• mrsSoffi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Nu fortsätter vi tjattra i nästa tråd....

• Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5
  • mmmiikaela
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-18 14:44:24 följande:
    Hon ska heta Filippa. Bröderna verkar vara stolta iaf. Ingen svartsjuka än men det hinns väl komma. Fast Milton gillar inte så mkt att pappa håller henne. Milton e en riktig pappa gris han. Emilio sjunger så fort hon eledsen
    jätte fint namn =)
    son född 09, pyret i magen beräknad 7/7-11
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mrsSoffi skrev 2011-02-18 14:45:34 följande:
    Hur lång tid tog hela alltet då förrästen? Alltså, när kom den allra första känningen/värken? Blev det någon bedövning?
    När vi åkte in till kl19 så hade det just börja göra mera ont så jag fick stanna och stå still. Gick lika snabbt med Milton. Hann vara inne 2.5h med honom och nu 2h. Var så himla skönt att vara på plats när de drog igång.
    Lustgas tog jag som var uppskruvad på högsta.
  • Liddi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-18 14:44:24 följande:
    Hon ska heta Filippa. Bröderna verkar vara stolta iaf. Ingen svartsjuka än men det hinns väl komma. Fast Milton gillar inte så mkt att pappa håller henne. Milton e en riktig pappa gris han. Emilio sjunger så fort hon eledsen
    Fint namn Hehe Lex gillar inte när jag håller i andra bebisar, då ska han åxå upp i famnen och trängas Vad fint att Emilio sjunger för henne  
    Alexander 090210
  • Minnie7
    MrsSoffi: Usch, jag tror jag är på tur nu att föda... Vill inte... BF 23 mars... Hjälp...
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mrsSoffi skrev 2011-02-18 14:42:58 följande:
    Angående välling: Filip äter bara välling på kvällen innan han ska sova. Brukar bli ungeför 240 ml.  Till frukost äter han istället smörgås.

Angående talet: Efter att Filip fyllde 1 år så fullkomligt exploderade hans tal. I början var det mer bebisord, som typ bangang = banan, dengdeng = välling, kankan=vattenkanna, men när han var runt 1 år och 4 månader så kom det istället riktiga fullstaviga ord från honom. Han pratar fruktansvärt tydligt och får med alla stavelser i orden. Långa meningar har han pratat länge, säkert ett halvår. Han går inte på dagis, så där har det inte varit någon inflytan. Ska bli kul och se hur lillasyster kommer bli i talet, om hon också blir tidig eller om hon blir senare.

På måndag är det dags, då fyller min lilla prins 2 år. Herregud va fort det gått säger jag bara!!
    Vem är på tur att föda förrästen?
    Emilio min första var också så tidig i talet så han pratade innan dagis. Men Milton säger mest bara ord,sätter ihop lätta saket tex sov gott mamma osv
  • Itzumo
    Minnie7 skrev 2011-02-18 22:30:23 följande:
    MrsSoffi: Usch, jag tror jag är på tur nu att föda... Vill inte... BF 23 mars... Hjälp...
    Det kommer gå bra...

Det är inte som mig som nu kommer få sitta hemma och rulla tummarna och inte ha så mycket annat att tänka på än förlossningen om 3 månader...

Men vad gör man annars när man är sjukskriven?
    ♥Ella 2009-02-13♥ *~*~* ♥BF 2011-05-15♥ Läs om våran vardag: Http://Cia86.blogspot.com
  • Minnie7
    Itzumo skrev 2011-02-19 00:02:57 följande:
    Det kommer gå bra...

Det är inte som mig som nu kommer få sitta hemma och rulla tummarna och inte ha så mycket annat att tänka på än förlossningen om 3 månader...

Men vad gör man annars när man är sjukskriven?
    Ojdå, mår du inte bra??
  • Itzumo
    Minnie7 skrev 2011-02-19 07:35:30 följande:
    Ojdå, mår du inte bra??
    Hade värkar förra veckan och fick sova en natt på BB för observation.. Det gick över men är fortfarande inte helt bra...
    ♥Ella 2009-02-13♥ *~*~* ♥BF 2011-05-15♥ Läs om våran vardag: Http://Cia86.blogspot.com
  • Minnie7
    Itzumo skrev 2011-02-19 08:02:28 följande:
    Hade värkar förra veckan och fick sova en natt på BB för observation.. Det gick över men är fortfarande inte helt bra...
    Usch då... Hoppas det ger med sig fullständigt snart då.
  • Itzumo
    Minnie7 skrev 2011-02-19 08:04:05 följande:
    Usch då... Hoppas det ger med sig fullständigt snart då.
    Jo, det hoppas jag med..
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5