• Anonym (ts)

va e kalorier socker?

nu ha ja bestämt mig för att försöka äta mindre socker och de me kalorier, problemet är att ja inte vet va som innehåller detta då förutom kakor och läsk och godis..
    va är de jag ska sluta äta?
    nån som kan ge lite tips?

tack

• Svar på tråden va e kalorier socker?
  • hemlig02

Jag förstår inte riktigt hur du menar.... Kalorier MÅSTE du ju ha i dig, kalorier är ju bara ett sätt att mäta energin i det man äter och du kan ju inte låta bli att äta

Läs på innehållsförteckningen vad allt innehåller, så vet du om det är socker i. Det som en produkt innehåller mest av brukar stå först i innehållsförteckningen, så om socker står i början, så vet du att produkten innehåller ganska stor del socker

Vill du gå ner i vikt så är det oxå viktigt att du inte äter FÖR lite!

• starless

Tänker du på kolhydrater? Ska du köra LcHf eller GI tycker jag att du ska investera i en bra bok om dessa koster innan du sätter igång.

• Anonym (ts)

många säger att man inte ska äta för mkt kalorier.
    alltså som tex potatis men va e de mer man ska undvika  o tex ljust bröd

• Anonym (ts)

ja kolhydrater heter de haha
    se vilken koll ja har

• Nillinsimim

Du ska dra ner på kolhydrater ja, men du behöver dem ändå, tänk så här du ska ha lika mycket kolhydrater som kött, fisk fågel dvs lika mycket som din knytnäve stort. Resten ska du äta grönsaker.

• starless

Fortfarande bör du skaffa dig en bra bok om GI innan du kör.
    Men annars är det typ:

Vanlig pasta
    Vitt bröd
    Vetemjöl
    Majsmjöl
    Vitt ris och Jasminris
    Potatis i typ alla former (potatismos, potatisgratäng, bakad potatis, kokt potatis, strips osv.)
    Couscous
    Flingor
    Sötad müsli
    Puffar
    Majs
    Tacoskal
    Majschips
    Chips
    Popcorn
    Ostbågar
    Salta pinnar
    Jordnötsringar
    Fikabröd
    Kakor & Kex
    Socker
    Juice
    Saft
    Läsk
    Smaksatt youghurt
    Glass
    Godis
    Mjölkchoklad
    Sylt & Äppelmos
    Ketchup
    Öl, Sprit & Vin.

• Anonym (ts)
    starless skrev 2010-02-25 09:24:48 följande:
    Fortfarande bör du skaffa dig en bra bok om GI innan du kör. Men annars är det typ: Vanlig pasta Vitt bröd Vetemjöl Majsmjöl Vitt ris och Jasminris Potatis i typ alla former (potatismos, potatisgratäng, bakad potatis, kokt potatis, strips osv.) Couscous Flingor Sötad müsli Puffar Majs Tacoskal Majschips Chips Popcorn Ostbågar Salta pinnar Jordnötsringar Fikabröd Kakor & Kex Socker Juice Saft Läsk Smaksatt youghurt Glass Godis Mjölkchoklad Sylt & Äppelmos Ketchup Öl, Sprit & Vin.
    detta ja inte ska äta va?
    ja ja ska nog fixa en sån bok imorgon :)
  • hemlig02
    Anonym (ts) skrev 2010-02-25 10:39:17 följande:
    detta ja inte ska äta va?ja ja ska nog fixa en sån bok imorgon :)
    Du kanske kan hitta nån bra bok på bokrean, den började ju idag!
  • Anonym (lchf-fan)

Läs på nätet annars! Googla lchf + nybörjare så får du nog en massa bra träffar!

jag har ätit lchf (low carb high fat) sedan 10/1! Mår skitbra och har gått ner ett par kilon redan. Framför allt har jag fått bukt med mitt sötsug vilket är jätteskönt! 
  • Anonym (ts)

just de bokrean började idag, perfekt tajming :)
    ja ja får googla de och kolla..
    ja förstår inte hur ja ska bli av me mitt sötsug.. minst en stor godispåse om dagen annars känner ja mig halv död..
    få se hur ja lyckas, men natur godis är de nåt man kan äta?

Svar på tråden va e kalorier socker?