Inlägg från: mmmiikaela |Visa alla inlägg
  • mmmiikaela

Vi som hade BF feb-09 del 5

mills skrev 2010-12-13 20:29:11 följande:
    haha har de här blivit en magtråd nu? Jag kanske ska lägga in en bild jag åxå  
    typ hahahha!!!
    son född 09, pyret i magen beräknad 30/6-11 :)
  • mmmiikaela

miliam pratar också väldigt tydligt & mycket, han pratar hur många ord som helst i följd, jätte duktig är han, fröknarna på dagis kan inte förstå hur han kan prata så mycke fastän att han är så liten, så de är jätte roligt :D enligt bvc kan han jämföras med en 3 åring, minst!
    ibland får man "skryta", haha!:D

son född 09, pyret i magen beräknad 7/7-11
  • mmmiikaela

jag fattar inte riktigt de där med * ords meningar o säånt :P hur avgör man de? miliam kan ju berätta en hel historia så antar att de där med ett visst ords meningar inte går o räkna:P lär ju inte finnas nåt som heter 20 ords mening, hahaha

• mmmiikaela
    Minnie7 skrev 2011-02-06 21:55:51 följande:
    Tvåordsmeningar är när de medvetet sätter ihop två ord. Inte att de tex säger en massa ord separat. Svårt att förklara, men jag märkte det tydligt, Från att ha sagt ord som mamma, hejdå, tittut mm blev det så tydligt när hon sa "tittut mamma" tillsammans istället för "tittut" och "mamma" separat. Är en del av språkutveckligen. Brukar komma i 2-årsåldern.
    ja men då fattar jag :P men då pratar miliam 20 ordsmeningar, för han kan ju t ex säga:  på dagis så lekte jag med max, mio, freja, vi åkte i backen, tut tut i backen, hål i nacken.  så kan en mening se ut t ex:P fast då säger han kanske såhär " Eh, mille lekte me max, mio o fejja på gagis, vi åkte backen, tut tut i backen, hål i nacken.
  • mmmiikaela
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-06 21:58:35 följande:
    Absolut får man det Var lika som EMilio,de sa han pratade bättre än en 3åring. Och när han var 3 som en 5åring
    de är faktiskt så himla skönt att han pratar så bra, han blir aldrig missförstådd och kan alltid säga och berätta vad som har hänt under dagen :D väldigt intressant! :P
  • mmmiikaela
    Ankan1982 skrev 2011-02-16 20:40:01 följande:
    hej hej

Äter era 2 åringar välling?

Min dotter gör det morgon & kväll. 200ml

Har ni börjat pottträna?

Hur ska man göra för att sluta med välling under natten?
    min son får välling vid läggdax, de är olika hur mycke han får, han äter ju bara tetravälling så ibland får han bara 200 men ibland vill han ha mer o kan dricka en till, men oftast köper vi såna där på 250 ml för då brukar de va bra efteråt :)

Miliam går på toaletten, vi har skippat de där med potta! han tycker bäst om o gå på toaletten som stora killar gör säger han :P
  • mmmiikaela
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-18 14:44:24 följande:
    Hon ska heta Filippa. Bröderna verkar vara stolta iaf. Ingen svartsjuka än men det hinns väl komma. Fast Milton gillar inte så mkt att pappa håller henne. Milton e en riktig pappa gris han. Emilio sjunger så fort hon eledsen
    jätte fint namn =)
  • mmmiikaela

idag fyller miliam 2 år :D

• mmmiikaela

magen med miliam vecka 21 och magen nu med bebis vecka 21 :P

• mmmiikaela
    Ankan1982 skrev 2011-02-22 10:55:13 följande:
    fin mage
    tack :P