• Anonym

Min dotter fick ingen födelsedagspresent!

Låter som ett ilandsproblem jag vet de, men för mig är detta stort....  funderar på att vända på klacken!

Förklarar kort och gott

Han har inga barn, jag har flera. Vi har varit tillsammans i snart ett halvår. Vi bor ihop. Hans brors fru fyllde år här för 2 veckor sen och då pungade karln ut 1500 i present till henne. De är ju kul att han kunde göra det. Men nu när min dotter fyllde 2 så fick hon ingenting.....inte en kram ens! Hur ska man tolka det?! Mitt mammahjärta är paj. Kräver givetvis inte att han ska köpa något för 300 eller liknande, en boll för tjugo spänn hade räckt bra.....hade inte ens reagerat på VAD han köpt bara han uppmärksammade hennes födelsedag liksom.

Jag överreagerar va?.....

• Svar på tråden Min dotter fick ingen födelsedagspresent!
  • Anonym (usch)

nej du överreagerar inte!! tur hon inte är så gammal så hon inte förstår, men samtidigt är det inte det som är problemet heller. utan han borde förstå att du också blir ledsen, hon är ju det finaste du har.. har varit med om liknande, fast det bara var en moster som inte köpte ngt. tycker det är väldigt tastkigt. som du säger hade det räckt med en boll, kritor el vad som helst. bara tanken!!

• Birgitta2

Ja, jag tycker att du överreagerar. Ni har bara varit tillsammans i 6 månader. Sen i höstas. Ni bor antagligen inte heller ihop så vitt jag kan förstå. Han har heller inga barn och du har flera stycken. Det innebär också att han kanske inte ens tänker på det. Han har ingen vana vid barn alls. Jag hade själv inte ens reagerat om en ny partner inte köpt nån present till mina barn.

• Anonym (:()

Jag hade också blivit ledsen. Prata med honom om det och berätta hur du känner.

Jag gav mina bonusbarn presenter efter en resa jag gjort t.o.m.
    När hans barn fyllde år första gången så bodde vi redan ihop och då var jag med och hjälpte till med kalas och presenter. '

Men som sagt prata med honom. Han trodde inte att han var med på dina presenter kanske?

• fjonkan

Eftersom ni bor ihop tycker jag det är lite märkligt att inte uppmärksamma en familjemedlems födelsedag. Kan det vara så att han tycker att det du köper till dottern i present även är från honom?

Jag äter därför finns jag...................
  • TessaS

Jag köper inte en present speciellt från mig till mina bonusar, utan det som deras pappa köper är från oss båda...
    han kanske resonerade så också?

• Anonym
    Birgitta2 skrev 2010-02-26 09:08:59 följande:
    Ja, jag tycker att du överreagerar. Ni har bara varit tillsammans i 6 månader. Sen i höstas. Ni bor antagligen inte heller ihop så vitt jag kan förstå. Han har heller inga barn och du har flera stycken. Det innebär också att han kanske inte ens tänker på det. Han har ingen vana vid barn alls. Jag hade själv inte ens reagerat om en ny partner inte köpt nån present till mina barn.
    Jo, vi bor ihop! sover ihop varje natt....äter med barnen varje dag.... vi lever som en familj fast han är lite av en "småslapp" pappa som inte borstar deras täner och så men de bryr jag mig inte om alls! Men en sketen uppvakning! flickan fick inte ens en kram eller ett grattis
  • Anonym

ok, tack allihop.....då kanske jag har lite underlag att känna lite sorg.

hans intresse här i livet är bilar. vi håller tillsammans på att ta lån för att rusta upp en av hans bilar. så jag deltar ju i hans egna liv..... är inte min dotter ens värd ett grattis då?

• Anonym (moltas)
    Birgitta2 skrev 2010-02-26 09:08:59 följande:
    Det står ju klart och tydligt i ts att de bor ihop. Vilket okänsligt inlägg! Jag hade blivit jätteledsen om inte min sambo brydde sig om min dotters födelsedag. En styvfamilj är också en familj och i en familj så uppmärksammar man varandras födelsedagar (om man inte är jehova eller av annan anledning inte firar födelsedag). Men styvfamlij kanske inte räknas eller?
  • Miraklet09
    Anonym skrev 2010-02-26 09:17:40 följande:
    ok, tack allihop.....då kanske jag har lite underlag att känna lite sorg.hans intresse här i livet är bilar. vi håller tillsammans på att ta lån för att rusta upp en av hans bilar. så jag deltar ju i hans egna liv..... är inte min dotter ens värd ett grattis då?
    väldigt fult gjort av honom, men det kan inte vara så att han har en överaskning
    till henne då?
    prata med honom och få honom att förstå att han inte kan behandla henn så,
    säg som det är som du skrev här att ens en boll eller liknande, bara att
    han ens ger henne en grattis kram, men han kanske fortf är osäker hur han ska hantera sådana där situationer, att han inte riktigt kan hantera det??
    om du förstår mig rätt, vissa män behöver en push i röven innan dem fattar,
    vissa behöver alltså lite vägledning, dem e oftast rädda att göra fel..
  • Anonym (:()

Ta inga lån med denna kille... Ni har inte varit ihop så länge ännu och ahn verkar inte riktigt se er som en familj än heller.

TA INTE LÅN MED HONOM!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Min dotter fick ingen födelsedagspresent!