er båda att bete er som ni gjorde så är huvud saken att någon av er tar ansvar för handlingarna som skedde.
    Det bästa för dig är att be om ursäkt och förklara för henne varför du gjorde som du gjorde så tycker jag att du har tagit ditt ansvar som mamma och gjort det bästa av situationen. Det som har hänt kan man inte göra så mycket åt, utan man får ta sitt ansvar och försöka rädda relationen på bästa sätt. Det är trots allt din dotter!

Hoppas att det löser sig för er {#lang_emotions_smile}

• LyckligtSlut

Jag har också i mitt liv kunnat bli knepig när folk rör vid mig när jag inte vill för att jag mår dåligt t ex och de inte slutar ta i mig när jag säger att jag inte vill. Ja, jag har t o m BITIT folk i ganska vuxen ålder pga sådant... Men skrika kossa och sådant låter inte så bra heller iofs.

Hon kanske kände sig trängd just då, men det är inte direkt försvarbart att bita folk. Hjälper knappast att jaga folk som känner sig tärngda och låser in sig för att man inte ska ta i dem. Men något verkar ju göra att hon inte alls mår bra just nu. Prata med pappan om det här, så kanske du förstår bättre? Lycka till iaf.

• redneck girl

jag skulle inte tvinga min 17 åring att äta.passar det inte blir hon utan bara.

• Lillan1971

Maria A Koberg: Maten stod på bordet, hon ville inte ha. När jag och mina två yngsta ätit klart sa jag till henne hur lugnt som helst att vi ätit klart och hon kan gå ner och äta nu, själv utan att någon av oss andra är där. Det gjorde hon inte och jag vänta ca en halvtimme men hon skulle inte ha.

Svar på tråden Min 17åring (!!!!!) bet mig!!