• bocabo

Vi som hade BF feb-09 del 5

mills skrev 2010-12-02 14:37:38 följande:
    Lex fattar inte vad han ska med pottan till men han sitter på den ibland framför tv:n. Annars vill han mest lägga saker i den  
    Haha, vad rolig han är!
    www.familjenlonnqvist,blogspot.com
  • bocabo
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-12-02 15:53:13 följande:
    Är alla "små" 09or inskolad på dagis? Jag håller på att skola in Milton och det känns inte alls bra. Idag var det bara kaos
    Förstår hur du känner dig, Ida gillade inte dagis alls i början.
    Jag hade nästan ont i magen av att lämna henne där. Det är absolut inget fel på dagiset
    eller fröknarna, men hon krävde mycket närhet av dom vilket dom inte alltid kunde ge henne, så
    hon skrek när vi lämnade henne och hon skrek när vi hämtade henne, dock skrek hon inte när vi inte
    var där.
    Men efter 2-3 veckor gick det över. Nu är det hur bra som helst, hon trivs som fisken, hinner inte
    säga hej då när vi går och vill stanna kvar när vi ska hämta henne.
    Det är en stor omställning, hon var ganska lugn och försynt som tydde sig mest till vuxna innan
    hon började dagis.
    Men nu tar hon för sig så mycket mer, känns jätteskönt. Hoppas det löser sig, ge det lite tid och prata
    med personalen.
  • bocabo

Grattis prins06 till bebisen! Ida har gått på pottan sen hon var 1, nu har vi även skaffat en toaring som hon sitter på varje dag. det tycker hon är roligt, så nu brukar hon säga till när hon är kissnödig, ´det brukar funka bäst när hon får vara utan blöja. Idag var vi på 2 års kontroll, var spännande att se hur stor hon blivit har ju inte kollat detta sen i augusti. Och nästa gång blir inte förräns hon är 4 år. Ida pratar rätt mycket nu, hon blandar på norska o svenska. Och idag så berömde både BVC-tanten och läkaren Ida att hon var så dutkigt på att prata och använde avancerade ord och sättningar. Kände mig väldigt stolt (om jag får skryta lite)

• bocabo
    Nainen85 skrev 2011-03-02 23:43:37 följande:

Sonen har alltid varit en "kloss" Flört 
    Han äter inte så jätte mycket och rör sig massor.. ändå går han upp i vikt massor.
    Men jag tror nog BVC säger till om han är för rund.. nu sa dom att det inte var någon fara.. litar på dom då

Så söt
  • bocabo

Isa-grattis till bebis! Vad roligt!

Och Aihpoz lycka till! Nästan så man blir lite sugen själv, Sambon satt och verkligen sniffade bebis
    förra helgen då vi träffade familj och släkt varav en fått en bebis i december. Det var mycket roligt att se

Ida har strl 92, 98 blir alldeles för stor, hon kan fortfarande ha 86 men köper inget i den storleken ännu.
    Lilltjeje har små fötter och har haft strl 21 hela vintern. Har precis börjat använda 22:er: Trodde hon hade det i somras så jag köpte 2 par skor då som hon kan ha i sommar.

På 2 års kontrollen var hon 84 cm och vägde 11.6 kg.

En rolig sak som hände förra veckan var att ett holländsk klädföretag satte upp en lapp på dagis om att de sökte barnmodeller till deras nya kollektion.Sagt och gjort mailade jag dom och dom hörde av sig på en gång.
    Så Ida fick vara med, hon tyckte det var så roligt och var helt bedårande söt. Väntar med spänning på att få se resultatet!

glader
  • bocabo

Det går jättebra här! Nu senast har hon varit utan blöja när vi varit hemma och hon har sagt till när hon vill kissa eller bajsa. Hon verkar ha förstått det här med knipandet för blöjan som hon har på natten är inte alltid så blöt utan hon kissar jättemycket på morgonen.

Vi har både potta och toaring och hon gillar bägge delar. Sen har vi även training pants från Imse Vimse som vi köpte i somras, de läcker inte så och hon känner när hon har kissat. Funkar oxå. Man behöver ju inte vänta till sommaren utan det räcker ju att dom springer omkring utan blöja eller har trosor på
    Eller ja jag talar för min egna erfarenhet, det funkar fint här.

Glad Pås på er!

glader
  • bocabo

Ja, har en Phil&Teds Sport, men Ida vill inte åka så  mycket vagn heller, hon vill hellre köra den. Så det blir inte så mycket vagnåkning här längre.

Napp använder hon MAM- Air är det som gäller och även Bambinos nappar.
    Hade tänkt försöka sluta till sommaren

glader
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5