• mrsSoffi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Nu fortsätter vi tjattra i nästa tråd....

• Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5
  • Liddi

Blir det några fler bebisar här eller? Vi har haft kalas idag fast han fyller på torsdag. Lex fattade ganska snabbt att när det ringde på dörren kunde man gå dit och hämta en present Mamma hade fixat ett tårtljus i form av en 2:a som han fick hjälp att blåsa ut men då blev han bestört och trodde den var sönder så vi fick sätta den i en bulle och ha den tänd  

Alexander 090210
  • Minnie7
    mills skrev 2011-02-06 20:06:55 följande:
    Blir det några fler bebisar här eller? Vi har haft kalas idag fast han fyller på torsdag. Lex fattade ganska snabbt att när det ringde på dörren kunde man gå dit och hämta en present Mamma hade fixat ett tårtljus i form av en 2:a som han fick hjälp att blåsa ut men då blev han bestört och trodde den var sönder så vi fick sätta den i en bulle och ha den tänd  
    Ja, príns06 står på tur snart... Bara en 4-5 dagar kvar tror jag...
  • Liddi
    Minnie7 skrev 2011-02-06 20:08:25 följande:
    Ja, príns06 står på tur snart... Bara en 4-5 dagar kvar tror jag...
    Aha...hon kanske ligger där och kämpar redan då  
    Alexander 090210
  • Minnie7
    mills skrev 2011-02-06 20:11:25 följande:
    Man vet aldrig
    Vi har kalas för Felicia om 1 vecka, ska bli så mysigt!!!
  • LillaLoppanT
    mills skrev 2011-02-06 20:11:25 följande:
    Hon var inne på Fb tidigare idag iaf, och verkar inte ligga på BB ännu

Vi ska ha kalas om två veckor, lukas fyller ju inte förrän den 23e. Men kul ska det bli.

Visst är det kul nu när dom börjat prata så mycket, och förstår så himla mycket. Lukas babblar som en liten tok nuförtiden.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Här är jag och ingen bebis på g ännu allafall! Har BF på fredag så det börjar närma sig nu

• Liddi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-06 20:54:08 följande:
    Här är jag och ingen bebis på g ännu allafall! Har BF på fredag så det börjar närma sig nu
    Äsch då

Ja de är så roliga nu Lex lär sig nya ord hela tiden men han pratar lite dåligt så det tar ett tag innan man fattar vad det där nya ordet betyder Framför allt märks det att HAN förstår vad vi säger nu, man kan säga åt honom att plocka upp leksakerna och så gör han faktiskt det  
    Alexander 090210
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Milton har förstått länge vad vi ber honom göra men är inge bra på att prata tydliga ord. Många ord förstår alla men sen har han lite egna ord som vi lär oss eftersom coco= traktor
    Han säger mamma,pappa och Moffa och sedan heter alla andra Lelle.
    Sätter  bar aihop 2 ord,tex kom mamma, sov gott mamma(fast det kanske räknas som 3?) sitta där. mamma aj te,säger han också. Dumma Lelle hör man varje dag numera också= Dumma Emilio.. Har han bajsat så kommer han på engång och säger Blä och ska till skötbordet men pottan den gör han inget på.

• Minnie7
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-06 21:24:15 följande:
    Milton har förstått länge vad vi ber honom göra men är inge bra på att prata tydliga ord. Många ord förstår alla men sen har han lite egna ord som vi lär oss eftersom coco= traktor
    Han säger mamma,pappa och Moffa och sedan heter alla andra Lelle.
    Sätter  bar aihop 2 ord,tex kom mamma, sov gott mamma(fast det kanske räknas som 3?) sitta där. mamma aj te,säger han också. Dumma Lelle hör man varje dag numera också= Dumma Emilio.. Har han bajsat så kommer han på engång och säger Blä och ska till skötbordet men pottan den gör han inget på.
    Men, det var ju inte dåligt. Felicia har nästan precis börjat säga 2-ords meningar. Blev så snopen för någon vecka sedan när hon sa "hejdå mommo" till min mamma i telefonen. Och dagen efter "tittut mamma". Häftigt!
    Hon pratar också ganska otydligt, ffa mjuka konsonanter såsom f och j.
  • LillaLoppanT

Lukas pratar väldigt tydligt, och den senaste månaden har det fullkomloigt exploderat. Meningar med tre ord kommer hela tiden. Och som mest har han nog sagt fem ord i rad. Jag tror han lär sig väldigt mycket av att gå på dagis och så där.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5