Anonym skrev 2010-02-26 09:51:32 följande:
förlåt att jag sa så.....öm tå. de kändes tidigt för mig då också men som sagt de hör inte hit och jag lovar att de finns bra anledningar till att de blev som de blev.men jag känner mig besviken för att jag givit allt! jag släppte in honom i mitt och mina barns liv. eg har jag rätt till 32000 mer än honom i bostaden för att jag betalade handpenningen, de strök jag. jag tar lån till hans bil (tillsammans med honom) för 50 000. Jag tvättar allt, jag står för all mat (både köper och lagar) går fan upp 6 på morgonen för att göra hans frukost!...jag har verkligen vänt ut och in på mig själv och min dotter får inte ens höra ordet "grattis" av honom. därför börjar jag nu undra om allt står rätt till. Jag vill inte vara hans mamma, jag vill vara hans tjej på lika villkor.
Ooooooopssss... Du måste nog börja fundera vad det är du FÅR UT av det här förhållandet! Vad bidrar han med din sambo, hur delar ni upp saker och ting o.s.v. Du låter faktiskt mer som en mamma till två än en tjej med sambo och barn!
Du kanske har tagit för stort ansvar från början, vilket verkar vara vanligt när man vill "vara till lags" och få partnern att känna att den trivs och att man är en bra partner. Men mer vanligt än att det uppskattas verkar vara att partnern bara gör mindre och mindre, och förväntar sig mer och mer av den person som tidigt i förhållandet visat att hon/han är villig att GE (och ge mycket), både av sig själv, sin tid, sina pengar, sina tillgångar i övrigt o.s.v.
Behöver du ett sånt här förhållande verkligen?