Anonym (ts) skrev 2010-02-25 18:17:04 följande:
jag vet ju att min son får bra mat på dagis.. och på helgerna är de faktiskt min sambo som lagar maten för han har rätt bra koll på de me mat.. men ja äter ju mest bara godis o allt onyttigt. jag är som ett barn finns de ingen lagad mat så äter ja knappt.. man måste typ servera mig mat.. ja grönsaker köper ja alltid och oftast kyckling.. pålägg blir alltid skinka för ja ha dålig fantasi.. ja ha gjort lasagne 1 g bara hehe länge sen, men de är ju god mat..
Okej, nu får du helt enkelt skärpa dig och ta hand om dig själv :) Du och din kropp förtjänar bättre än all den skit du stoppar i dig.
Du tycker säkert inte ens att godis är särskilt gott längre, eller hur?
Jag har förut inte heller gillat att laga mat, men har nu bestämt mig för att lära mig. Och vet du, det börjar bli rätt skoj!
Så din läxa är nu att börja äta ordentlig och näringsrik frukost och lunch. Eftersom att du inte rör dig särskilt mycket behöver du inte äta alltför mycket kolhydrater (ris pasta potatis). Men nu när du har så dåliga vanor tycker jag först och främst du ska lära dig att äta, och få in vanorna.
Googla enkla recept! Ta dig i kragen och bestäm dig för att ta tag i dig själv, för din egen skull. Ok??
Ska du måsta maila mig varje dag och skriva vad du ätit??
:)