• cattrixa

    Svärmor med sjukligt beteende!

    Jag känner bara att jag vill skriva om mig om allt skit  för er som ORKAR läsa allt!!!

    Jag har starka misstankar om att min svärmor har Bordeline eller om hon är parranoid eller till och med en narcissist.

    Vad tror ni har ni märkt något liknande beteende hos någon???

    Jag har reagerat på min svärmors beteende ända sen jag och min man blev tillsammans.

    Vi vet att hon vart hos personvetare och psykologer. Hon säger att personvetaren var sjuk i huvudet och psykologen säger att de inte alls är något fel på henne.

    Jag själv har upplevt att hon ena stunden är grovt svartsjuk på mig och andra stunden att hon skulle hata mig.

    När min man var hos mig och hälsade på i början så ringde hon hela tiden... Varje gång reagerade jag på att min man suckade och gick undan och pratade. Frågade inte så mycket om de men tyckte de va konstigt att han hela tiden suckade över att hon ringde och skickade massa sms. Reagerade också på att han fick upprepa massa saker till henne.

    En gång han var hos mig så ringde hon och fråga när han skulle komma hem för att hon fyllde år. Han sa att han skulle strax åka. Hon frågar varför inte jag ska följa med.  Min man svara att Jag inte hade så mycket pengar och hade planerat annat. Hon blir skitsur och ifrågasätter flera gånger varför jag inte ska med. Till slut så ber min man mig att jag ska följa med. Jag följer med för hans skull men jag tycker själv att de är konstigt, för jag hade bara träffat min svärmor en gång innan. Hon kunde inte acceptera att jag hade andra saker att göra. Då bodde jag i min hemstad och de i en liten stad ca 8 mil från mig. Min man fick betala min biljett hem den kvällen.

    Vi skulle flytta ihop i hans hemstad där han bodde och de skulle lägga sig i och härja om kontraktet då de va meningen att jag skulle stå på kontraktet själv till en början. Anledningen till att bara jag skulle stå på kontraktet va att jag skulle flytta till en stad där jag inte kände någon, och om de inte hade funkat mellan mig och min man så skulle inte jag bli utan lgh i en stad där jag inte känner någon annan. De sluta med att vi båda ställde oss på kontraktet eftersom att min man skulle slippa gnäll från hans föräldrar.

    Första året vi bodde ihop så upplevde jag att hon ifrågasatt min man mycket om mig. Men jag struntade i de... och lät de gå som vanligt... Vad min man än gjorde så fick han bara massa gnäll på sig. Om vi inte kom och fikade hemma hos dom kl 4 någon dag på helgen så blev de jättesura. Om jag sa eller gjorde något hon tyckte va olämpligt så fick min man en utskällning om varför jag gjorde så. Hon sa aldrig till mig vad hon tyckte utan bara gnällde på min man.

    De pågick massa saker under första tiden men de värsta började när jag blev gravid. Då blev de ett himla liv och de ifråga satte min man om han verkligen tänkt igenom saken. De ringde och sa att jag minsann inte skulle berätta för folk att jag var gravid och så vidare. Men jag svarade bara att jag berättar för vem jag vill om jag är gravid eller inte. Min man hade då en bil en -03 fin bil som de hade betalat värd över 100.000 kr. Passare så vi inte tar bilen ifrån dig sa de om de va någe som min man sa som inte passa dom. Min man fick åka till sina föräldrar själv för att de vill "prata med honom"
    De påstod att vi inte berättat för dom att jag va gravid. Hans mamma var till och med den dagen jag gick och köpte gravtest och min man och jag sa efteråt att vi misstänker att jag är gravid. Hon titta bara på min man och sa ingenting. Testet va positivt på kvällen när jag testade, och han ringde direkt och prata med sin mor och far. Och så berätta vi för hans syster också. Endå påstår dom att vi inte berätta för dom före de andra. Jag prata med några vänner innan och sa att jag tror jag är gravid. Och de blir vansinniga för de. Och jag ansåg  att jag berättar det för vem jag vill.

    Min man och jag bestämde oss för att gifta oss innan vi skulle få barnet. De blev ett himla liv om vad vi skulle ha på bröllopet med mat och allt. Men jag sa ifrån att de ville jag sköta själv med min mamma. Min svärmor kan inte ta ett nej utan hon vrider och vänder på de jämt att de är vi som är elaka mot henne.

    De hade sagt till min man att han skulle säga till mig att han inte ville ha något tal och att jag skulle säga till mina föräldrar att de inte fick ha något tal. Fast de i själva verket var de som inte ville ha något tal. Min man berättar ju självklart de här för mig. Jag säger till dom att jag tänker inte säga till mina föräldrar att dom inte ska hålla tal… utan att de får hålla tal hur mycket dom vill. De blir skitsura att min man berättar för mig vad de säger.
    Min man är trött på att hon använder bilen som en hållhake och bestämmer sig för att köpa en egen bil.  Vi fixar lån m.m. på banken och min man vill bara gå dit och lämna bilen och lägga nyklarna på bordet. Vi gör de och går och hämtar vår nya egna bil. De blir ett jädra liv och att de ska skriva bilen på min man i alla fall och att de vist är hans bil m.m Han säger till sin mamma att de inte alls känts som min bil och ni har ju bara använt den som en hållhake. Så fort något inte passat dom så har de hotat med att ta bilen. Hans mamma säger att de kanske vart en hållhake (tänk att hon erkänner detta? Hon försäger sig själv.) Han ber henne att inte skicka massproduktion av sms, som hon brukar göra när de är något som inte passar henne. Han stänger av telefonen för att han vet att hon kommer ringa eller skicka massa sms. Nästa dag när han sätter på telefonen så har hon skicka 17st sms… 17 STYCKEN???!! Sen sitter hon och ringer från jobbet och slänger på luren och ringer upp igen…  efter de här kläcker hon att han skulle ha fått massa pengar som hon sparat, men vet inte om hon vill ge honom de eftersom han gör då där… men min man säger att han struntar i dom pengarna. Hon bli hon upprörd och irriterad att hon inte har någon hållhake längre.

    Dagen innan bröllopet ska de hjälpa till att ta fram bord och stolar… fast vi har sagt att de inte behövs. Hon hade ont i sin axel så de va ju dumt att hon skulle bära de och de andra skulle jag min syster och två vänner göra. Hans far och mor är sura över att dom har fått väntat fast vi sagt att de behöver inte hjälpa till eftersom vi blir sena och andra kommer komma och hjälpa till. Hans pappa gormar och härjar med borden och stolarna och jag är jätte trött, höggravid och foglossning. Min syster och vänner som hjälpt till blir chockade över hans beteende och lite rädda.

    På bröllopet så va de väldigt många som reagerade på att min mans föräldrar va så sura. Min vän skulle presentera maten och annat men de blev inget sånt eftersom hon kände sig illa till mods efter som han va så himla sur. Så min pappa fick göra de.  

    En gång efter vi fått vårt barn så skulle de komma och hälsa på. Men sen så ringde min man och sa att de inte passa för han va jättetrött och jag också. Då blir hon skitsur och kan inte respektera att vi är trötta och ringer upp flera gånger och frågar varför hon inte får komma. Hon kan liksom inte respektera att man är trött. Jag går och lägger mig med vår dotter efter ett tag så vaknar jag för att vår dotter gnäller eftersom hon har bajsat. Min man tar henne och byter blöja och då ringer det på dörren. Jag får gå upp och öppna eftersom min man står vid skötbordet. De är min svärmor som slänger upp en kasse i ansiktet på mig och säger HÄR! Där har hon innan hon växer ur de, för man vet ju aldrig när man ses nästa gång! Jag får komma in… hon ser att jag är nyvaken och kan knappt hålla ögonen öppna .. Då vänder hon på klacken och bara går… jag hinner inte ens säga att min man står och byter blöja. Efter att hon gått så sitter hon i bilen ute på parkeringen och skickar massa sms till min man och ifrågasätter varför han inte öppnade… Jag blir riktigt förbannad för att hon vände på klacken och bara gick… sa till henne efteråt att jag har tappat respekten för henne helt och hållet. Så fort jag säger till henne så ringer hon och klagar på min man och ifråga sätter honom varför jag säger så.
    De pågår massa saker hela tiden… och min man säger ifrån. Han får massa skit av både sin far och sin mor… de berömmer han aldrig bara berättar hur dålig han är. Jag har sagt rakt ut vad jag tycker om detta beteende. Jag frågade henne rakt ut när hon berömde min man senast… men de kom hon inte ihåg när hon gjorde sist. Jag frågade henne om hon har problem med att min man blivit vuxen och klarar sig själv och skaffar barn och har gift sig… Hon erkänner att hon tyckt de vart jobbigt.  Hon gnäller på att hon är deprimerad och massa men hon vill inte äta tabletter säga hon… och sist berätta jag att min man skulle till läkaren för att han gått in i väggen. OJ OJ OJ vad hon gnällde och suckade och stönade… och sa att hon hade så dåligt samvete m.m. men ENDÅ fortsätter hon???  

    De jag vill komma till är att så fort hon inte får som hon vill så sms bombar massringer och tjatar och ältar och hon kan fråga samma sak flera gånger. Blir hysterisk om han inte svarar och till slut får han stänga av telefonen. Hon vrider och vänder på allt så de ska vara så synd om henne hela tiden och att de inte alls är hon som gör fel…

    Jag har funderat på vad jag gjort som förtjänar detta men jag vet inte… och vad har min man gjort för att förtjäna detta??
    Jag är en frispråkig tjej och inte drar mig för att säga vad jag tycker, men jag respekterar andras åsikter. EX. Om jag är moderat och du socialdemokrat så kommer vi aldrig hålla med varandra men man kan respektera varandra.  Men de verkar inte finnas i deras värd.

    De jag vill komma till hon blir så himla sur om hon inte får sin vilja igenom eller om hon inte blir tillfredställ på en gång.  Hon har ingen respekt för våra gränser och val. hon respekterar aldrig ett nej utan hon tjatar och ältar och frågar samma sak igen igen och igen. De känns som hon försöker kontrollera oss om vad vi gör och inte ska göra. Så fort vi inte håller med henne  så tror du att vi är emot henne! Ibland känns de som hon nedvärderar min man…. Ibland är hon sjukligt misstänksam och även om jag har berättat en sak för hon om ex vår dotter så ska hon alltid kontrollfråga min man  efteråt för att se så jag talar sanning. Kan vara småsaker de handlar om men hon måste ändå alltid kontrollfråga. hon söker bekräftelse hela tiden…  

    Hur ska jag kunna vara mig själv när jag träffar dom när inte ens min man är sig själv. Min man sitter och säger hemma hos mina föräldrar ”ja de är så skönt att jag kan vara mig själv här.. för de kan jag inte med mina föräldrar” Man vet inte om man ska skratta eller gråta…

    Ibland känns de som hon saknar empati och inlevelseförmåga. hon kör med ekonomisk utpressning…. Så fort hon inte hade hållhake på bilen längre så sa hon att han skulle få massa pengar… sen när han säger att han inte bryr sig om pengarna så blir hon upprörd. För att hon inte har någon hållhake längre.

    Med de sättet hon är på säger hon ”du är värdelös” Ena stunden så kan hon vara super snäll och gullig och sen ena stunden är hon helt MANISK! hon kan inte låta bli att skicka massa sms och hon kan inte låta bli att ringa massor om min man inte orkar eller kan svara för stunden!

    Man kan aldrig diskutera något med henne för hon byter hela tiden fokus i diskussionerna och vrider och vänder på allt, och använder ologiska resonemang. Ibland känns de som hon lossas att hon inte hör vad man säger. Ibland säger hon nej de har jag aldrig sagt eller gjort fast hon handlat så.

    hon inser inte konsekvenserna av sitt handlande och lär sig inte av sina misstag. Hon är rätt så ointresserad av att reda ut konflikter eller missförstånd. När man drar upp de så pratar hon fort förbi de.  Känns inte som hon visar någon ånger.

    Vad hans far gör bryr jag mig inte om, han är en surgubbe som till och med kan stanna när han är ute och går och diskutera med folk viken sida dom ska gå på.
    Men varför hon gör som hon gjort söker jag svar på men jag kan inte hitta något svar. De enda jag kan komma på är att hon är helt maniskt kontrollbehov och vill kontrollera andra och i de här fallet gått så långt så hon manipulerar.  Har även tagit kontakt med min mans ex och hon säger att de sprack mellan dom pga att hans mor va som hon va. Hon fick också en känsla av att hon försöker manipulera sin son. Samma sak med hans tidigare flickvänner.

    Jag försökte prata med henne om vad jag tycker om allt detta  men de gick inte. Hon vred sig och börja prata om annat. SÅ jag skrev ett mail till henne och beskrev hur jag upplevt det. Hon blir väldigt arg och åker hem till oss med sin man som hyttar med näven åt mig så min man få skuffa bak honom.
    Jag förklara för henne att jag tycker hon har ett sjukligt beteende och att hon har ett narcissistiskt  beteende.  MEN idag tror jag inte att hon har det efter vad som hänt efter det här.

    Vi bad henne att inte kontakta oss att låta oss vara ett tag. Men redan efter en vecka börja hon igen. Vi flyttar tillbaka till min hemstad. Och byter till hemligt nummer.

    Detta va ett halvår sedan! Och efter de har det hänt ännu mer men kan inte skriva om allt här! Jag har en blogg som jag skriver av mig på nu för den som orkar läsa mer. fromemyblueeyes.blogg.se


  • Svar på tråden Svärmor med sjukligt beteende!
  • cattrixa

    Vi går hos kuratorn nu! Vi har ingen anledning att ha kontakt med henne när hon är sån! Hon kommer antagligen inte att ändra sig. Och det är så skönt när kuratorn säger så!!! Att det är ett sjukligt beteende och att man inte ska acceptera det.


  • cattrixa

    Ja det du säger Verkar som hon är kär i han. Jag har hört talas om det!!! De manipulerar och bygger upp personen så som dom vill ha den. Och vill att personen ska vara så svag att de kan få som de vill...

    Mycket sjukligt!

    Kan inte svara på om det är så i mitt fall MEN just nu förvånar ingenting mig!

    Min man har ju redan haft flera spruckna förhollande innan mig pga hans mor.


  • cattrixa

    Ja hon känner sig garanterat hotat av mig. Hon har inte sagt det rakt ut MEN hon satt sig med armarna  kors på stolen och ojjade och stöna och sa Han bryr sig ju aldirg om mig så fort han träffar någon tjej!

    Jag frågade Vill du inte att han ska någon annan?

    DÅ svarade hon inte!

    Men min man titta på mig då och såg inte speciellt shockad ut! För så här har det tydligen vart i alla år så fort han träffat någon!


  • cattrixa

    Ja vi har fått hjälp nu proffistionellt på Familjecentrlen.

    Mamman går inte att hantera vi har fått brytit HELT! Men endå fortsätter hon, sista som hände va att de anmälde oss till socialstyrelsen att de inte får träffa vår dotter. Jag har Skrvit om det här...

    Vår kurator har sagt att detta är ett mycket mycket sjukligt beteende och att man absolut inte ska acceptera detta!
    Vi har fått rådet att skaffa besöksförbud, vilket jag tycker skulle vara väldigt skönt... Men det är ju trots allt min mans föräldrar det handlar om.
    Men som sagt som kuratorn sa det finns ingen tendens till att hon skulle ändra på sig. Hon vill inte ha hjälp heller. Hon är ju så klumpig så hon försäger sig hela tiden som tex om de att hon vart hos en beteende vetare men han han va ju sjuk i huvudet enligt henne.

    Min mans syster har däremot inte alls fått lika mykcet som min man. Hon erbjuder min man mer pengar osv... Men hans syster är också mycket nertryckt men hennes självkänsla är verkligen i bott. Folk tror hans syster är förståndshandikappad. MEN det är hon inte. Hon är bara så sjukt nedtryckt av sina föräldrar så hon vågar inte ta för sig över huvud taget. Hon har aldrig haft en vanligt jobb heller. Just pga att hon är så nertryckt. Men folk vet ju inte hur det egentligen är..

    Min man är mer frammåt och har vågar ta för sig mer men hans självkänsla är fortfarande väldigt väldigt låg... Mycket som ligger tillbaka innan vi blev tillsamans. Mamman har ju förstört flera förhollanden för honnom. Men denna gång blev jag gravid och då satt han ner foten ordentligt. Men systern vågar inte och hon har inte sätt allt heller som hänt... hon hör ju nästan bara mammas vertion på allt...


  • cattrixa

    Vad heter den där boken om att mammor är kära i sin son eller bygger upp sonen som den mannen de själva vill ha??? Kallas det något speciellt? Eller är det bara SJUKLIGT??

    Vet ni någon sida det står mer om sånt?


  • cattrixa
    Anonym (hmm) skrev 2010-02-27 23:40:20 följande:
    Om hon nu snokar igenom alla trådar du skrivit i kommer hon ju hitta denna :) Hoppas hon fattar då...kanske :)
    Grejen är att de FATTAR inte! De är förblindade för signa egna fel!

    Jag skrev ett brev till min svämor där jag förklarade allt vad jag tykte om henne och att hon hade ett sjukligt beteende osv... MEN HON SER INTE VAD SOM STÅR... hon ser bara att jga är så elak mot henne. Och så ger hon ut det där brevet till folk för att visa vad synd det är om henne. Men de som fått de där brevet ser ju. De ser ju vad jag skrivit och ser vad problemet är.

    Så nu har hon gett ut brevet till många i hans släkt och de fattar ju! De är ju inte dumma de ser ju vad som står. Så de förstår ju att jag och min man rätt i allt.

    Hon har hittat på lögner för släkten att vi inte vill ha med dom att göra osv men alla vet nu att så är inte fallat och alla förstår att de är hon som är sjuk.  MEN INGEN kan säga till henne! Det går inte.... för hon skiter it...

    Min svärmor är också inne på internet och säker efter mig, Hon är inne på min privata blogg flera gånger om dagen. Så jag har helt och hollet en annonym användare här för jag orkar inte att hon snokar...
  • cattrixa

    Jag pratade med en bekand som är socialpedagog och hon sa att de är mycket vanligare än man tror med mödrar eller systrar som försöker forma en parthner av sin son eller bror.
    de kan inte begränsa sin moderskärlek och reglera den så de är det sonen eller brodern som är den vuxna i den relationen och inte mamman eller syster vilket är väldigt galet!

    VÄLDIGT sjukligt!

    Jag vet också att hon hatar sin brors fru väldigt mycket också.

    Ganska skrämmande!

    Ska fråga kuratorn om detta nästa gång!

    Någon som vet om det finns en bok om detta? Eller om man kan läsa om det någonstans på internet?


  • cattrixa
    MammaJ2011 skrev 2010-02-28 22:19:13 följande:
    Hej Cattrixa.. Måste bara säga stackars människa som inte inser vilket helvete hon är!!! Och du, du är nog den bästa fru jag läst om =) Man läser hela tiden om dessa hemska svärföräldrar men att de inte riktigt kan säga ifrån! Dom borde läsa denna tråden. Du har ju gjort allt du kunnat men denna människa verkar vara väldigt störd och det kan nog ni inte göra så mycket åt. Men du är ju bara för bra!! Mer tjejer som dig behövs, någon som kan sätta ner foten! Jag slipper som tur är detta då jag inte har några problem med svärisarna.. fast man vet ju aldrig hur dom blir när barn tillkommer.. Lycka Till med familjen och grattis till dottern!
    Ja det är därför jag valt att skriva om det så här och även gjort en blogg om det. Eftersom det är ett väldigt sjukligt beteende de är inte normalt. Man måste sätta ner foten! Och när jag såg min man mådde så fruktansvärt dålig av hennes beteende men han orkade inte säga ifrån helt. Han sa ifårn men då blev det värre. Men när jag stampa i backen ordentligt så vågade han också säga till.
    De tror ju självklart att de är jag som fått han att tycka så. Eller de säger att de är så. Men nu vet alla hur det är och hon vet själv att de är han som sagt ifårn nu också.
    Om din man eller pojkvän vill umgås med sin mor trotts hon är som hon är så får han väl göra det. Men man ska inte beöva plåga sig själv med att träffa någon som bara förstör eller plågar en så mycket. Man blir sjuk själv av att ta all den skit om man bara ska svälja hela tiden. Rådet är att gå och söka hjälp från någon utomstående... De har hjälpt oss en hel del!

    Jag har haft två otroligt snälla svärmödrar innan denna hemska mäniska. Så jag märkte ju direkt att detta är ju inte normalt...

    Min man är stark som klarar av detta men han medisinerar sig fortfarande för att han blev så sönderbränd av hans egen mor. Men vissa dagar är han väldigt arg och irriterad men man vet ju vad det bottnar i så man får försöka ge stöd till honnom!
  • cattrixa
    Umbrageous skrev 2010-02-28 22:26:47 följande:
    Ursäkta men är det verkligen socialstyrelsen som lägger sig i sånthär?
    Ja de är tydligen något nytt. Kuratorn viste inte ens om det så hon fick också en shock. Hon hjälpte mig att ringa och kolla upp det. Och hon va ju kolega med de som skrickat brevet till oss.

    De kan tydligen göra en anmälan att de inte får träffa vår dotter. De är tydligen något nytt för i år verkar det som. Men de är utifrån vår dotters behov.
    De kommer kolla om hon har något behov av att träffa sina farföräldrar.
    Vår kurator se att det finns ingen anledning till varför de skulle få träffa vår dotter så hon säger att vi kan vara lugna. Men de är jobbigt ändå. Man funderar på det dagligen.

    Hon som håller i utredningen är ju koega med vår kurator så vi får ta med vår kurator på utredningen så hon kan prata också. Hon har vart väldigt snäll och redan pratat med dom om att de liggen en sjuklig människa bakom detta. Och att hon har sätt oss med vår dotter flera gånger på öppna förskolan. Min man följer också med till öppna förskolan. Och de ser ju att vår dotter mår bra och är frisk och har väl fungerande föräldrar.
  • cattrixa
    metin skrev 2010-03-01 09:12:16 följande:
    Nu kommer du kanske bli arg för att jag skriver detta men jag menar inget illa. Att du har en svärmor from hell kan ingen säga emot dig om. Men att du låter henne ta så mycket tid från dig är lite som att hon "vinner" ändå. Du har tillägnat en hel blogg åt denna människa och nu sitter du även på FL och ägnar tid åt att skriva om henne, för vadå? Varför ägnar du din tid och energi åt denna människa? Det bästa sättet att bli av med folk är total ignorans. Det är bra att ni har brytit med henne, och skaffa besöksförbud och liknande. Men när du sitter och "skvallrar" om allt hon gör och hittar på så ger du henne bekräftelse. Skit i henne och gå vidare med ert liv. Det verkar som att ni har träffat kurator och div. människor så om du vill ventilera och bearbeta dina känslor och tankar så gör det med de. Jag förstår inte riktigt varför du ägnar din tid åt detta, då har hon juh uppnåt det hon ville. Alltså påverka dig och din relation och ert liv.
    Jag holler med dig om detta det kan jag inte neka till.

    Men jag ville skriva för att andra skulle se. Och kanske ta mod till sig och kunna stå emot om de är utsatt aför liknande. Just nu har jag fått distans till detta. Annars skulle jag inte kunnat skriva om det på de här sättet.

    De finns dom som inte orkar eller vågar säga ifrån som bara biter ihop och tar skiten...

    Man måste fokusera på sin egna familj för de är de som betyder något. Man ska inte gräva ner sig i skiten som är väldigt lätt att göra och jag har gjort det. Nu har jag fått lite mer distans till det så därför klarar jag av att skriva om det här utan att bryta ihop. Men man måste tänka på sin egna lilla familj och se vad den behöver vad blir vi glada av. Vad kan vi göra tillsammans? Man måste släppa de. Detta sa kuratorn till os och de är så sant det hon säger! Mamman kommer inte ändra på sig som det ser ut i nuläget. Så man ska inte fokusera på hur det ska bli bra, för det kommer det inte bli just nu. Utan man ska fokusera på framtiden. På den familj man har. För ingen ska behövata emot denna skit.

    Men jag är fortfarande intresserad av den där boken? Om det är nogon som vet?
  • cattrixa
    Umbrageous skrev 2010-03-01 08:57:33 följande:
    Jag blev så paff bara eller tänkte att tanten kanske skrivit egna papper för att luras men bra att ni kollat upp det. Jag har aldrig hört om det innan
    Ja vi har kollat upp det och vår kurator har pratat med socialstyrelsen. De är ju som sagt något nytt detta.

    Men de finns inte en suck till att de ska få träffa vår dotter. Så jag försöker vara lugn!
  • cattrixa

    NU är det så här att vi fick ett brev från socialstyrelsen att det har gjort en anmälan om att de vill gå till domstol med prövan om att träffa vår dotter

    Detta är ju väldigt väldigt jobbigt just nu Men jag pratade med kuratorn på telefon idag och min man va där själv idag. Men hur det nu än  slutar så kommer hon garanterat att göra bort sig!

    Det kommer nog gå bra säger kuratorn så får försöka bita ihop.

    Bloggen har jag tagit bort för tillfället för jag är så slut i huvudet på allt just nu... Men hoppas de har hjälp någon!

Svar på tråden Svärmor med sjukligt beteende!