• bocabo

Vi som hade BF feb-09 del 5

Catasita81 skrev 2011-05-19 13:56:24 följande:
    Tihuuuu!!! Jag klarade det!!!! Cool
    Grattis!
    glader
  • bocabo
    happy 78 skrev 2011-05-13 13:26:40 följande:
    Hej!
    Idag ska jag på kryssning med tjejkompisarna och tänkte så klart festa till ordentligt men då vi försöker skaffa barn så tog jag ett graviditetstest och guess what???
    Jag är gravid!!! Så chockad men otroligt glad. Har väldigt oregelbunden cykel så det är inte lätt att veta när man kan bli gravid speciellt exakt... Så nu blir det till att ta det lugnt, men jag åker ändå. Är så inställd på att åka, hoppas jag orkar med alla fyllisar
    Jag berätta för Leo att nu ska mamma bli tjock och du ska få syskon. Han svara bara ett surt nääää. Tror inte han förstod iofs
    Kram på er! 
    Grattis till dig med! Vad roligt!
    glader
  • bocabo

Hallå!

Längesedan det hände nåt här
    Tycker tiden flyger iväg, man hinner inte riktigt med.
    Ida har fortfarande blöja men kan gå i princip hela dagar hemma utan, hon kissar i princip bara i blöjan
    Bajsa i blöjan har hon i princip inte gjort sen i Mars.

Sova middag sluta hon plötsligt med på dagis i april, hon lägger sig runt 20 och sover till 08, sen lämnas hon på dagis vid 9-9.30

Otroligt stark vilja har den här fröknen både när det gäller borsta tänder, tomma pottan klä på sig själv till omöjliga saker som hon gett sig fan på att hon kan

Annars är hon en riktig klätter apa och verkligen älskar att måla, läsa bok och dansa till musik.

Tv och barnprogram brukar hon gilla att se på nån gång på dagen. Favoriten är Simaj-Simpsons

glader
  • bocabo
    HjärtatAlicia skrev 2011-07-29 20:23:49 följande:
    Om allt går som det ska, så blir Alicia storasyster i April :D
    Grattis!

Känner mig som en stolt mamma för nu i dagarna så har Ida blivit helt blöjfri.
    glader
  • bocabo

Vi har en Maxi-Cosi Mobi och Ida har massa med benytrymme. Hon kan i princip sitta med benen framåt och ha benen ner på sätet, det är mellanrumm mellan bilsätsryggen och stolen på ca 10 cm.
    Sen har vi iof stor bil så det kanske gör mycket.
    Vi hade hemska problem ett tag då hon blev åksjuk och kaskadspydde i bilen, men det verkar ha gått över nu.
    Vi har tänkt ha henne bakåtvänd så länge vi kan. Hon väger inte så mycket än heller ca 12.5 kg

Imorn ska vi till doktorn för hon har sånna hemska eksem som hon kliar på HELA tiden, det har varit riktigt illa nu ett bra tag och inga krämer eller salvor hjälper.
    Vore bra att få reda på vad hon är allergisk mot så man kan undvika det.

glader
  • bocabo

Hej ! Längesen man var här

Har varit på långsemester i Malaysia, Nya Zeeland och Australien.
    Kom hem i början på December och sedan dess har det varit fullt upp med jobb och jul.
    Och så har jag gift mig.

Hoppas ni andra haft en bra jul

glader
  • bocabo
    happy 78 skrev 2011-12-29 22:08:52 följande:
    Åh va härligt att resa. Har varit i nya Zeeland i 2 månader men det va 10 år sen. Tyckte du om landet? Jag tyckte det va fantastiskt där. Grattis till giftermålet också! själv går jag och väntar på bebis som är beräknad 15 januari. Längtar!
    Älskar landet! Det var en av anledningarna till att vi valde och gifta oss där.

Min man och jag bodde där i 1/5 resp. 2 år då vi studerade på en folkhögskola på sydön
    Nu har det gått 8 år sedan, och vi längtade tillbaka
    Hade du nåt favoritställe?

Lycka till med bebis!

Och tack förresten
    glader
  • bocabo

Ida är ca 92 cm, väger runt 13 kg och har 23 i skostorlek.

Hon babblar konstant en himla massa, så det är svårt att få tyst på henne
    Hon slutade med blöja i somras. Och med napp i december efter en natt med kräksjuka.
    Hade förväntat mig en lång kamp med den. Så det var jätteskönt.

Välling dricker hon fortfarande på morgonen, men är inne på sista paketet nu.

Fick plus på stickan för 1 månad sen så efterlängtad tillökning blir det i september/oktober om allt går som det ska

glader
  • bocabo

Tack!

Känns fortfarande overkligt, På måndag ska jag på min första kontroll.

glader
  • bocabo

Vad skönt. Ja plötsligt sker det

Ida har varit helt blöjfri sen i somras. Ungefär som du säger från en dag till en annan.

Förövrigt blir det ingen höstbebis för min del. Fick missfall samma dag jag skulle på inskrivning. Så det är bara att ta nya tag.

glader
  • bocabo

Grattis till nya bebisar!

Här väntas också tillökning i juli

glader
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5