• bocabo

Vi som hade BF feb-09 del 5

Hallå på er i tråden! Här har man inte haft tid till att sitta framför datorn, har haft besök av föräldrar och svärföräldrar för i söndags hade vi dop för liten. Äntligen blev det av. Dopet gick över förväntan förutom att jag trodde jag skulle komma försent då kyrkan låg på en kulle och mina föräldrars bil inte klarade av att komma upp för denna kulle. Men 3 minuter i 11 var jag på plats och gudstjänsten började 11.

Ida sa inte ett pip, hon satt och jazzade med till psalmerna och pratade o vinkade lite granna. Sen blev det tråkigt och då tog hon en tupplur de sista 20 minutrarna.

Ida börjar bli mer o mer stabil på benen. Hon tog sina första steg 2 dagar efter sin 1 års dag. Men tycker att krypa går mycket fortare.
    Annars är hon en otroligt snäll liten tjej, men börjar få ett humör när hon inte får som hon vill.

• bocabo

Ida älskar fisk, fiskbullar är nog favoriten. Hon får fisk ca 2-3 ggr i veckan.
    Hon får oftast det vi äter, ibland gör jag storkok och fryser in. Hon har hittills ätit allt som hon har blivit serverad.

• bocabo

Vi brukar ge välling vid 19.30, sen byter vi om och tar på nattkläderna och borstar tänderna. Sen lägger vi henne i sängen och oftast somnar hon på 5 minuter, sover från ca 20-08. Rena drömmen nu mot innan, trodde aldrig att hon skulle sova hela nätter någonsin!

Ida tog sina första steg 2 dagar efter sin 1 års dag, sen var det lite uppehåll med gåendet. Men i lördags bestämde hon sig för att det var dax och börja gå, och spenderar större delen av dagen med att gå. Det ser jätte sött ut!

Annars har vi en klätterapa som ska klättra på precis allt. Och mammig är hon som bara den. Hoppas det går över snart.

• bocabo
    SJ80 skrev 2010-03-10 20:09:11 följande:
    Någon som varit på Kreta i mitten på maj någongång?????Jag ska åka dit med barnen och skulle vilja ha ett hum om hur vädret kan vara
    Nej, men vad jag har förstått så kan det vara ganska varierande. Vattnet är nog inte supervarmt heller. Vi hade funderingar på Cypern för 2 årsedan. Men eftersom medeltemperaturen var ganska låg i maj, så valde vi istället Gran Canaria.

Men vi håller tummarna ni får super varmt och strålande sol
    Catasita81 skrev 2010-03-10 19:21:28 följande:
    Måste bara skriva av mig. Har haft ganska dålig magkatarr i två dygn, tror absolut det har med stressen över att Oscar inte bli frisk i öronen, jag söker nytt jobb, mardrömmar osv. Har haft lite svårt att andas då det trycker på nedre delen av lungorna ikväll, lite hjärtklappning men inte så farligt. Men ringer 1177, och hon bokar en tid på jouren kl 21.45, för hon tycker absolut inte jag ska vänta till imorgon, hon tycker jag måste kolla upp hjärtat. Nu blev jag ju jättorolig och bara gråter. + att Oscar har 38,7 igen och killar sig i öronen. F*N.
    Usch stackars! Förstår att du är orolig! Hoppas det går bra imorn.
  • bocabo

Kul med alla som ska och är på resande fot. Jag älskar att resa. börjar känna mig lite rastlös nu. Får se om vi hinner med någon resa i sommar eller höst.
    Canada är ett sånt vackert land. Jag hamnade oxå på en NHL match en gång när jag var i Vancouver, är inte så hockey intresserad men den positiva stämningen gjorde att man hakade på

Ida har oxå massa torra fläckar. På Bvc säger dom att det beror på den torra luften. Jag brukar använda min gamla bröstvårtskräm som blev över sen man ammade den är super bra mot torr hy och dryg. Purelan heter den.

• bocabo
    mills skrev 2010-03-20 15:14:24 följande:
    Oj jäklar vad lång han var Ja knytbyxor är ju det bästa men jag har inte hittat så mycket sånt, de han har har han ärvt.
    jeans med justerbar midja är oxå bra. sånna som har resår och knappar på insidan
  • bocabo

Vi säger kos, lite norska ord blir det ibland

Ida gillar oxå att kramas. och det är bara till pappa hon ger riktigt blöta pussar med munnen öppen. Ser så sött ut

• bocabo
    mills skrev 2010-03-30 11:49:51 följande:
    fyller du år? Grattis Lex har fortfarande feber men inte lika mycket som igår. Han piggnar till när han vilat en stund och då vill han ha mat och leka men annars ligger vi mest i soffan och gosar. 
    Stackars liten som är sjuk. Det är synd om dom

Och Grattis i efterskott Prins06! {#lang_emotions_flower}
  • bocabo

Ida, kan oxå en massa ord,

Hej
    Ja
    Nej
    Titta
    Ä de?
    Mamma
    Dadda (Pappa)
    Dadda (Lampa)
    Jajja (Mormor)
    Tick-tack (om man säger klocka)
    Jao (om man säger katt)
    Brum (bil)
    Titt ut.

Säkert fler som jag glömt

Ida får inte äta kakor, och sötsaker, Hon har fått smaka på glass men var inte så förstjust i det. Är väl lite nojjig med sånt, då min pappa har diabetes.
    Fikar vi så får hon äta rån, frukt eller något Marie kex.

Hur är era barn när nu är ute och går med dom i vagnen? Ida vill knappt sitta still längre, kan ju förstå att hon hellre vill gå, men om man vill motionera lite själv med en längre promenad blir det ibland svårt.

• bocabo

Ja precis, Ida ska börja vrida och vända på sig och gärna ställa sig upp, även om man har sele på henne så lyckas hon slingra sig ur den eller håller nästan på att strypa sig själv.

Men de senaste dagarna har jag använd våran extra vagn, är mer som en sulky så då sitter hon framåtvänd och då har det funkat kanon. Kanske bara var att hon ville åka i färdriktningen, får hoppas det håller i sig.

Här uppe på fjället är solen så himla stark, och det är svårt att skydda ansikte och händer. Hur gör ni? När kan man börja använda lite solkräm?
    Jag köpte faktiskt igår på apoteket, SPF50 tror den hette Vichy, med fysikaliska filter. Det måste ju vara bättre än inget?
    Har själv fått stora solkeksem på händerna när jag kört barnvagnen.

Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5