• bocabo

Vi som hade BF feb-09 del 5

3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-08-24 19:32:57 följande:

Även Milton ska bli storebror nu

Grattis!

Ida börjar dagis på onsdag är väldigt spänd

Vi var på 18 månaders nyss med, Ida vädge strax över 10 kg och 78 cm lång. har vuxit rejält sedan i maj
    Hon fick sin spruta på 15 månaders och det var den sprutan hon fick minst biverkningar av. 
    www.familjenlonnqvist,blogspot.com
  • bocabo

Jag har köpt en beganad Reima overall, fast den har bara varit använd ett fåtal gånger.
    Ska tillägga att vi bor i fjällen och snön kommer väl snart

Köpte strl 80 dom är stora i storleken och hon är bara 78 cm. Får hoppas det blir bra- Provade en 86:a i affären och hon drunknade i den.

Här har vi varit på dagis i 1 vecka nu, det går bra, bortsett från att hon är rädd för de minsta barnen typ de flesta på hennes avdelning. Det är lite jobbigt, men förhoppningsvis blir det bättre snart

• bocabo
    Jessys skrev 2010-10-09 16:21:26 följande:
    hejsan.. är någon kvar i tråden??

Jag kan meddela att vi oxå skall ha en till. i maj skall de lille komma till världen
    Grattis!
    mills skrev 2010-10-09 20:34:37 följande:
    Är väl snart bara jag kvar här som vill snacka "äldre" barn  
    Haha, jag är kvar oxå   Inga syskon på g här inte
  • bocabo
    mills skrev 2010-10-10 12:48:40 följande:
    Vad skönt då är jag inte helt ensam iallafall Här sätts det inte igång förrän tidigast i vår..
    Ok, vad kul! vi har inte bestämt nåt alls. Fick fast jobb i somras så jag ska nog jobba iaf 1 år, men har lite funderingar på bebisverksad nästa sommar... Har dock inte tagit upp det med sambon än
    Annars så kommer det när det kommer.
  • bocabo
    mrsSoffi skrev 2010-11-17 15:43:54 följande:
    Dessvärre inte än... 2 dagar kvar...så när som nu
    Blir det som med Filip så kommer bebben imorgon, men sån tur kan man väl inte ha...
    Men så spännande, då kan det ske närsom! Lycka till!
    Nainen85 skrev 2010-11-17 13:23:17 följande:
    Här är det okej. Haft en jobbig graviditet. Tyckte det var lättare att vänta sonen. Nu har jag foglossning och sammandragningar som gör ont.. får kramper i benet varje natt.. Blä! Inte alls kul att vara sängliggande när sonen är hemma Tur att pappa finns iaf...
    Går in i vecka 34 imorgon. Känns som evigheter tills bebis tittar ut ju.. hehe.. (49 dagar kvar till bf)
    Hoppas ibland på att bebis vill titta ut tidigare.. så man slipper vara sängliggandes.. Oskyldig
    Usch låter jobbigt. Ja inget kul att ha sammandragningar och bli sängliggandes, då går tiden sakta, Men som du sa kan man hoppas att den vill komma lite tidigare. I vilken vecka fick du förra barnet?
  • bocabo
    mmmiikaela skrev 2010-11-29 07:58:19 följande:
    hej allihoppa, jag har bytt nicknamn :) men nu är kjag tillbaka igen, hittade inte tråden :D
    Miliam ska bli storebror i slutet på juni :) och jag har börjat plugga, så jag hinner klart innan nästa kommer, det är skönt =)
    annars händer inte speciellt mycket här. Miliam går på dagis och jag pluggar som sagt, hemifrån. de är internet baserat, det ör väldigt skönt, speciellt nu när man är gravid igen och mår som en påse skit vissa dagar :P
    Grattis!
  • bocabo
    mrsSoffi skrev 2010-11-26 11:10:46 följande:
    Jajjemen
    I måndags tittade vår lilla Tuva ut. Tog totalt ca 8 timmar från första värken till hon var ute.
    Gick fruktansvärt fort på slutet, och började få krystvärkar inne i duschen på förlossningen, Typ 5 minuter senare var hon ute utan någon som helst bedövning :-S
    Grattis vad kul, skönt att allt gick bra!
  • bocabo

Ida har använt potta sen hon var runt 1 år, hon kissar i princip varje gång.
    Sen har dom börjat sätta henne på toaletten på dagis, dom har en sådan där liten för barn, men hur det
    går vet jag inte.

Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5