• Anonym

Min dotter fick ingen födelsedagspresent!

Låter som ett ilandsproblem jag vet de, men för mig är detta stort....  funderar på att vända på klacken!

Förklarar kort och gott

Han har inga barn, jag har flera. Vi har varit tillsammans i snart ett halvår. Vi bor ihop. Hans brors fru fyllde år här för 2 veckor sen och då pungade karln ut 1500 i present till henne. De är ju kul att han kunde göra det. Men nu när min dotter fyllde 2 så fick hon ingenting.....inte en kram ens! Hur ska man tolka det?! Mitt mammahjärta är paj. Kräver givetvis inte att han ska köpa något för 300 eller liknande, en boll för tjugo spänn hade räckt bra.....hade inte ens reagerat på VAD han köpt bara han uppmärksammade hennes födelsedag liksom.

Jag överreagerar va?.....

• Svar på tråden Min dotter fick ingen födelsedagspresent!
  • rightbackatyou
    Mammadeus skrev 2010-02-27 15:01:07 följande:
    Du överreagerar inte. Din sambo verkar inte se er som en familj. Tycker du ska prata med honom om vad han har för inställning till styvfamiljslivet. Är den liknande righbackatyous inställning ska du absolut lämna honom för dotterns skull.
    För HANS skull framför allt, det kommer vara han som lider
  • Baloo81

Men vad är det för fel på din karl som vill ta lån får att renovera en bil. Om det är en projektbil så tar man inte ett lån till det. Utan man renoverar bilen eftersom man har pengar.
    Jag skulle aldrig ta lån och jag tycker att du TS inte ska gå med på det. Om han nu vill det så får han stå själv som låntagare. Man kan vara med sin sambos intresse utan att ta en massa lån.
    Sen så förstår jag inte vad du håller på med TS. Går upp kl 6 på morgonen för att göra hans frukost??? hur gammal är han, en bebis kanske?
    Visst lite tråkigt att han inte köpte något till dottern. Men det jag kan hålla med dig om att han borde ha sagt grattis iallfall.

• gosmamman

Gar inte läst tråden utan svarar bara TS!

Jag antar att du köpte presenter till henne och eftersom ni bor ihop så skulle jag kunna tänka mig att han tycker att dom kom från er gemensamt eftersom ni tillhör samma hushåll, så skulle nog jag tolka det.

Mer förvånad över att han inte gav henne en kram, det brukar man göra.

• tusselisan

Låter som  att han antingen markerar att ni inte "står" så nära varandra, eftersom han tydligt visade att han kunde uppmärksamma födelsedagar genom svägerskans present, eller så tänkte han helt enkelt inte på din dotter, isf kunde han åtminstone sagt grattis o gett en kram. Gör mig sorgsen och har han valt att leva med dig inkluderar det dina barn iaf så att han kan visa att han bryr sig!

• Anonym

Hur ser er relation i övrigt ut?

Jag är inte sambo, men tillsammans med en kille sedan 1½ år och jag tycker om hans dotter jättemycket, men jag köpte aldrig en födelsedagspresent till henne. Det berodde på att jag inte träffade henne på hennes födelsedag eftersom jag inte var välkommen av min pojkväns föräldrar att vara där och fira henne.

Jag kunde ha gett presenten en annan dag men markerade för min pojkvän att han och hans föräldrars handlande inte var rätt. Nu är dottern bara 2 år så hon har ingen uppfattningen om att JAG inte gav henne en leksak. Hade hon varit äldre hade jag säkert gjort annorlunda.

Dock så ger jag barnet spontanpresenter och julklappar.

Kan det vara så att din kille på något sätt känner sig undanskuffad från barnet av dig, eller någonting i er relation som gör att han inte känner någon lust att uppvakta ditt barn?

• Mamma till gullungen

Min sons pappa och jag bor inte ihop längre,när min son fyllde tre år förra året så fick han ingen present av sin pappa,han fick inte ens ett kort.Det gjorde så ont i mig när han inte fick någon present av sin pappa,för jag såg på han att han blev ledsen för att han inte fick öppna någon present som var från hans pappa.Jag var så arg och besviken på mitt ex att jag köpte en leksak till min son och sa att den här är från din pappa och min son blev jätteglad,det var kanske fel gjort av mig men jag ville inte se min son vara ledsen för att hans pappa inte brydde sig om att köpa en present till honom när han fyllde år.

• Mammadeus
    rightbackatyou skrev 2010-02-27 15:06:49 följande:
    För HANS skull framför allt, det kommer vara han som lider
    Tycker du att det är för mycket begärt att man gratulerar sin styvdotter på födelsedagen? Lider man av att göra det?
    Nej, gå och ha din bukkakefest någon annan stans istället.
  • AnnaKlara
    Anonym skrev 2010-02-26 09:51:32 följande:
    förlåt att jag sa så.....öm tå. de kändes tidigt för mig då också men som sagt de hör inte hit och jag lovar att de finns bra anledningar till att de blev som de blev.men jag känner mig besviken för att jag givit allt! jag släppte in honom i mitt och mina barns liv. eg har jag rätt till 32000 mer än honom i bostaden för att jag betalade handpenningen, de strök jag. jag tar lån till hans bil (tillsammans med honom) för 50 000. Jag tvättar allt, jag står för all mat (både köper och lagar) går fan upp 6 på morgonen för att göra hans frukost!...jag har verkligen vänt ut och in på mig själv och min dotter får inte ens höra ordet "grattis" av honom. därför börjar jag nu undra om allt står rätt till. Jag vill inte vara hans mamma, jag vill vara hans tjej på lika villkor.
    Varför ger du bort dina pengar? Varför går du med på att betala all mat? Wake up TS!
  • Betty Boop

Om man är ett par så ger man väl bort presenter tillsammans? Varför ska han köpa egna presenter till dina ungar?

• Anonym (medhållare)
    Betty Boop skrev 2010-02-27 20:18:47 följande:
    Om man är ett par så ger man väl bort presenter tillsammans? Varför ska han köpa egna presenter till dina ungar?
    Säger man grattis gemensamt också tro? Har en sagt grattis så kan den andra låtsas att det regnar. Ts karl verkar sakna normalt folkvett helt enkelt.
Svar på tråden Min dotter fick ingen födelsedagspresent!